Zápasy s českou účastí překonaly s průměrnou sledovaností 1,52 milionu všechny turnaje, které od roku 2011 hostí program ČT sport (podíl na publiku dosahoval 48 procent), uvedla Česká televize v tiskové zprávě.
„Bylo vidět, že příběh mužstva diváky zaujal. Nás ale možná těší nejvíc to, že jsme měli i velký zájem diváků o neutrální zápasy a o ty části programu, kdy se nehraje hokej – tedy o program studií. Živý sport neovlivníme, tam zájem diváků určuje výsledek, ale můžeme zabránit tomu, aby diváci odcházeli, když se hokej nehraje, což se nám podařilo,“ uvedl akomentátor a průvodce studiem Robert Záruba.
Nejsledovanějším utkáním byl vítězný čtvrtfinálový zápas Česka proti Německu, který viděly více než dva miliony lidí.
Na téměř milion diváků (991 tisíc) dosáhlo finále mezi Finskem a Kanadou, viděla jej čtvrtina všech, kteří měli v neděli večer zapnutou televizi.
Slovenské mistrovství si v televizi zapnulo celkem 6,13 milionů diváků starších patnácti let a 741 tisíc dětí ve věkové kategorii čtyři až 14 let.
Diváci sledovali zápasy také přes internet, mobilní aplikace či platformu HbbTV (848 652 stisknutí modrého tlačítka a více než dvojnásobný počet přístupů oproti roku 2018).
Nejvyhledávanějším zůstal úterní zápas se Švýcarskem, který se s počtem více než 1,3 milionu spuštěných videí stal nejsledovanějším živým on-line sportovním přenosem (od počátku měření v lednu 2018). Zápas v průměru sledovalo 179 tisíc diváků (ve skupině 4+), ve špičkách až 260 tisíc lidí.
Rekordní návštěvnost zaznamenal také web ČT sport, v průběhu šampionátu to bylo více než 2,27 milionu uživatelů. „Nabídli jsme bohatý bonusový obsah. Denní hitparády nejhezčích akcí nebo záběry z helem rozhodčích byly diváky velmi vyhledávané. Oproti loňskému mistrovství stoupla návštěvnost webu takřka o třetinu,“ vypočetl vedoucí webu ctsport.cz Jiří Kalemba.
Půl milionu uživatelů každý turnajový týden si připsal také teletext České televize.