Píše o tom středeční vydání Večerníku Praha (VP).
"Nikdo mi nedokázal vysvětlit, proč se vedení trasy muselo změnit. Podle původního umístění mohly konečnou stanici Letňany využívat tři čtvrtiny z 15 tisíc místních obyvatel," řekl listu Dobrý.
Kvůli nynějšímu vedení trasy budou mít stanici kilometr daleko, dodal.
Trasu podle primátora Pavla Béma (ODS) připravovali odborníci a byla dlouhodobě zvažována. Letňanský starosta vedení trasy kritizuje už delší dobu, řekl listu primátor.
"Tím samozřejmě nějakým způsobem ošetřuje svoje vlastní, z mého pohledu partikulární zájmy," dodal.
Výstavba trasy z Ládví do Letňan oficiálně začala v pondělí, bude stát přes 13 miliard korun. - více zde
Hlavní město podle listu v minulosti zdůvodnilo změnu trasy stanoviskem Středočeského kraje. Kraj prý chtěl, aby v budoucnu bylo možné prodloužit trasu směrem na Brandýs nad Labem nebo k Mělníku. Vedení úseku schválili zastupitelé.
Původní trasa byla o kilometr kratší, uvedl VP. Nynější řešení, které bude mít dvě stanice na Proseku, bude o dvě miliardy korun dražší, dodal list.