Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Jako štokrle na židli, hodnotil expert stabilitu mostu ve Studénce

Za tragický pád mostu ve Studénce mohla závada, která se objevila den před nehodou a stavbaři ji dostatečně nevyřešili, řekl soudu stavební znalec. Poukázal také na to, že dělníci při stavbě improvizovali a konstrukce proto byla vratká. Proces, který trvá už druhý týden, se snaží rozplést tři roky staré železniční neštěstí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BK

Králík z klobouku

28. 6. 2011 22:32
Kdo za to může

Za všechno můžou bonzáci, kteří tu nehodu nahlásili. Kdyby se to normálně ututlalo jako spousta jiných věcí, tak teď nemusíme vyhazovat peníze za nějaké soudy. To dříve, to byl jinačí pořádek.

0 0
možnosti
N

nesnašimlobisty

28. 6. 2011 19:52
jak vidím je tady

každý největší odborník, JEDINÉ CO JSEM NEPŘEČETL A NEZAZNAMENAL V ČLÁNKU JE TO ŽE POSOUVAJICÍ SE OHNUTÝ VOZÍK NEBYL OPRAVEN V SOULADU S PLATNOU LEGISLATIVOU TO ZNAMENÁ ŽE TO MOHL UDĚLAT JEDINĚ STÁTNÍ SVÁŘEČ NA ZÁKLADĚ VYPSANÉHO SVAŘOVACÍHO POSTUPU, ty sváry a ta vzpěra je přímo v rozporu se všim asi naši zakonodárci pracují na základě kvalitních posudků a odborníků kteří mají male ocenění za své služby, posledně si stěžovali že mají málo a když chtěli rozšířit stav tak soud rozhodnul že né že mají dostatek tak holt se potom nestačíme divit;-D

0 0
možnosti
R

Roumens

28. 6. 2011 19:18
TENTO PROCES JE VYSMECH VSEM POSTIZENYM.

0 0
možnosti
R

rqmark

28. 6. 2011 19:25
Re: TENTO PROCES JE VYSMECH VSEM POSTIZENYM.

Není důležitý průběh procesu, ale jeho výsledek - rozsudek...

0 0
možnosti
Q

QWYPI

28. 6. 2011 18:06
Re: ...

:-):-):-):-)

0 0
možnosti
ZNVB

Zůstaň nad věcí, baby

28. 6. 2011 16:51
áááá, český šlendrián ve stylu ONO TO VYDRŽÍÍ

TO JE BĚŽNÁ PRAXÉÉÉ, PROSIM TĚÉÉ, TAKHEL TO DĚLÁME DYCKY NIKDY SE NIC NESTALOOOO

jáááj, já mám asi nemecké důkladné myšlením, , já prostě tady ty český TO STAČÍ, TO VYDRŽÍ uplne nesnášim. Jsem asi na čechy přehnaně zodpovědnej a důkladnej.

Pro rýpaly - článek jsem četl a pochopil jsem ho, nemusíte mít strach, že bych šmahem vynášel soudy..jenom prost ěznám českou formu zodpovědnosti. A to jsem sám čechem.

0 0
možnosti
ZNVB

Zůstaň nad věcí, baby

28. 6. 2011 16:57
Re: áááá, český šlendrián ve stylu ONO TO VYDRŽÍÍ

A ještě se věčně blbě šetří, tam kde nemá a rozhazuje se se jinde, kde by se právě nemělo. To je poořá dokola! na jedný straně cyklostezky za miliony, na druhý starně třeba se ta šetří a šetří, až se udělá asymetrický most, ten se nezajistí, vlaky se nezastaví, TO BUDE DOBRÝ, TÍO MUSÍ VYJÍT..nikdo si nepřipustí skutečná rizika a pak tohle. 8.8.2008. To je pdobný, jak když ten tramvaják v Ostravě naboural do protijedoucí travaje , protože a jelikož, ty jejich vykutálený šéfové nechtěli investovat do zabezpečovacího zařízení, které by znemožnil dvěma tramvají vyjet na jednu dráhu proti sobě. tak jak to je mezi Libercem a Jablonce od roku 1993. A jak to dopadlo - svedlo se to na toho tramvajáka, ten si šel sednout a pak se to zametlo. A tim nesympatatičtí kravaťáci, co důležitě zasedají představentu toho dopr. podniku určitě nepřišli ani o prémie. A to byli přímo zodpovědní. A tady u toho mostu se to zase svede na koho? Na dělníky, který to celý špatně udělali? nejspíš co?

0 0
možnosti

náhodný kolemjdoucí

28. 6. 2011 16:13
Jo, prof. Studnička

zjevně k němu hoši na přednášky nechodili...

0 0
možnosti
PP

Webpawson

28. 6. 2011 16:39
Re: Jo, prof. Studnička

pane, záleží na co. Přednášky OK1 (ocelové konstrukce 1), absolvované mnou tento semestr (byl jsem cca na 1/3), neměli opravdu žádný smysl (prezenční účast vs. skripta, elektronické podklady). Byly uzpůsobeny tomu, že se přednáší pro celých 400 studentů, tedy pro dopravní, pozemní, vodní stavby, inženýrství životního prostředí, bezpečnost, tedy většinu studentů FSV ČVUT.

Horší bych viděl, ve snaze dodržet termíny, přehlížení zjevných, a po kombinaci kritických, nedostatků. Stačí se podívat na fotku, jak vypadá ten vozík. No a pokud byly chyby již v projekci, tak se s tím na stavbě dalo pracovat již jen omezeně.

Jeden profesor z katedry mechaniky říkal, že typ stavebních nehod se změnil. Dříve se nestávalo, že by projekt byl vadný, pouze vady materiálu, nebo špatné provedení projektu, způsobovalo nehody. Nyní ale již padají domy kvůli špatným projektům a to je nebezpečný trend....

0 0
možnosti
MJ

Labia Majora Zemanová

28. 6. 2011 16:02
...

V nasi zemi to dopadne tak, ze znalec dostane 8 let a firmy budou v arbitrazi zalovat tuto krasnou zemi a nejakou tu miliardu :-)

0 0
možnosti
RJ

rumcajsscipiskem

28. 6. 2011 16:15
Re: ...

Za poškození dobrého jména těch firem ;-DR^

0 0
možnosti
AS

kajak v zakoně

28. 6. 2011 15:58
když to tak čtu..

přijde mi, že by to líp postavila naše vláda.. 8-o

0 0
možnosti
MJ

Labia Majora Zemanová

28. 6. 2011 16:20
Re: když to tak čtu..

spis by to lip zbourala

0 0
možnosti
R

rqmark

28. 6. 2011 15:54
Reálný odraz stavu společnosti

Bohužel nehoda ve Studénce je mimo jiné i odrazem stavu naší společnosti, kdy o všem rozhodují peníze. Jak to?

1) investor šetří aby nemusel platit výluku a dopravní omezení

2) sždc ani drážní úřad nemá páky investora donutit aby zavedl omezení - a platil náhradní dopravu. Muselo by to být definováno zákonem - což není.

3) stavebník změní projekt (asymetrie) na čí žádost (investora?), ale důsledky této změny projekčně nezapracuje. Proč asi? Zase jde o peníze za projekt či jeho dopracování...

4) podpůrná konstrukce vykazuje defekt - když jakýkoliv odpovědný zaměstnanec, na základě onoho (vyfoceného) defektu vydá pokyn, že je nutno zastavit dopravu, tak mu majitel stavební firmy utrhne hlavu (protože kdo to zaplatí že?).

0 0
možnosti
R

rqmark

28. 6. 2011 15:55
Re: Reálný odraz stavu společnosti

5) stavebníci po manipulaci nezaměří opětovně konstrukci (dle argumentace prof. Studničky) Ok, ale když ono zaměření taky něco stojí...

6) atd. atd.

0 0
možnosti
MK

Petrolin3

28. 6. 2011 15:50
Proč se vymlouvat na plný provoz.

Pravděpodobné zadání bylo:namontujte tam a tam most, tohoto tvaru,této hmotnosti,ZA PLNÉHO PROVOZU NA DRÁZE,za běžných klimatických podmínek (termín a peníze).Projektant a dodavatel se zadáním souhlasil,teď pozdě bycha honit.Při návrhu zavážecí dráhy musí se respektovat tyto zásady:hlavní nosníky dráhy musí být prostorově rovnoběžné,výškové úrovně všech hlavních nosníků v místě zavážecích vozíků pod příhradovými příčníky musí být ve stejné úrovni.Jinak dojde k "šprajcnutí" vozíků nebo k jejich přetížení.Na vyfoceném vozíku došlo k nesouměrnému uložení příčníku na zavážecí vozík.Tím vzniklo  značné přetížení jedné rolny a odlehčení druhé.Zdá se,že rošt z I profilů byl na vozík umístěn dodatečně(je nesymetrický)a vyšší se tam nevešel.Šprajc tam byl navařen dodatečně.Chybou bylo,že před zahájením zavážení nebyla kostrukce zavážecího  mostu zaměřena výškově a směrově.Při tom se jednalo o most dlouhý,šikmý a opěry zavážecího mostu mohly být nepravidelně rozmístěny mezi mezi kolejemi.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Podvod století za 2,4 miliardy. Ortinskému hrozí osm let a peněžitý trest 25 milionů

29. dubna 2024  6:21,  aktualizováno  13:19

Luxusní auta, zlaté cihly, diamanty a drahé nemovitosti. To vše si kupoval osmadvacetiletý Jakub...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Rusové hlásí průlom fronty. Ukrajinská minela jim přihrála klíčové město

24. dubna 2024  11:40,  aktualizováno  15:50

Premium Jako „den průlomů“ oslavují ruští vojenští blogeři pondělní události na doněcké frontě, kde se...

NATO by Rusy porazilo, Putin má jedinou naději, řekl polský ministr zahraničí

26. dubna 2024  12:04

Rusko by se mělo bát Severoatlantické aliance, protože ho v případě střetu s ní čeká „nevyhnutelná...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Pokleknete a budete prosit. Generál slíbil zničit NATO do roku 2030

24. dubna 2024  21:21

Velitel čečenských sil bojujících na Ukrajině a věrný obdivovatel ruského prezidenta Vladimira...

Válek představil prezidentovi plán rozvoje zdravotnictví. Řešili i ministra pro vědu

30. dubna 2024  13:34,  aktualizováno  16:07

Prezident Petr Pavel přijal ministra zdravotnictví Vlastimila Válka (TOP 09). Představil mu...

Opilý řidič naboural šest aut. Na pumpě pak rozlil benzin a hrozil, že se zapálí

30. dubna 2024  15:50

Opilý cizinec zaměstnal v sobotu ráno prachatické policisty. Nejdřív naboural šest aut, pak na...

Není to o lajcích a na TikToku nebudu, říká budoucí ministr pro vědu Tuleja

30. dubna 2024  15:37

Pavel Tuleja, který má být příští týden jmenován novým ministrem pro vědu, výzkum a inovace za TOP...

Podpořte český tým, užijte si atmosféru MS. iDNES.cz rozdává vstupenky na hokej

30. dubna 2024  15:28

Každý den víte, o jaké zápasy soutěžíte, na úvod to budou duely Česko - Finsko a Švýcarsko -...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!