Diskuze

Bezpečnost na českých silnicích je vyšší, stále ale umírá příliš lidí, zjistil NKÚ

Bezpečnost na silnicích se za posledních 11 let zvýšila, počet usmrcených při nehodách je ale stále vysoký, jeden ze strategických cílů se tak nedaří plnit. Podle něj například v roce 2020 neměl počet úmrtí spojených s dopravní nehodou přesáhnout 333 lidí, na silnicích však zemřelo 460 lidí. Vyplývá to z kontroly Nejvyššího kontrolního úřadu (NKÚ).
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
MK

Takhle je to ale prinejmensim po cele Evrope.

Vsude to vypada, jako by rizeni bylo nejake zakladni lidske pravo a spousta ridicu ma dojem, ze maji na silnici pravo jet maximalni povolenou rychlosti.

Kdyz je pak neco zpomali, jsou frustrovani, riskuji a casto zabiji.

Dalsi vec je vymahani. Spousta ridicu svym jednanim dokazuje, ze nedokazi uridit svoje emoce a ohrozuji ostatni. (Opakovane zavazne prestupky, opakovane nehody, opakovana jizda pod vlivem...) A existuje pro takove pripady dozivotni zakaz rizeni? Neexistuje. Ani ty docasne zakazy rizeni se dostatecne nevymahaji.

Spolecnost se proste s nebezpecnym rizenim smirila a bere to jako obycejny nesvar. Lidi maji strach z teroristu, kteri rocne v CR zabili v prumeru 0,000 cloveka za poslednich 20 let. 400-500 mrtvych rocne je ale tak nejak v pohode. Pritom by stacila poradna osveta, vyautovat z registru ridicu recidivisty, a ten pocet mrtvych by sel hodne rychle dolu.

0 0
možnosti

Je zajímavé, že téměř tři čtvrtiny řidičů si myslí, že české silnice nejsou bezpečné. Opravdu by mě zajímalo, kam na takové názory chodí.

3 0
možnosti
PK

Tak je to se vším, když se stanoví nějaký cíl "od stolu" bez ohledu na možnosti jeho splnění

2 0
možnosti
MP

Pro posouzení vývoje bezpečnosti na silnicích by to ještě chtělo detailněji rozepsat, kolik z těch smrtelných nehod připadá např. na motorkáře, kteří obvykle usmrtí jen sami sebe často bezohlednou a nebezpečnou jízdou, dále kolik zemřelo cyklistů, kteří jeli pod vlivem alkoholu, případně ve tmě bez reflexních prvků, a totéž v případě usmrcených chodců. To jsou podle mého názoru skupiny, které tu statistiku velmi výrazně zkreslují. Jedná se totiž o věci, které můžu jako účastník silničního provozu ovlivnit a je potom mojí chybou, pokud se mi něco stane.

4 0
možnosti
JB

A je to jen silnicemi? Není to taky bezohledností a drzostí? Minulý týden v Tejně. Najela jsem do odbočovacího pruhu, když mne z leva!!!, čili vlastně pro přijíždějící od Temelína v protisměru, předjel nadupaný auťák, zkřížil mně i těm co přijížděli z kopce cestu. Tehdy jsem poprvé zalitovala, že nemám v autě kameru. Toho piráta bych s chutí naprášila.

3 1
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
9 0
možnosti
OU
Uživatel požádal o vymazání
7 1
možnosti
SN

Občas nebezpečné situace vytváří řidič jedoucí po rovince nesmyslných 45km/h a za ním se utvoří fronta dvaceti aut. Je jisté, že někomu pukne, a prostě vyplaší koně.

Z fyzikálních podmínek, materiální a situační reality taková jízda nedává smysl a pouze štve ostatní.

3 0
možnosti