Středa 3. března 2021, svátek má Kamil
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 3. března 2021 Kamil

Diskuse k článku

Drsná svědectví z českých „callcentráků“: trestání baseballkou, celý den bez WC

Ponižování, výsměch i fyzické tresty. To vše zažili lidé v některých call centrech. Jedni vzpomínají na minimální čas na toaletu, jiní zase za tresty v případě, že toho dost neprodali. Tomu, kdo prodal pod limit, odebrali židli a musel celý den stát, vzpomíná žena, která v jednom z center pracovala.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J46i67ř11í 82N91e58v91r97k74l28a 8354428443623

Takhle nějak si představuji korporatni fašismus.

+2/0
8.12.2020 6:25
Foto

J41a17r66o64s95l55a90v 40K49l83i19m15e61š 3725565616453

Tohle snad normální člověk vůbec nemůže dělat. Rušit lidi telefonem a nutit jim něco, co nechtějí, to chce opravdu silnou náturu...

+3/0
8.12.2020 4:34
Foto

D75r92a57h51o67m52í58r 18S56t21r10o89u11h35a54l 4165988582894

Jak vidíte, korporace požadují právě slabou náturu, aby lidi mohla udržovat pod tlakem a ždímat je na hranici psychických schopností.

0/0
8.12.2020 13:29
Foto

P85e45t46r 39R64u30m66p50e15r89t48e23s15z 3876970781397

Párkrát jsem nechal poškrábání desku se 15 minut vykecat a pak jí řekl, že nemám zájem. Už mi několik let žádné call centrum nevolalo. Asi mě mají na nějakých Black listech.

+2/0
7.12.2020 18:09
Foto

J58a81n82a 59P55r72s96k70a42v45c13o78v19á 7641723370663

Premiový článek? Idnes padá stále hlouběji

+1/−1
6.12.2020 11:02
Foto

V22o71j27t55ě78c33h 60B30u64č66i84n52a 9124147472697

Tohle je teda přísná novinářina.. Baseballkou přes záda by potřeboval spíš autor..po výpovědi snad dostane šanci v nějakém tom callcentru :)

+2/−5
5.12.2020 10:21
Foto

M47i11l18i28v82o22j 47M74i95k28a 3278864400499

A to proč?

+1/0
10.12.2020 2:43
Foto

V26á20c56l92a25v 79Š33t60ě35p31á62n93e88k 5877549684371

Pokud to bylo v ČR, tak nechápu, proč tam byli déle než jeden den. Pokud je to ze světa, tak tam se dějí mnohem horší věci

+6/0
5.12.2020 0:23
Foto

J97a43n 41H18o56l54o54u53b73e95k 5314378614

Doporucuji aplikaci muzutozvednout a mate klid...

+1/0
2.12.2020 16:41
Foto

D45a30v80i48d 55R38a59a85b 3331239196215

Takže když jsem zaměstnanec callcentra, tak abych podával lepší výkony, tak si mám nainstalovat vámi doporučovanou aplikaci?

+5/−1
4.12.2020 22:21
Foto

J79a55n 34H93o34l92o16u67b29e82k 5554328924

Ne, na to vám tahle aplikace nepomůže, to jste se měl líp učit a mohl jste dělat něco užitečného. Aplikaci muzutozvednout doporučuji těm, co nechtěji, aby jim několikrát denně volal nějaký otrava, kterému se chce na záchod.

+2/0
7.12.2020 7:42
Foto

M70a65r12t28i29n 58D94u97n88k10a 5818540427593

V call centru, tehdy ještě v Radiomobilu jsem vydržel rok. Po roce jsem měl všeho po krk. Team lídři, supervisoři i někteří zákazníci jsou horší než obyvatelé jedličkárny.

+9/−1
2.12.2020 16:32
Foto

J93i81ř14í 83C33e29r38m11a30n 8598297791

Omlouvám se, chápu Vaši frustraci, ale ten příměr s obyvateli Jedličkova ústavu je prostě úplně mimo. Jedličkův ústav pomáhá lidem s tělesným, nikoliv mentálním postižením. Nicméně i v obecné rovině porovnávat hulvátství s mentálním postižením nedává žádný smysl.

+2/0
6.12.2020 9:07
Foto

V89á62c17l77a89v 97V87i76l88í35m40e66k 2737287215321

proč ne? Chcete ukázat jak jste inteligentní? Pan Dunka to napsal podle svého a jasně.

+2/−2
6.12.2020 15:22
Foto

J78i72ř78í 60C74e97r33m63a45n 8598357931

Vyjádřil jsem se také jasně a slušně. Na nikoho se nechci vytahovat, jen zkrátka ten použitý příměr nebyl vhodně zvolen. Já věřím, že pan Dunka nechtěl házet lidi z Jedličkova ústavu do jednoho pytle s hulváty, se kterými se setkal v práci. Ale udělal to a já měl za správné lidi z Jedličkova ústavu z tohoto pytle vyndat. Nic proti panu Dunkovi.

O inteligenci mojí, nebo Vaší, pane Vilímku, nechť si každý udělá obrázek sám, když o tom už mluvíte.

+6/0
6.12.2020 16:20
Foto

D90r50a15h82o47m38í95r 87S29t97r12o93u77h52a33l 4625248392654

Ves skutečnosti člověk, který vymyslel call centra, byl mentálně postižený. Ani komunisti nevymysleli takovou věc.

+1/0
8.12.2020 13:31
Foto

E22l96i58š37k51a 98A53n80n65a 98K71u28b63i14č95k35o83v51á 2922372771395

Já jsem pracovala v call centrech celkem asi 6 let. Bylo to proto, že jsem dělala školu nebo hledala práci a zde byla flexibilní pracovní doba. Nejvíc jsem dělala průzkumy, to je málo placené, ale zase pohodovější, při práci jsem se i učila na zkoušky. Prodeje jsou lepší finančně, ale velmi záleží na produktu. Dnes je to už hodně těžké, protože trh je nasycený, pokud jde o prodej, a lidé čím dál víc nervózní, pokud jde o průzkumy. Dělala jsem to hlavně v letech 2004 až 2008, a když jsem se potom k tomu vrátila po 5 letech, tak se podmínky změnily k horšímu. Buzerace je různého stupně, že se skutečně někde volalo ve stoje, když nebyly prodeje, vím od kolegyně, i které call centrum to bylo. Já jsem takovou extrémní šikanu nezažila, ale je to opravdu psychicky náročné. Dnes už se dá často volat z domova, to jsem využila, když jsem naposled hledala práci. I tak ale platí, že jste většinou placeni jen za provolaný čas, plus mírné bonusy za dotazník. Doby, kdy si mládež vyplňovala dotazníky a objednávky sama, už jsou pryč, všechno se nahrává. To je zase dobře i pro operátory, stalo se mi, že mi odebrali 3 objednávky z 5, že jsem něco neřekla v podmínkách, ale já jsem to řekla. Nechala jsme si hovor přehrát, museli mi ty objednávky doplatit, ale pak jsem tam už nepracovala. Různé triky jak ošidit operátory i zákazníky mi na tom vadily nejvíc.Rv

+13/0
1.12.2020 15:46
Foto

M33a75r78t10i17n 50N44e19r33m78u47t 4389440638984

To bude přeložený článek někde z Afriky nebo spíš z Indie, tam velké firmy outsourcují cc a panují kmenové poměry, možná by napovědělo, ze kterého slona to sperma mělo být ...

+4/−1
1.12.2020 14:32
Foto

M65a72r96t26i11n 43K97r97u51t68ý 1808691869615

není to standard, ale věřím, že vím, že taková šmejdská call centra jsou. Dokud se najdou lidé ochotní tam pracovat, tak nevymizí.

+11/0
1.12.2020 9:42
Foto

N36o30r72b81e57r50t 90Š13t45ú56r 7741910795357

Pracoval jsem v call centru při studiu jako brigádník. Je to tedy víc jak 20 let.

Práce to příjemná nebyla, ale nic z článku jsem nezažil ani v náznaku.

+1/−3
1.12.2020 7:37
Foto

J68a41r36o76m23í36r 63K80r22á88l 4880769804589

A jaký mají ti lidé důvod v těch callcentrech pracovat ? Peníze to rozhodně nejsou.

+4/−9
1.12.2020 7:33
Foto

P47e68t74r 31P70a51ž26o65u61t 1160589251359

Nevím nějak moc tomu nevěřím, takové hrubé porušování pracovních předpisů. Call centra bych osobně rozdělil do 3 skupin:

1. Aktivně volají s nabídkami na všechno možné i nemožné a slibují zázraky. Boha když se téhle bandě mě povede vzbudit neznám slitování.

2. Pasivní linky, různé zákaznické servisy , podpory atd. kde zaměstnanci mají intelekt mopu na podlahu a znalosti rovnající se absolutní nule - Vysvětlit jim i základní problém nebo požadavek je větší problém než naučit žáka speciální školy sestrojit fůzní reaktor, rozhovor s nimi je utrpení protože každou další větou dokazují že v hlavně je prázdno.

3.Pasivní linky, různé zákaznické servisy , podpory atd. kde zaměstnanci mají rozum, znalosti a mozek. Dokáží promtně pomoci s vaším problemem a přispět k úspěšnému vyřešení vašeho požadavku.

Bohužel skupina 3. je hodně vzácná.

+4/−2
1.12.2020 1:30
Foto

K29a26r31l34a 31N18o39v65á25k91o67v42á 4324802235407

Navíc ještě, pokud se jedná o skupinu 2 a zejména o skupinu 3, je velmi těžké se dovolat, telefon držíte půl hodiny a stále se dozvídáte, že se věnují zákazníkům, kteří se dovolali před vámi, až se hovor náhle ukončí nebo vás přepojí do hlasového automatu, s kterým nic nevyřešíte.

Naposled jsem se tak snažila celý den dovolat na zákaznickou linku Vodafonu, marně. Až jsem přišla na fígl - zadala jsem na jejich stránky, že chci od nich další smlouvu, ať mě kontaktují na stávajícím čísle. Ozvali s během půl hodiny, pán měl pochopení, že jsem použila tento postup, a můj požadavek vyřešil k mé spokojenosti za pět minut.

+1/0
2.12.2020 10:29
Foto

P83a15v75e90l 52R43u70s 9348138499620

Vylhaný článek!

Pokud autoři prokazatelně neuvedou kde to bylo a kdo zatím stojí, neuvěřím.

A nepouštět zaměstnance na WC?

http://www.bozpinfo.cz/utf/rady/otazky_odpovedi/otazky_zdravi/zakaz_piti090318.html

+5/−4
1.12.2020 1:12
Foto

L68i17n34d76a 61N86o17v47o58t87n67á 9791471250431

Někdo tu uvedl, že článek je přeložený...

0/0
4.12.2020 20:44
Foto

P55e10t41r 97S89o38u85k81u56p 6399669715909

Ono i bez všech těch popsaných hrůz dělat v callcentru není žádný med.

+11/0
30.11.2020 22:05
Foto

P57a90v27e83l 67B49r32o40u47k40a80l 4354842313356

Já kdysi dělal v callcentru na pasivní lince, ale byly tam i aktivní. 1 WC (2 budky) bylo na 100 lidí a na něm bylo nařízení ať dobře dodržujeme hygienu, protože se tam nedávno vyskytla hepatitida. Chodit se tam smělo, ale musel se přerušit hovor a nastavit stav v PC jako přerušení. Když jich bylo moc tak měli pindy. Oprus bylo jak nahrávali každý hovor a buzerovali a jak pak tlačili většinu z pasivních na aktivní linky. Taky párhodinové rychloškolení, nebyli jsme o moc zkušenější než zákazník a to byla technická podpora. No, neosvědčil jsem se na pasivní lince a na aktivní jsem nešel. Stres, buzerace? Ano. Blbé kecy? Ano, ale šikanu a mlácení jsem teda nezažil. To by tam 99 procent lidí šlo hned domů za těch pár kaček. Slyšel jsem o velké buzeraci ve firmách nabízející akcie, že tam snad lidi drželi do noci, než něco prodali, ale je to taky z doslechu. Možné je vše. Když si to lidi nechají líbit.. Možná je krize, ale nežijeme v Bangladéši.

+11/0
30.11.2020 21:30
Foto

P66a60v57e96l 43R38u35s 9238218769860

Broukale, s těmi WC ti nevěřím. Existuje nařízení vlády č. 361/2007 Sb., A toto nařízení mimo jiné uvádí, že:

Na pracovišti do pěti zaměstnanců lze mít jeden společný záchod, pak už je musíte oddělit na dámský a pánský.

Záchod smí být od pracoviště vzdálený maximálně 120 metrů, případně 75 metrů při ztíženém přístupu.

Pro prvních 10 žen a 10 mužů je potřeba vždy minimálně jeden záchod, pak už se požadavky s přibývajícím počtem zaměstnanců snižují.

Podle výše zmíněného nařízení vlády například stačí, aby na pracovišti, kde pracuje 100 mužů, měli jen tři záchody. Stejný počet toalet pak podle nařízení stačí jen 50 ženám.

0/−3
1.12.2020 0:59
Foto

P59a94v20e88l 95B58r55o41u14k98a40l 4254832943256

Že mi nevěříte, to je vaše věc. Ale ten důvod, že mi nevěříte, protože podle vás (nechce se mi to teď ověřovat) existuje nějaký předpis mi příjde absurdní. Víte kolik předpisů se všude porušuje?

To tam řikali kolegové taky, že je to málo. Ono totiž to callcentrum bývalo o dost menší. A i tenkrát to bylo na hraně s hygienou. Jenže ho zkoupila jedna hodně velká firma a příjmula kvanta nových lidí.

+4/0
1.12.2020 9:20
Foto

P29a16v23e68l 12R22u77s 9898778189740

Broukale, takže vás tam makalo cca 100 delňasů, a nikdo z vás, třeba i ty jako velmi uvědomělý a znalý, nezvedl telefon a nezavolal Oblastní inspektorát práce? Nevěřím!

0/−4
1.12.2020 12:26
Foto

P57a29v64e14l 71B90r61o71u45k37a50l 4834752383896

Ruse, věřit mi nemusíte vůbec, nakonec se ani osobně neznáme. Třeba se ani nejmenuju Broukal a vy se nejmenujete Rus. Bylo mi něco přes 20, byl to jedna z mých prvních prací a pracovním předpisům jsem moc nerozuměl. Mimochodem bylo to zrovna krátce po roce 2007, ale vy jistě vyhledáte nějaký předchozí podobný předpis. Tenkrát jsem nebyl znalý, ani kverulant, nějak jsem neprahnul potom dělat někomu problémy.. Jen jsem si chtěl vydělat peníze. Ve smlouvách jsem se téměř neorientoval. ani jsem pořádně nechápal povinnosti kolem sociálního a zdravotního pojištění. Ono žádný učený z nebe nespadl. Teď už bych minimálně věděl svoje práva a povinnosti. Ovšem jestli bych je oznámil nevím. Spíš bych tam ani nenastoupil.:-)

+9/0
1.12.2020 12:52
Foto

P31e72t72r 50L76o61r80e23n32c 1227532197633

No - asi se tak jmenuje, ale URČITĚ se tak chová.;-D;-D;-D

+3/0
2.12.2020 17:39
Foto

J18i69ř26í 11N23o47v39á90k 9376411186771

Vyprdněte se na toho Rusáka. Jen provokuje. Ona se ale na každého někde ta voda vaří.

+2/0
5.12.2020 5:16
Foto

M67a73r44t39i84n 78P80r49á15š48e11k 8565921430953

proč nejmenujete ta daná callcentra, a PRO KOHO v tu dobu pracovala ? negativní publicita by měla svůj dopad..

+9/−1
30.11.2020 21:14
Foto

M36i52c11h28a35l 36Š46e46v47č62í89k 8643936964

Protože je to jedna paní povídala a hrozila by jim žaloba.

+5/−1
30.11.2020 22:01
Foto

M38i92l17a77n 91T36h74o38r24n 8133314247545

No nevim. Pracoval jsem na různých callcentrech (obvykle pro operátory, ale i pojišťovnu nebo jako servisní technik) dohromady 10 let. Že je ta práce psychicky náročná, to ano. Plnit plány, bejt milej na lidi i když tě fakt hodně štvou. Ale nikdy nikde takovýhle ponižování nebylo. Za neplnění se max. strhly bonusy. Ale kolektiv se nikdy nebyl nucen někomu vysmívat nebo jakkoliv nebyl nikdo ponižován. To mi v tom článku přijde trošku přes čáru.

+17/0
30.11.2020 21:13
Foto

V47o76j77t80ě35c51h 29T42o46r97á92č 2466261896832

Vymyslene od A do Z.

+11/−3
30.11.2020 19:13
Foto

P21a50v72e62l 85B64r14o25u83k34a21l 4494792133806

Někde to možné je. Nějaký region, kde je málo práce či tak.

+4/0
30.11.2020 21:33
Foto

A16l42e13š 98H84o21d82i68n55a 9190609698794

Prodejní callcentra = novodobí šmejdi. Pracovat v něčem takovém podle mě vyžaduje mít hodně hroší kůži nebo jinou poruchu osobnosti.

+17/0
30.11.2020 19:07
Foto

V97l89a58d47i39m91í79r 51F91i44b48i37g31e92r 5534681841704

Přewně, něco jako finanční poradci s životním pojištěním. Já bych to nedělal ani za nic. To bych raději sbíral odpadky než tohle.

0/0
5.12.2020 7:31
Foto

P25e60t40r65a 88V47e40v78e11r51k94o63v11á 6257840166356

Pracoval jsem kdysi v Call centru a za starého vedení paráda, skvělý kolektiv, pracovala jsem na reklamacích, takže žádný med, ale díky skvělému vedoucímu jsme to dávali myslím v pohodě. . Bohužel pak nastoupilo nové vedení a začalo to.. logování přesně na sekundu, jakmile se v systému objevilo červené políčko ( 30 minut na oběd a 10 minut z celého dne na WC) - pokud se přetáhlo i o sekundu, hned bylo červeno a za každé červené políčko 10% z prémií, které tvořily většinu platu, dále byly srážky z platu za použití negace další srážky pokud za hovor neproběhlo 3x oslovení ve správném pádu a podobně. Po necelém půl roce jsme to prakticky všichni staří vzdali. Pak začala neskutečná fluktuace, ale to už nebyl náš boj.. Takže Call centrum může být i dobré v případě, že má rozumného vedoucího, jinak se může lehce změnit v peklo.

+26/0
30.11.2020 19:03
Foto

L34a86ď81a 56P98o61l88á70š92e75k 3773916676239

Vzkaz pro Kláru Fořtovů . Bež dělat do call centra. I jako elévka jsi k ničemu.

0/−4
30.11.2020 18:47
Foto

P82a83v92e98l 39B23r18o51u28k68a38l 4494842873896

Mně otravuje takových nabízečů z call center, kéž by radši šli dělat třeba novináře.

+1/0
30.11.2020 22:39
Foto

J62a31n 95F67i65š86e38r 7718625715685

vždyť je to PR článek té pojišťovny zmíněné v článku, snad někdo nevěří, že se něco takového děje u nás, možná někde v Asii, radost platit si Premium.

+3/−3
30.11.2020 18:34
Foto

M71i23l68a48n 20Č86e68r20n69ý 5113849709962

Tak ho neplaťte.;-O

+4/0
30.11.2020 18:41
Foto

J82a16n 27F52i16š24e72r 7978515405535

to bych nevěděl jak to chodí v callcentrech ;-)

+7/0
30.11.2020 18:43
Foto

M81i34r11o35s54l22a40v 37B69u51d94í82n 8785587502

To vypadá jako snůška nesmyslů přitažených za vlasy.;-D

Sebrat židličky - OK, to zkusila paní vedoucí v nějakém supermarketu taky. Když zjistila, že bez stávkujících pokladních by ten krám mohla rovnou zavřít, židličky byly hned zpátky.

A opakované fyzické napadání dokonce se zbraní? To by skončilo zakleknutím na podlaze a přivoláním policie.

Sorry, prostě nevěřím.:-P

+8/−6
30.11.2020 18:19
Foto

P80e73t28r 88H43o91l34e22c60e47k 1449317568890

Děláte chybu, tyhle věci se skutečně dějí, prostě využívají toho, že někteří lidé tu práci potřebují tak moc, až si nechají všechno líbit

+13/−2
30.11.2020 18:45
Foto

M73i26r41o68s86l23a18v 61B24u97d39í73n 8245287112

Zrovna tak moc potřebují takhle "blbou" práci? Nevím, jak to bude teď, ale v posledních pár letech našel práci každý, kdo měl zájem. Balíkování, výdej, rozvoz zboží eshopů, doplňování regálů v obchodě, sklizeň plodin atd. - nic extra, ale uživit se tím dá a bez zmiňovaného šikanování.

+6/−5
30.11.2020 19:07
Foto

P10e36t68r 12H35o49l54e19c17e48k 1299687738620

Na malých městech je to jinak, a pokud jsou ti lidé nějak znevýhodnění, ať už vzděláním, zdravím, věkem, nebo časově náročnou péčí o děti, nebo třeba nemocné rodiče, tak se prostě mohou dostat do podobné pasti.

+4/0
30.11.2020 20:49

Randění pod rouškou. Reportérka absolvovala sedm pokusů o seznámení

Premium „Jestli si někoho nenajdeš, než ti bude třicet, nainstaluju ti seznamku,“ oznámila mi moje nejlepší kamarádka. Patřím...

Zavřené nezavřené restaurace. Jak vypadá zapovězený společenský život?

Premium Zaplněné stoly, skupinky lidí se sklenicemi vína a smích nesoucí se až na ulici. Nejde o výjev starý víc než rok, ale o...

Mord v hospodě U Dvou koček. Zloději odnesli cigarety, víno a ruce oběti

Premium Okolo pouličních lamp tančily roje vloček. Sníh propůjčil pražským ulicím něžný a romantický vzhled. Jen jediné...

Mohlo by vás zajímat