Paradoxně by však Pražané mohli být spokojeni, poněvadž město nebude tak rozkopané jako v tomto roce, ovšem v metru nadále zůstanou nebezpečné kabely, které už způsobily několik požárů. Loni například zkratoval starý kabel ve stanici Můstek a jen se štěstím se nikdo nenadýchal jedovatých zplodin. Více o požáru v metru čtěte ZDE.
Některé typy kabelů jsou v metru už od poloviny sedmdesátých let a nikdo neví, kdy může zkratovat další. Výměnu starých kabelů za novější typy nařídili hasiči. Nákladná výměna přitom musí skončit do konce roku 2005. "Buď tam dáme úplně nové kabely, nebo ty staré musíme nastříkat protipožárním nátěrem," řekl generální ředitel Dopravního podniku Milan Houfek. V obou případech se nejedná o maličkost, ale o investici za jednu miliardu korun.
"Je tomu skutečně tak. Podle návrhu rozpočtu, který mám k dispozici, bychom skutečně měli dostat méně," potvrdil Houfek s tím, že mimo metra mohou problémy nastat i v Karmelitské ulici, kde je vozovka na zimu jenom přikryta provizorní dlažbou.V příštím roce by tam stavbaři měli minimálně čtrnáct dnů pracovat. "Utratili bychom tam tak čtyři až šest milionů korun," tvrdí Houfek.
Dopravní podnik nyní jezdí s více než dvanácti sty autobusy. Jejich životnost je kolem deseti let.
Pokud dopravce nenakoupí nové vozy nyní, nic neušetří, protože bude muset v příštích letech nakoupit více autobusů.
Náměstek primátora Jiří Paroubek (ČSSD) si však myslí, že situaci není třeba dramatizovat. "My jsme se jenom dohodli na celkové sumě, kterou doprava obdrží. O rozdělení těchto peněz budeme dále jednat," řekl Paroubek. Podle něj je současný návrh jenom orientační a městský rozpočet bude námětem ještě mnoha diskusí. Opoziční zastupitel Michael Hvížďala (US) míní, že je naprosto nemyslitelné, aby ODS a sociální demokraté zadlužovali město a přitom ani nebyly peníze na základní investice. "Hospodaření radnice připomíná Kocourkov," řekl.
Doprava v metropoli by měla podle předběžného návrhu městského rozpočtu dostat kolem pěti miliard korun, z toho největší díl má připadnout právě Dopravnímu podniku.