"Chci vidět, kam si sedám," zdůvodnil svůj hlas pro dřevěné sedačky jeden ze čtenářů. Právě jistota, že na sedačkách bude vidět jakékoli znečištění, byla hlavním důvodem, proč lidé hlasovali pro "dřevo".
Dopravní podnik uvažuje o možnosti vrátit se k tomuto materiálu kvůli stížnostem cestujících na látkové sedáky. Ti je označují za nehygienické a poukazují na to, že sednout si na ně někdy vyžaduje velké sebezapření a silný žaludek.
"Víme i o extrémních případech, kdy sedačka byla pomočená. Na barevném látkovém potahu tato 'nehoda' nebyla na první pohled patrná a cestující to v mnoha případech poznali až poté, co dosedli," konstatoval ředitel pražského Dopravního podniku Martin Dvořák.
. Výsledek ankety najdete zde |
Objevovaly se však i názory, které volaly po sedačkách laminátových. "Ty laminátový sedačky jsou zatím nepřekonatelný. Měly super tvar, v zimě hřály, v létě chladily, byly skoro bezúdržbový a vydržely věky," píše další z diskutujících.
"K výsledkům ankety budeme samozřejmě přihlížet. Chceme, aby nové tramvaje byly co nejvíce přizpůsobené potřebám a přáním cestujících," potvrdil mluvčí Dopravního podniku Ondřej Pečený.
Před konečným rozhodnutím Dopravní podnik plánuje ještě uspořádat vlastní průzkum přímo mezi cestujícími v pražské hromadné dopravě.
"Bude nás zajímat například názor cestujících, zda mají být sedačky jen po směru jízdy, nebo i v protisměru, kde mají být umístěny tyče na držení a jak by mělo vypadat další vybavení tramvají," upřesnil Pečený.
Anketu mezi svými příznivci uspořádal i výrobce nových tramvají Škoda 15T firma Škoda Transportation. Ta bude ukončena 31. května.
"Konečné slovo bude mít pražský Dopravní podnik. Obě varianty jsou cenově stejné, takže se skutečně přizpůsobíme jeho přání," prohlásila mluvčí firmy Radka Pistoriusová.
Výrobce souhlasí s tím, že dřevěné sedačky jsou lépe udržovatelné. "Jsou vyrobeny ze speciálního materiálu, který není hořlavý, a navíc dává možnost poměrně snadné opravy, pokud bude povrch například poškrábaný," dodala Pistoriusová.