Kategorie stránek E-commerce – prodej, která zahrnuje například srovnávače cen či internetové bazary, rostla podle NetMonnitoru výrazně na všech platformách, nejvíce však na klasických počítačích a mobilních telefonech (asi o 10 %). U obou těchto zařízení činil absolutní meziměsíční nárůst uživatelů přibližně 400 tisíc.
„Zajímavé je, že letos se v datech měření návštěvnosti v kategorii E-commerce - prodej neprojevil Black Friday ani Cyber Monday a tyto dny tak neměly výrazně vyšší návštěvnost v dané kategorii. Mohlo to být opět způsobeno pandemií koronaviru, kdy lidé nakupovali online po celý měsíc a nečekali na předvánoční slevy či speciální výprodeje,“ upřesňuje tisková zpráva.
V průběhu listopadového lockdownu rostl také zájem o kategorii E-commerce - obsah, která zahrnuje mimo jiné weby s pracovní nabídkou. Tato webová kategorie rostla především na klasických počítačích (20 %) a mobilních telefonech (16 %).
Přípravy na advent pak mohly ovlivnit nárůst kategorie Bydlení – obsah s lifestylovými magazíny, zaměřenými na vánoční dekorace či dárky. Největší nárůst počtu uživatelů u této kategorie byl zaznamenán na tabletech (12 %).
Minulý měsíc se ale zvýšil i zájem uživatelů o oddechové kategorie, například Zájmové servery a hobby či Zábava a hry. První zmíněná kategorie rostla na tabletech (8 %), druhá především na klasických počítačích (10 %) a tabletech (8 %).
Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR) je zadavatelem projektu NetMonitor a dodavatelem výzkumu je mezinárodní společnost Gemius. NetMonitor je výzkumný projekt, jehož cílem je poskytnout informace o návštěvnosti webových stránek a sociodemografickém profilu uživatelů internetu v České republice.