- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Hitlerova podzemní tramvaj. Kresba návrhu podzemní tramvaje, kterou plánovali nacisté pro Prahu. Trochu by připomínala dnešní S–Bahn, který znají pasažéři třeba z Berlína. | foto: Repro z knihy Protektorátní Praha
Celý článek jen pro členy
Chcete číst prémiové texty bez omezení?
Hlavní pouliční trati vnitřního města byly začátkem protektorátu přetíženy hustým provozem na meze kapacity. V Praze bylo již v roce 1941 dosaženo hranice 400 milionů cestujících.
Připravovaný německý projekt dráhy – v centru částečně zapuštěné pod zem – však byl odložen na „vítězný“ konec války. Stejně dopadl i kompletně připravený projekt pražských Elektrických podniků. Němci prohráli a s nimi S-Bahn. Dráha se nakonec stavět začala, ale mnohem později a podle sovětského vzoru hluboce zanořené metro. To slaví 50 let od začátku provozu.
Nuselské údolí by po vítězství třetí říše překlenul vysoký most, který by jeho stavitelé nepojmenovali po Klementu Gottwaldovi, ale nejspíš po Adolfu Hitlerovi.
Připojte se ještě dnes a získejte:
Volby do Evropského parlamentu se v Česku uskuteční v pátek 7. a v sobotu 8. června 2024. Čeští voliči budou vybírat 21 poslanců Evropského parlamentu. Voliči v celé Evropské unii budou rozhodovat o obsazení celkem 720 křesel