„Na jednu stranu to dává smysl. Ředitel je zodpovědný za pedagogickou úroveň a směřování školy, má tedy mít i pravomoc rozhodovat o způsobech výuky,“ hodnotí učitelka a bojovnice za lepší školství Štěpánka Cimlová úpravu školského zákona, ze kterého vypadl bod, že si učitelé smějí rozhodovat o svých metodách a formách výuky. Tato pravomoc nově připadá pouze ředitelům.
Jedním dechem však popularizátorka školství doplňuje, že jde v rukách ředitelů o nebezpečný nástroj. „Bohužel víme, že většina učitelů u nás neučí dobře a moderně a ředitelé nejsou nic jiného než bývalí učitelé, takže je velmi pravděpodobné, že budou také spíše nemoderní a nekvalitní. Hrozí, že nekvalitní většina bude mít najednou daleko větší moc nad kvalitní menšinou.“
Ubíjel bych jejich kreativitu a motivaci. Čím rozmanitější výuka bude, tím více nápadů si mezi sebou kolegové předají.