To přidělává starosti představitelům metropole. Na otázku, kdy se bude v okolí rádia opět jezdit bez omezení, neznají odpověď. "To bych také rád věděl," povzdechl si náměstek primátora Martin Hejl (ODS).
Zástupci pražské radnice by chtěli u rádia okamžitě obnovit dopravu v plném rozsahu, ale je jim jasné, že s tímto záměrem nemají šanci uspět. Museli by se de facto postavit proti státním představitelům, a to nehodlají riskovat. "Přece po nás nemůžete chtít, abychom šli proti rozhodnutí vlády," řekl Miroslav Rajchart z magistrátního odboru dopravy. Uznává, že důsledkem omezení dopravy jsou ještě vetší zácpy na Severojižní magistrále a fronty aut na Vinohradské třídě. Řidiči z Vinohrad se tedy nedostanou u muzea na magistrálu a dva jízdní pruhy této komunikace budou i dále blokovat obrněné transportéry.
Policejní mluvčí Jan Holub však tvrdí, že v současné době není průjezd vozidel v okolí Svobodné Evropy horší než před uzavřením Vinohradské a některých jízdních pruhů. "Myslím si, že řidiči si na to již zvykli a do centra tolik nejezdí," dodal.
Pražští zastupitelé vidí řešení v odsunu stanice z centra Prahy. Na tom se shodli radní Rudolf Blažek (ODS) a Michael Hvížďala (US). "Vážím si toho, co Svobodná Evropa udělala v minulosti pro demokracii, ale měl by se pro ni najít důstojný prostor jinde," míní Hvížďala.
Obrněné transportéry, které hlídkují u budovy Rádia Svobodná Evropa, spolu s betonovými zátarasy komplikují dopravu v obou směrech magistrály. (2. října 2001) |