"Tarif jsme naposled měnili na začátku roku 2000. Od té doby vzrostly vstupy do dopravy, hlavně ceny pohonných hmot. Vzhledem k loňské a letošní inflaci nebude zdražení jízdného v průměru ani desetiprocentní, což sotva pokryje inflaci," uvedl vedoucí dopravního úseku Pavel Nosálek.
"Až do konce února 2002 budou moci občané projet současné jízdné na dvě
a čtyři jízdy," doplnil.
Snižování rozsahu dopravy podle něho nepřipadá v úvahu, neboť počet cestujících se poslední dva roky zvyšuje. Loni dopravní podnik přepravil kolem 59 milionů lidí. Zastavil se tak trend minulých let, kdy cestujících naopak ubývalo.
K lepším zprávám patří skutečnost, že od 3. září budou moci cestující ze Štípy, Kostelce a Lešné používat na časové jízdenky všechny spoje ČSAD Vsetín projíždějící touto oblastí.
"Uvažujeme o podobném zkvalitnění dopravy také směrem na Mladcovou. Zároveň
pracujeme na novém vedení linek ve Zlíně a určitě budeme řešit spojení zlínského sídliště Jižní Svahy s částí Malenovice. Občané mohou své návrhy sdělit na internetovou adresu www.dszo.cz," sdělil Nosálek.
Loni měl dopravní podnik tržby 112 milionů korun a vyrovnané hospodaření. Letos očekává srovnatelné hospodářské výsledky.