Klíčovým okamžikem pro zklidnění dopravy na Smíchově však má být až dokončení výstavby tunelu Mrázovka. Bez něj dopravní zácpy v této oblasti zůstanou. Tisíce aut, které by jinak projížděly pod zemí, budou dále zahlcovat centrum městské části. "Problémy nezmizí. Jen s obtížemi budou ve špičkách sjízdné okolí Strahovského tunelu a křižovatka ulic Ostrovského - Radlická," uvedl zástupce šéfa pražské dopravní policie Miroslav Rajchart.
Přitom výstavba nového dopravního systému není vůbec lacinou záležitostí Celkem devatenáct křižovatek má být vybaveno novými semafory. Nový systém má stát 380 milionů korun.
"Je pravda, že Ostrovského ani Vltavská si od aut příliš nepomohou, ale nový systém ulehčí středu Smíchova. Jen díky jemu vzniknou pěší zóny u Anděla v části ulic Štefánikova, Nádražní a Plzeňská," řekl starosta Prahy 5 Miroslav Škaloud. Podle něj se s dopravním systémem nemuselo čekat na dokončení Mrázovky. "Když nám na to dají z magistrátu peníze, byli bychom hloupí, kdybychom nezačali stavět," dodal Škaloud.
Rovněž vedoucí odboru dopravy Prahy 5 Ivan Růžička míní, že automobilový provoz bude v rámci jednosměrných ulic plynulejší a to i bez tunelu. Je ovšem prý také možné, že po uvedení Mrázovky do provozu, bude nový systém zbytečný a dotyčné ulice přestanou být jednosměrné. Na otázku, proč tedy má být uveden do provozu, odpověděl: "To jsou jenom moje hypotetické úvahy. Nové semafory však smíchovské křižovatky potřebují tak jako tak, protože ty staré jsou na hranici životnosti."
Nové semafory mají být napojeny na centrální řízení. "To umožní rychlejší provoz přes křižovatky. I z tohoto důvodu bude nový systém přínosem," podotkl radní Prahy 5 Vojtěch Zapletal.
Skeptický zůstává Jan Klika ze Společnosti pro trvale udržitelný život. "Jednosměrný provoz smysl má, ale Mrázovka Smíchovu zase tolik nepomůže. Může se stát, že aut tady bude jezdit ještě více. Příkladem je Ječná, která se napojuje na severojižní magistrálu a je téměř pořad ucpaná."