- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Za všechno můžou bonzáci, kteří tu nehodu nahlásili. Kdyby se to normálně ututlalo jako spousta jiných věcí, tak teď nemusíme vyhazovat peníze za nějaké soudy. To dříve, to byl jinačí pořádek.
každý největší odborník, JEDINÉ CO JSEM NEPŘEČETL A NEZAZNAMENAL V ČLÁNKU JE TO ŽE POSOUVAJICÍ SE OHNUTÝ VOZÍK NEBYL OPRAVEN V SOULADU S PLATNOU LEGISLATIVOU TO ZNAMENÁ ŽE TO MOHL UDĚLAT JEDINĚ STÁTNÍ SVÁŘEČ NA ZÁKLADĚ VYPSANÉHO SVAŘOVACÍHO POSTUPU, ty sváry a ta vzpěra je přímo v rozporu se všim asi naši zakonodárci pracují na základě kvalitních posudků a odborníků kteří mají male ocenění za své služby, posledně si stěžovali že mají málo a když chtěli rozšířit stav tak soud rozhodnul že né že mají dostatek tak holt se potom nestačíme divit
Není důležitý průběh procesu, ale jeho výsledek - rozsudek...
TO JE BĚŽNÁ PRAXÉÉÉ, PROSIM TĚÉÉ, TAKHEL TO DĚLÁME DYCKY NIKDY SE NIC NESTALOOOO
jáááj, já mám asi nemecké důkladné myšlením, , já prostě tady ty český TO STAČÍ, TO VYDRŽÍ uplne nesnášim. Jsem asi na čechy přehnaně zodpovědnej a důkladnej.
Pro rýpaly - článek jsem četl a pochopil jsem ho, nemusíte mít strach, že bych šmahem vynášel soudy..jenom prost ěznám českou formu zodpovědnosti. A to jsem sám čechem.
A ještě se věčně blbě šetří, tam kde nemá a rozhazuje se se jinde, kde by se právě nemělo. To je poořá dokola! na jedný straně cyklostezky za miliony, na druhý starně třeba se ta šetří a šetří, až se udělá asymetrický most, ten se nezajistí, vlaky se nezastaví, TO BUDE DOBRÝ, TÍO MUSÍ VYJÍT..nikdo si nepřipustí skutečná rizika a pak tohle. 8.8.2008. To je pdobný, jak když ten tramvaják v Ostravě naboural do protijedoucí travaje , protože a jelikož, ty jejich vykutálený šéfové nechtěli investovat do zabezpečovacího zařízení, které by znemožnil dvěma tramvají vyjet na jednu dráhu proti sobě. tak jak to je mezi Libercem a Jablonce od roku 1993. A jak to dopadlo - svedlo se to na toho tramvajáka, ten si šel sednout a pak se to zametlo. A tim nesympatatičtí kravaťáci, co důležitě zasedají představentu toho dopr. podniku určitě nepřišli ani o prémie. A to byli přímo zodpovědní. A tady u toho mostu se to zase svede na koho? Na dělníky, který to celý špatně udělali? nejspíš co?
zjevně k němu hoši na přednášky nechodili...
pane, záleží na co. Přednášky OK1 (ocelové konstrukce 1), absolvované mnou tento semestr (byl jsem cca na 1/3), neměli opravdu žádný smysl (prezenční účast vs. skripta, elektronické podklady). Byly uzpůsobeny tomu, že se přednáší pro celých 400 studentů, tedy pro dopravní, pozemní, vodní stavby, inženýrství životního prostředí, bezpečnost, tedy většinu studentů FSV ČVUT.
Horší bych viděl, ve snaze dodržet termíny, přehlížení zjevných, a po kombinaci kritických, nedostatků. Stačí se podívat na fotku, jak vypadá ten vozík. No a pokud byly chyby již v projekci, tak se s tím na stavbě dalo pracovat již jen omezeně.
Jeden profesor z katedry mechaniky říkal, že typ stavebních nehod se změnil. Dříve se nestávalo, že by projekt byl vadný, pouze vady materiálu, nebo špatné provedení projektu, způsobovalo nehody. Nyní ale již padají domy kvůli špatným projektům a to je nebezpečný trend....
V nasi zemi to dopadne tak, ze znalec dostane 8 let a firmy budou v arbitrazi zalovat tuto krasnou zemi a nejakou tu miliardu
přijde mi, že by to líp postavila naše vláda..
Bohužel nehoda ve Studénce je mimo jiné i odrazem stavu naší společnosti, kdy o všem rozhodují peníze. Jak to?
1) investor šetří aby nemusel platit výluku a dopravní omezení
2) sždc ani drážní úřad nemá páky investora donutit aby zavedl omezení - a platil náhradní dopravu. Muselo by to být definováno zákonem - což není.
3) stavebník změní projekt (asymetrie) na čí žádost (investora?), ale důsledky této změny projekčně nezapracuje. Proč asi? Zase jde o peníze za projekt či jeho dopracování...
4) podpůrná konstrukce vykazuje defekt - když jakýkoliv odpovědný zaměstnanec, na základě onoho (vyfoceného) defektu vydá pokyn, že je nutno zastavit dopravu, tak mu majitel stavební firmy utrhne hlavu (protože kdo to zaplatí že?).
5) stavebníci po manipulaci nezaměří opětovně konstrukci (dle argumentace prof. Studničky) Ok, ale když ono zaměření taky něco stojí...
6) atd. atd.
Pravděpodobné zadání bylo:namontujte tam a tam most, tohoto tvaru,této hmotnosti,ZA PLNÉHO PROVOZU NA DRÁZE,za běžných klimatických podmínek (termín a peníze).Projektant a dodavatel se zadáním souhlasil,teď pozdě bycha honit.Při návrhu zavážecí dráhy musí se respektovat tyto zásady:hlavní nosníky dráhy musí být prostorově rovnoběžné,výškové úrovně všech hlavních nosníků v místě zavážecích vozíků pod příhradovými příčníky musí být ve stejné úrovni.Jinak dojde k "šprajcnutí" vozíků nebo k jejich přetížení.Na vyfoceném vozíku došlo k nesouměrnému uložení příčníku na zavážecí vozík.Tím vzniklo značné přetížení jedné rolny a odlehčení druhé.Zdá se,že rošt z I profilů byl na vozík umístěn dodatečně(je nesymetrický)a vyšší se tam nevešel.Šprajc tam byl navařen dodatečně.Chybou bylo,že před zahájením zavážení nebyla kostrukce zavážecího mostu zaměřena výškově a směrově.Při tom se jednalo o most dlouhý,šikmý a opěry zavážecího mostu mohly být nepravidelně rozmístěny mezi mezi kolejemi.