- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
V zákoně je pod § 36, odstavec 4: „Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3500 kg a řidič jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, nesmí předjíždět jiné vozidlo, pokud k jeho předjetí nemá dostatečnou rychlost, takže by omezil v jízdě ostatní vozidla svou výrazně nižší rychlostí jízdy.“
Už tento paragraf ono předjíždění kamionů víceméně zakazuje, protože prakticky nemůže v reálném provozu nastat situace, aby kamion vybavený omezovačem rychlosti někoho rychlejšího na dálnici neomezil.
Jenže nikde není uvedeno, co je vyrazně nižší rychlost, takže v praxi je ten paragraf k ničemu.
Stavba na dálnici, zúžení. 500 metrů před ním již značka 80km/h.
Jedu s kamionem na tempomat 81 km/h, těsně před zúžením mě předjíždí osobní automobil (přece nepojedu za kamionem), vjede do zúžení, zařadí se přede mě a co myslíte, že udělá když uvidí značku pozor radar? Zašlápne to na 60km/h. A tohle se děje úplně pokaždé. Bez vyjímky.
Jedu s osobákem po dálnici, tempomat 131 km/h. Co udělá řidič kamionu jedoucí v koloně 30m před mým vozidlem?
2x zabliká pravým a pak to tam šoupne, brzdím i očima. A to se děje pravidelně.
Nebo: jedu v tunelu, tempomat 81 km/h, zamnou jedoucí kamion na mě bliká dálkovýma a lepí se mi na zadek.
Rozhodně je to oboustranné, blbec může být v osobáku i v kamionu.
Kamiony se samozřejmě kontrolují, provádějí se i speciální akce zaměřené na kamiony z autobusu.
Problém je, chování řidičů kamionů. Nehoda na D1 se stala pravděpodobně proto, že řidič sledoval film a nevěnoval se řízení.
Jak často se akce s natáčením z autobusu koná? Rychlost PČR v neoznačených osobních vozech měří denně. Takže Gazdík má pravdu.
Gazdík má pravdu.
Je třeba ignorovat lobby ČESMADU a začít systematicky kontrolovst kamiony. Vážení, kontrola technického stavu, dodržování přestavek, styl jízdy atd.
To se děje i dnes. Dokonce přestávky se kontrolují tak, že digitální tachograf se dá načíst dálkově aniž by došlo k samotnému zastavení vozidla.
99 ,99 procent havárií je zaviněno řidičem.
Uhlídat statisíce pohybujícíh se automobilů denně na komunikacích, aby nedocházelo k havariím, tím pádem uhlídat řidiče, aby dodržovali jízdu jako když si dělali řidičák, dovede pouze a jen Zdenda Pospíchalů.
:)
Hele pokud nemáš co říct tak nemel blbosti obohatíš tim zdejší diskuzi ...
Když to napíše nebo řekne politik je to politika a policie se nebude vyjadřovat a kdyz to saně řekne občan tak neřekne ani to že se vyjadřovat nebude ...
:)
Že se těch dálnic a silnic za Nečastánu postavilo a opravilo.
No postavilo se více jak za první 4 roky fungování Ťoka.
Gazdík je pomýlený, velmi jemně napsáno. Ukaž Gazdíkju, jak to udělat uhlídat piráty dálnic TIRáky a vezmi si radu Říhu, určitě něco kvalitníjho vymyslíte.
To má stát na každém 0,5 km policajt?
Jo a ještě Pospíchala, ať jste komplet.
Gazdík má pravdu, že se na kamiony kašle. Nicméně na stranu kamionů, přesně jejich řidičů, je nutno dodat, že jezdit po českých dálnicích, které jsou posledních 8 let skutečně na samé hranici sjízdnosti je spíše za trest.
Když si vezmu co všechno je uzavřené a jak vypadají " dva pruhy " u omezení tak je lepší se našemu Babiši stánu vyhnout.
Špatné dálnice nejsou důvodem k tomu, aby nedodržovali bezpečnou vzdálenost nebo předepsaný odpočinek, nebo aby se koukali za jízdy na filmy.
Naopak, špatný stav silnic by měl řidiče donutit zpomalit a jet opatrněji.
Jen na ty, co kolony pojíždějí odstavným pruhem nemůžou, teda nesmějí....