Diskuse k článku

Více zbraní mezi lidmi neznamená vyšší bezpečnost, míní experti

Prezident Miloš Zeman v neděli prohlásil, že by se občané měli ozbrojovat proti teroristům. Podle bezpečnostních expertů ale vyšší počet zbraní mezi lidmi neznamená automaticky vyšší ochranu, navíc podobná výzva může snížit důvěru v bezpečnostní složky státu. Odborníci se shodují, že by se lidé měli na krizové situace lépe připravovat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A75n68t48o39n53í78n 56S66c46h57i88n79d71l71e45r 8853907615279

tak jistě nejvyšší bezpečí vždy přináší, když zbraně má hrsta vyvolených... to je jasné - že to funguje nejlíp. Jenže, jak je určit...? (například v situaci, kdy nevěřím státu a jeho složkám)

0/0
4.8.2016 9:09

M48a57r68t78i36n 30N80o43v92á74k 8157212252632

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/svet/1815379-studie-masova-strelba-je-nakazliva-v-usa-ji-nahravaji-dostupne-zbrane

0/0
2.8.2016 12:28

M39i24c44h69a69l 34S55l50a46v71í89č74e77k 1459208412299

Hmm, před třemi dny zde byl článek skutečného odborníka. Jen jeho názor byl zcela opačný: http://zpravy.idnes.cz/rozhovor-s-pavlem-cernym-o-obrane-proti-teroristum-fhr-/domaci.aspx?c=A160729_093034_domaci_lve

+2/0
2.8.2016 12:13

P14e18t65r 14H68a16r89i22p19r71a44s62a90d 41H46a72j26i42č 5571106253310

Zažil jsem případ,kdy se va sousedi nepohodli u kontejneru a jeden z nich pak začal vzteky střílet z nějaké střelné zbraně do vzduchu. Čim víc toho bude mezi lidmi, tím častěji se stane, že se z banální situace stane tragégie.

+1/−7
2.8.2016 10:03

P36e70t96r 20J96a87r60o51š 2454331615557

Pokud by ji tenkrat mel legalne (za predpokladu ze to nebyla nejaka plynovka) , tak po tomto uz by ji rozhodne nemel.

+2/0
2.8.2016 11:25

P11e13t59r 59H69a17r54i57p59r62a21s87a55d 40H53a12j61i12č 5621416133810

Co to bylo nevím, nebyl jsem u toho osobně, ale i kdyby to plynová pistole, pořád je to stejný problém. Pokud vím, u policie všechno popřel.

Nějaký 14 letý chlapeček střelil z plynové pistole asi před rokem po mém psovi. Biabolka z něj vypadla až za 14 dní. Ono to jenom tak jako prasklo a pes trochu zavrávoral. V tom okamžiku jsem přesně nevěděl, co se přesně stalo. Stejně tak asi před deseti lety střílel někdo (taky asi dítě) ze vzduchovky po automobilech i po lidech, kteří sli kolem. Pokud na vás někdo míří střelnou zbraní není to nic příjemného.

0/0
2.8.2016 16:52

J80i94r16i 57H19u11b60k66a 1353216114445

Expanzní zbraně (tzv. plynovky) nevystřelují pevné projektily.

A když už, není to biabolka, ale diabolka a ta se střílí ze vzduchovek, což je zbraň kat. D, volně od 18.

+1/0
3.8.2016 6:32

J39i42r23i 66H71u50b54k67a 1713736594195

A těch negativních případů máte nějak moc kolem sebe. Já mám jen jeden a to když se náš soused ve čtvrti legálně drženou zbraní ubránil napadení dvěma zloději, kteří ho napadli v garáži jeho domu. Jeden už asi krást a mlátit lidi nebude a druhý má solidní lekci.

Policie případ odložila jako nutnou obranu.

0/0
3.8.2016 6:36

M64i65l44o58š 89D42v69o30ř51á28k 8315637526211

říkám to od začátku - více střelných zbraní mezi prostý lid = méně práce pro teroristy

+1/0
2.8.2016 12:03
Foto

J96i53r95i 91J36a98l85u20v10k20a 3878949394227

Větší snůšku hovadin už ani nešlo poskládat.

+2/−1
2.8.2016 9:32

P45e20t16r 44H95a92r52i65p12r76a91s50a80d 91H21a21j58i23č 5601526113700

Vaše reakce sama o sobě jasně dokazuje, že více ozbrojených lidí znamená jednoznačně větší bezpecnostní riziko. Agresivita je bohužel všudypřítomná a příležitost je pak velmi lákavá a smrt na nikoho nečeká. Vrátit se to už pak nedá.

+1/−6
2.8.2016 9:56

P78e46t59r 33J53a65r34o69š 2944121575437

S drzenim zbrane se poji take znacna zodpovednost. Zejmena co se tyce prestupku proti chovani, ci pod vlivem alkoholu. Tudiz to ma spise preventivni ucinky, protoze za takovou hospodskou rvacku, ci rizeni v opilosti vam pak zbrojak i zbran temer jiste seberou.

+2/−1
2.8.2016 11:27

P16e17t24r 29H55a28r53i86p93r25a44s58a15d 27H87a98j39i80č 5781686833740

Takže vy tvrdíte, že koupí zbraně se z vás stane lepší a zopovědný člověk, který bude vzorem pro společnost. Tak to jedině po nějakém psychterapeutickém výcviku. Všichni držitelé zbraně by měli projít nejen psychologickým testem, ale i psychoterapií a měli by být dlouhodobě sledovaní. Pak by to možná mělo nějaký smysl.

0/−1
2.8.2016 17:00

J41i68r84i 72H48u86b41k42a 1803886924465

Ach, to že někdo prohlásí že cosi je snůška hovadin implikuje že se lidé budou střílet na potkání?

Měl byste občas vyjít ven.

0/0
2.8.2016 13:34
Foto

J85i14r95i 39J66a41l97u23v75k63a 3128119274357

Vaše reakce zase dokazuje, že o zbraních víte kulový. Kdybyste zbraň vlastnil, věděl byste, že největším přáním je, nikdy ji nemuset vytáhnout.

0/0
2.8.2016 13:57

P76e34t40r 23H33a87r58i41p75r54a44s82a78d 66H54a61j43i54č 5651686413830

Právě proto žádnou nemám.

0/0
2.8.2016 17:01

B13a98r24b46o70r70a 97M77o66t82e55j22l20k16o12v67á 8650140866538

Protože Spojeným státům (největší množství střelných zbraní průměrně na hlavu) to tolik pomáhá a prakticky nemají problém s masovými střelbami, sebevraždami střelnou zbraní a vraždami vůbec.... Aha moment... Mají. Dokonce takový, že se mohou hrdě pyšnit jednou masovou střelbou denně. Super. Jestli toto je náš cíl... děkuji nechci.

+2/−6
2.8.2016 9:23

P38e50t94r 83J61a41r67o24š 2294571455587

a) Vetsina utoku strelnou zbrani v USA je pachana nelegalne drzenymi zbranemi.

b) Lisi se to stat od statu, ale oproti CR jsou pravidla pro drzeni zbrani vesmes pomerne benevolentni. U nas si rozhodne nemuze poridit zbran kazdej frajer.

+2/−1
2.8.2016 9:40

P93e91t31r40a 98K85o27v87á42ř97o87v60á 2370661551480

S poslední větou s dovolením nesouhlasím. V ČR si může střelnou zbraň pořídit kdokoli, kdo se naučí nazpaměť odpověď na 200 otázek. Praktická zkouška je už směšná. Se mnou dělal zkoušku na zbroják dědula, co držel pistoli v ruce poprvé v životě hodinu před zkouškou. Při rozborce se mu třásly ruce, že jsem měla strach, že se mu to rozsype po zemi. A po zkoušce mohl hned nosit! Jsem zastáncem zbraní mezi občany, ale podmínky pro získání by se měly zpřísnit. I pro blbý řidičák na auto se vyžaduje určitý počet jízd.

+1/−3
2.8.2016 9:57

P59e75t88r 60M80a86t55ě61j 8146401830384

Souhlasím s přísnějšími zkouškami na získání zbrojního průkazu , avšak nesouhlasím s démonizováním držitelů zbraní. Zákon je tak přísný, že použití je téměř nemožné a útočník tak nenese žádné riziko a vy jako slušný člověk nemáte téměř šanci vyhovět zákonu o krajní nouzi a nutné obraně.

+1/0
2.8.2016 11:00

P12e82t57r 18J47a95r28o27š 2844711675797

Pokud je toto vase osobni skutecnost a neprehanite tak trosku, pak souhlasim ze toto asi bude nutne upravit.

Nicmene jsem mel na mysli zejmena to, ze to byl podle rejstriku, ci zdravotnich zaznamu clovek zpusobily.

0/−1
2.8.2016 11:32

F86r97a21n40t61i44š56e94k 84P29e64t52r68í83k 6765161464681

Těch otázek je o dost víc.

A praktická zkouška rozhodně není směšná.

+1/0
2.8.2016 11:35

P35e68t11r87a 85K59o49v79á22ř40o47v38á 2620871171180

Máte pravdu, aktuálně je jich 485, ale to nic nemění na tom, že se stačí je nabiflovat. A praktická zkouška se skládá z rozborky a sborky, kterou se za deset minut naučí i dítě. A dále z pěti ran kamkoli do pistoloveho terče 60x60 cm ze vzdálenosti pěti metrů, což musí trefit i slepec.

0/−2
2.8.2016 13:43

Z73d81e75n25ě10k 69T82r88u52t81n28o14v49s63k28ý 7213803256450

A proč si jen myslím, že u rozborky a sborky hned po testech vyletí nejvíc lidí... :D

0/0
2.8.2016 19:44

P98e77t97r22a 60K89o81v31á25ř56o56v66á 2760451591200

Nejvíc lidí po testech vyletí ne kvůli rozborce, ale kvůli chybám při manipulaci.

+1/0
2.8.2016 23:20

V94l40a31d68i65m84í22r 44K13r40u44ž39í58k 2223365565468

Paní Kovářová, tak jestli vy jste dělala zkoušky na 200 otázek a praktická byla brnkačka tak budˇ lžete nebo jste naprosto geniální když jste to zvládla projít se znalostí méně než polovičního množství otázek :-) 1. otázek je 485 2. Dále musíte během pohovoru prokázat znalosti v oblasti nauky o zbraních a střelivu a cca 10 zákonů, NV a vyhlášek 3. střelecká praktická zkouška tj. bezpečná manipulace, prokázání konstrukčních znalostí zbraní, rozebrání a skládání zbraně 4. Praktická střelba kdy musíte z různých zbraní ( dle skupiny ZP) nastřílet daný počet bodů 5. Po zkoušce dostanete Doklad o osvědčení odborné způsobilosti žadatele o vydání zbrojního průkazu, a teprve s tím papírem jdete žádat o zbroják. Takže děda po zkoušce může nosit tak brejle :-) nehledě na to, že by dle vašeho popisu neprošel doktorem a těžko by rozebral čezetu bez toho aby to měl někdy aspoň jednou v ruce, závěrem bych chtěl připomenout, že je to taková brnkačky, že 60% žadatelů propadne :-)

0/0
2.8.2016 13:31

P51e17t39r74a 69K24o34v27á47ř67o41v95á 2250501681880

Už jsem se opravila, že je to 485, a stačí se to nabiflovat (s aplikací od ZbraněKvalitně.cz na webu nebo do mobilu to jde za pár dní). Kromě testu, na kterém vypadne většina lidí, protože podcení biflování (vyžadována je myslím 98% správnost odpovědi) žádné znalosti jiných zákonů u zkoušky vyžadovány nejsou. Dělala jsem akorát rozborku a sborky ČZty, samozřejmě při sledování bezpečné manipulace. A na to stačil zmíněnému pánovi hodinový kurz na střelnici v den zkoušky. U praktické střelby není vyžadován žádný bodový součet, pouze pět ran kamkoli do terče 50/20. A samozřejmě, že ten zbroják nedostal ihned, ale jde o to, že formálně už nic dalšího splnit nemusel a po obdržení zbroják mohl nosit.

0/0
2.8.2016 13:58

P53e33t80r59a 56K79o24v65á63ř18o30v55á 2510721131300

Tak upřesnění: pro pistoli jsou to 2 zásahy z pěti na 10 metrů. Směšné.

0/0
2.8.2016 14:02

P98e29t34r37a 29K44o34v25á95ř50o27v26á 2790481871880

Tak ještě oprava: na Ečko jsou to 4 zásahy z pěti. I tak je to směšné. Do terče velikosti 60 cm.

0/0
2.8.2016 14:05

V74l50a14d87i54m96í89r 71K92r72u21ž61í93k 2773755745648

No pokud je to takhle tak potom už chápu váš komentář, dělala jste pravděpodobně jenom ečko, nicméně místo tvrzení, že je to u nás brnkačky by jste si měla jít stěžovat na dotyčného zkušebního komisaře protože vás ujistím, že vámi popisovaný postup zkoušky není zcela běžný :-) U nás rozborka a manipulace na krátké kulové, dlouhé kulové a dlouhé brokové včetně popisu všech funkčních prvků a požitého střeliva. Terč je daný zákonem 550x550 u krátké a 250x250 u dlouhé a zásah musí být do kruhů v žádném případě kamkoliv do papíru :-) a to že ten váš pán udělal zkoušku ještě nic neznamená protože k žádosti o zbroják musí doložit i zdravotní způsobilost a dle vašeho popisu nekontrolovaný třes rukou ho vylučuje dle vyhlášky MZ č.493/2002 Sb.

0/0
2.8.2016 17:33

J20i95r94i 26H40u68b18k97a 1653626164625

Když jsem já dělal papíry tak z cca 30 lidí udělalo 5. Byl to krutý výlov. Po testech zbylo 10, přidalo se 5 opakujících a výsledek byl 5 lidí s potvrzením. V praktické části jedna chybička a ven, na shledanou za 3 měsíce.

0/0
2.8.2016 13:38

P96e85t25r29a 40K79o11v67á24ř74o11v39á 2620441551330

No jasně. Protože testy jsou přísné a taky tam chodí takoví borci, jako se stalo u nas, že přišel maník v den zkoušky na kurz a teprve překvapeně zjistil, že by si měl prostudovat zákony. Tak po chvíli přesvědčování od ostatních účastníků zas pochopil, že to asi fakt nedá a odešel.

0/0
2.8.2016 14:11

P72e31t27r73a 51K61o68v51á91ř72o43v80á 2950881881440

Masové střelby ve Spojených státech se z drtivé většiny odehrávají v místech, kde je nošení střelných zbraní zakázáno.

+2/−1
2.8.2016 9:40

P82e19t94r 86H95a41r62i96p74r17a49s45a93d 65H62a95j23i84č 5351436443410

Což ovšem nebrání držitelům legálních i nelegálních zbraní je tam nosit, pokud není dostatečné zabezpečení, což ani USA často není.

+1/0
2.8.2016 10:04

T20o45m26á72š 37V66č45e30l71i34č84k66a 8552533490689

A máte také přehled kolika trestným činům ve státech zabrání právě ozbrojený civilista? Nemáte, protože takové nezajímavé věci se do novin nedostanou.

+1/−1
2.8.2016 10:36

P36e41t67r 29M98a44t22ě33j 8566361200474

Najděte si stránky FBI , kde se dočtete jak obyčejný občan zastavil zloděje, násilníka atd. Tam , ale riziki nese vždy útočník

+2/0
2.8.2016 11:02

A66n20t63o54n10i51n 97K59a69d32l13c94e61k 9542449241596

Tak a ted by to chtelo mene emoci a vice faktu:)

0/0
2.8.2016 13:26

M37i19c19h56a54l 57H92a75u24f 4418749325921

"Dobrý den, vážení přátelé, hlásí se vám reportér Standa Blábol...;-D"

+1/0
2.8.2016 9:02

P25e10t56r97a 62K60o70v39á66ř14o55v88á 2970141371710

Název článku je lživý. Z oslovených expertů toto tvrdí pouze jeden, ostatní za určitých podmínek připouštějí účinnost zbraně mezi lidmi, a jeden to naopak zcela podporuje! Co nám to tu páni redaktoři předvádíte za manipulativní žurnalistiku?

+2/0
2.8.2016 9:00

B67l54a98ž96e72j 29M26o10t90y22č61k70a 8787847205320

Odborníci se shodují, že by se lidé měli na krizové situace lépe připravovat. Nejlepší je deaktivovat nejoblíbenějšího člena rodiny a pak se stím postupně vyrovnávat. Početnější rodiny mužou postup opakovat i vícekrát.

+1/0
2.8.2016 8:26

P36e76t17r 12J47a62r90o82š 2534291705157

Podle bezpečnostních expertů ale vyšší počet zbraní mezi lidmi neznamená automaticky vyšší ochranu, navíc podobná výzva může snížit důvěru v bezpečnostní složky státu.

A dal uz jsem ten blabol cist vubec nemusel. Rv

+2/−2
2.8.2016 8:23

E93v32z62e30n 95S34o33u14k62u26p 1537534576218

Ach jo... Už zase "ti experti"...:-P

+5/−1
2.8.2016 8:14

O46t33a 65S17a15l74y38k 6333561116569

Pro jisté lidi je největším expertem spasitel Zeman.

+1/−2
2.8.2016 8:29

J41a98r84o67s98l16a29v 40T59í73n94e86k 4104968300802

Není spasitel. To možná jen máte ve své hlavě. Spasitelé neexistují...

0/0
2.8.2016 9:26

P90a82v79e18l 25V60o38n92d80r79á86k 4236691569747

Já si myslím, že Zeman svým postojem dělá protiváhu idealistickým sluníčkářům, aby realita byla uprostřed mezi nimi, to je právě tam, kde je teď. Myslím, že tak jak je to u nás nastaveno ve věci zbraní je to velice dobře a nemá smysl ani se začít hromadně ozbrojovat, ani začít hromadně zbraně odebírat. Je mezi námi docela dost normálních a rozumných střelců, kteří čas od času chodí se zbraní na střelnici a trénují, většinou to jsou lidi, kteří mají střelbu jako rekreační sport. Tihle lidé jsou ti, kteří v kritické situaci mají prostředky i znalosti a zkušenosti a dokázali by pomoci. Pokud jim zbraně sebereme, nepomůžeme jim ani sobě. A pokud si zbraň koupí někdo, kdo ji tři roky bude mít v šuplíku a pak při přepadení začne přemýšlet, jak ho učili, jak se dává náboj do zásobníku, tak moc platný nebude taky. Závěr" lidi, neblbněte, važte si toho, jaké máme nyní v oblasti zbraní dobré zákony a nedejte na řeči evropských komisí a nic neměňte.

+1/−1
2.8.2016 7:08

P88a16v67e76l 40V88o57n24d61r87á73k 4516791419707

A ještě dodám: a podporujte ty lidi, kteří jsou slušní a rozumní a kteří by měli zájem se podobným způsobem střelbě venovat. Nejen mít zbraň v šuplíku, ale čas od času při nějaké klubové soutěži trénovat její použití a současně i pravidla bezpečnosti střelby.

+1/−1
2.8.2016 7:11

J89i31ř67í 33P98r20a39ž40á87k 9280812171462

Že by univerzální experti Palata nebo Barochová opět promluvili? Redakce, zaplaťte jim týden v Israeli, ať zjistí na místě, jak dobře proti teroristům fungují ozbrojení zodpovědní občané.

+4/−1
2.8.2016 6:57

A59l55e85š 78V63á55v39r78a 8722409498181

Na rozdíl od nás v Izraeli jsou policajti a vojáci na každém rohu. A fungují bez ohledu na opálení kůže ;-(

+2/0
2.8.2016 6:18

D45a95n47i67e44l 92T59s83c53h19e63r36n77a67y 2345942259102

a presto nestihaji

+1/0
2.8.2016 8:06

P94e10t68r 58Č47e95c92h 3719774504929

Běžte to rict lidem do Izraele. :D

0/0
2.8.2016 1:49

Najdete na iDNES.cz