- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Jestli to nebude třeba tím že jsou rychlostní limity nastavené v rozporu se zdravým rozumem. Od éry Škody 110 s maximální rychlostí 135km/hodinu se pouze snížila o 10 km rychlost v obci. Autorem této moudrosti byl Jan Ruml, který z nějakého důvodu pojal podezření, že jeho kvalifikace topiče na vysokotlakých kotlích z něj dělá odborníka na bezpečnost v dopravě. Když máme takové odborníky, není se čemu divit.
Policie opět splnila to, co si naplánovala - zjistila mnoho přestupků. Z toho mnozí překročili povolenou rychlost. To ale není z mého pohledu to nejnebezpečnější. Drzost některých řidičů přesahuje veškeré meze slušnosti. Například stojíme všichni v koloně, ale zprava (pruh pro sanitky) drze nás předjíždí ti, co nechtějí čekat. Ti samí nás všechny předjíždějí pruhem pro autobusy, atd. Mnozí lumpíci jezdí po dálnici o více pruhů nejlépe v levém pruhu šedesátkou, nepotřebují zrcátka a neuhnou a neuhnou. To je jen zlomek toho, co je na silnici k vidění. To by měli policajti řešit!
" pruh pro sanitky" asi neumíte moc pravila co?.
Rád jezdím svižněji, je žjištěno a mnohokráte ověřeno, že svižnější jízda udržuje řidiče mnohem více bdělým než monotonní jízda, která podporuje možnost mikrospánku. Silničním zákonem jsou nastavené rychlostní limity, které mnozí nedodržují, stejně jako nedodržují bezpečné rozestupy, bezpečné vzdálennosti mezi vozidly. Předjíždění na plných čarách, i dvojitých, předjíždění i když v protisměru jede auto a ten co předjíždí počítá s tím, že protijedoucí vozidlo uhne až na krajnici...
Ten výčet dopravních přestupků bezprostředně ohrožující BESIP je mnohem širší, policie se naučila vyhledávat a řešit jen ty jednoduché, které lze snadno zjistit a dokumentovat. Rychlost, pásy a pod..
Pro některé mínisující..., svižnější jízda neznamená nutně porušování rychlostních limitů, spíše jejich využívání.
Ono někdy i to, že někdo jede 60tkou tam kde je 90tka, přitom jede na střední dělící čáře, či tam kde čára není, mnohdy dokonce i v protisměru, či nalepený na vpředu jedoucí vozidlo tak, že neumožní bezpečné předjetí dalším vozidlům, tak to je většinou mnohem více nebezpečné a ohrožující BESIP, než to, že někdo jede 100vkou, tedy skutečných 95 na 90tce...
Ono kolikrát i 110 na 90 je bez jakéhokoli rizika. Nebo přesněji - riziko je vždycky, když sedneš za volant, ale těch 110 na některých silnicích je úplně v klidu. A přiznám se, že to dělám docela často. Najeto zhruba 800 tisíc, jedna zaviněná bouračka (v rychlosti cca 40 km, kdy jsem v koloně přestal dávat pozor a nedobrzdil).
Pokud se zdržuji v ČR, jezdím vždy přesně podle předpisů. Na okresce udržuji rychlost vždy mezi 85 a 95 km/h, mnohde, kde jsou zatáčky s omezeným výhledem, třeba křovím nebo hustým lesem ovšem třeba i pouhých 60, i když tam těch nereálných 90 je povoleno.
Zajímavé, jaké plečky mne předjíždějí i v zatáčkách nebo na rozbité vozovce.
"Právě rychlost jízdy je podle policie jednou z nejčastějších příčin dopravních nehod."
Ano, ale slušelo by se dodat, že se jedná v drtivé většině případů o "nepřizpůsobení rychlosti jízdy stavu a povaze vozovky" a nikoliv o překročení maximální povolené rychlosti.
A to se to hlásilo dopředu,kdyby ne tak porušilo předpisy tak 80%!!!Asi by z toho měla policie,ministr vyvodit důsledky.Kdyz nejsou schopni prosazovat aby v naší zemi vládlo právo.
Další čtenář titulků. Přečtěte si článek, zapojte mozek a příště už takovou kravinu nepište.
Třeba tohle je klasika...odjezd ze světelné křižovatky,první jede 60 a zbytek za ním také a hned máte hromadu přestupků na jednom miste,nebo kolona...atd
Ve výčtu prohřešků nevidím nedodržování bezpečné vzdálenosti, přitom je to možná největší nešvar na českých silnicích.
Proto mám dvě kamery, vpředu i vzadu. Nezajímá mne, co ty kamery filmují, ale když dojde k nehodě, pak jsem přesvědčen, že záznam mé kamery hodně ulehčí vyhodnocení.
Kamery kontrolují nejenom ostatní auta, ale i mne. Je proto jasné, že nebudu najíždět někomu na kufr, totéž očekávám ale i od ostatních.
Když jedu na dálnici 140 a zprava mne předjíždí prorezavělá Alfa nebo BMW, pak to není maličkost. Doleva jdu jenom, když je předemnou kamion nebo staveniště. Honem honem, ještě stihnout místo ve frontě vpředu, předjet třeba i zprava, to je příznak pro psychologa.
Nějak nechápu, proč se všechno musí hlásit. Proč je cedule začátek a konec měření rychlosti. Vždyť je to výsměch. Přes měřený úsek 50 a za cedulí šup 70-80 Kdyby to nebylo, stačí posílat pokuty a řidič si to rozmyslí ne? Máš těžkou nohu a bereš silnici jako závodní dráhu? Plať...
lidi (řidiči) jsou fakt nepoučitelní, dopředu se řeklo, že ta akce bude, od rána o tom mleli na každém rádiu - a stejně 2/5 řiidčů nedodrží pravidla, nechápu
Reálně to byla možná tak desetina procenta, 40 procent v titulku ale zaujme víc :-) Jde o 2/5 z KONTROLOVANÝCH řidičů, tedy z těch, které zastavili kvůli kontrole nebo podezření z přestupku. Tisíce aut projely bez jakékoli evidence, protože nebyl důvod je stavět.