Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Diskuze

Vysvědčení pro Zlín: město nemá skandály, ale ani jasnou vizi do budoucna

MF DNES přináší analýzu práce vedení zlínského magistrátu v posledních čtyřech letech. Primátor Miroslav Adámek zvolený za hnutí STAN vede radnici už osm let, z toho poslední čtyři roky spolu s ANO.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AZ

V prosinci to bude 2 roky, co magistrát představil nový Generel dopravy města Zlína. Hned v tomto úvodním seznámení se vyjádřil pan magistr Aleš Dufek, že je preferovaná varianta /s tunelem/ nerealizovatelná. To ale neznamená, že zbylé 2 varianty se nedají využít. V tuto chvíli je Generel stálé platný dokument. Samozřejmě do chvíle, než někdo přijde s progresivnějším návrhem.

1 2
možnosti
PC

Byl jsem tam tehdy taky a nic takového tam od pana Dufka (ani od nikoho jiného) nezaznělo. Jediné, co bylo řečeno, je, že nejdřív bude potřeba udělat studii proveditelnosti, jestli je ze stavebního hlediska tento tunel realizovatelný. Takto podaná věta má ale samozřejmě úplně jiný význam než jak ji prezentujete vy - nic totiž předem nezavrhuje.

0 0
možnosti
AZ

Já taky nemám na mysli setkání s občany, ale právě tyto noviny.

0 0
možnosti
FI

A byl byste schopen dohledat článek, ve kterém to měl prohlásit?

A víte jak se to říká v tom vtipu: "Nikdy neříkej, že něco nejde, protože vždycky se najde nějaký blbec, který to neví a udělá to."

0 0
možnosti
PC

Zmíněný článek je tady: https://zlin.idnes.cz/zlin-predstavil-plany-na-zmenu-dopravy-do-roku-2035-f76-/zlin-zpravy.aspx?c=A161214_2292513_zlin-zpravy_ppr

Nicméně ani v tomto článku pan Dufek (tehdy byl v opoziční straně Zlín 21) netvrdil, že je varianta s tunelem nerealizovatelná, ale pouze byl skeptický, že je nereálné na ni najít peníze a zablokovat na 5-7 let centrum města stavbou. S tímto názorem byl ale sám, ostatní zastupitelé jeho obavy nesdíleli (myslím, že zcela správně pochopili, že se nejedná o projekt, který by se realizoval bez důkladné mnohaleté přípravy, takže na nějaké konkrétní rozhodnutí bude času víc než dost).

1 0
možnosti
FI

Ona to ukáže ta studie proveditelnosti, ale taky bych to neviděl kdovíjak tragicky. Pokud bude v době případné stavby hotova dálnice na Fryšták a obchvat Zálešné tak většina tranzitu se přesune sem, pokud se stihne realizovat i Prštěnská příčka, tak minimálně směr Otrokovice-JS pojede relativně plynule tudy. A s tím zbytkem si bude muset holt poradit Štefánikova a Vodní.

Představa nám. Míru, zámeckého parku a Komenského parku propojeného do jednoho velkého pěšího celku se mi moc líbí.

0 1
možnosti
AZ

No jo, jenomže prokázaný tranzit Generelem dopravy je 8%! Z toho směr Lípa - Hulín smaže tak 3%. Zdrojová a cílová doprava Zlína, která jednoznačně potřebuje obchvat činí 62%. Téměř 3 ze 4 vozidel projíždí Zlínem zbytečně. Toto nelze jinak zachránit než variantou C obsaženou v generelu dopravy. Znovu upozorňuji na DISKUZI o dopravě ZA předvolebním rozhovorem pana Vančury "Zlín má velký potenciál..." ze 14.9. 19.00. Najdete tem antagonistické názory amatéra a profesionála. Bez toho se dál NEPOSUNETE.

0 0
možnosti
FI

Asi jsem se nepřesně vyjádřil. Tím tranzitem jsem neměl na mysli jen samotný tranzit, ale i onu zdrojovou a cílovou dopravu. Vědět, že potřebuji z Louk někam na druhý konec Zlína a centrum je totálně zasekané kvůli stavbě tunelu, tak to rovnou vezmu zadem na Holešov, tam se napojím na dálnici a sjedu to přes Fryšták a obchvat Zálešné. sice najedu více km, ale časově to nebude o moc delší a množství spotřebovaného paliva nebude taky moc rozdílné. Stejně tak z JS kamkoliv směr Otrokovice. Dnes to ve špičce vezmu raději přes nadjezd a po T. Batti a je to rychlejší, než poskakovat v koloně kolem mostu a přejezdu v Prštném. Pokud by byla hotová prštěnská příčka, je to zase o něčem jiném. A podobných paralel by se našla spousta. Pokud se stavba tunelu řádně naplánuje, bude to sice omezení, bude to nepříjemné, ale vyplatí se to.

Sice jsem nestudoval generel úplně dopodrobna, ale jestli jsem správně pochopil, tak preferovaná varianta tunelu dostane z centra podstatně větší část dopravy než Vaše varianta C. Nehledě na to, že u varianty C prostě rozpářeme kus lesa další silnicí, místo toho, abychom jednu naopak odstranili z centra. Finanční náročnost asi bude taky srovnatelná, když budete uvažovat krátký, ale technologicky náročný úsek, nebo jednodušší, ale podstatně delší úsek. Krom toho, když vidím kolik krečků, raků, syslů a čeho všeho zdrželo stavbu dálnice, nějak si nedovedu představit, že v masivu Tlusté hory bude ideální pás země naprosto netknutý faunou a flórou zasluhující řádnou ochranu. Něco takového při stavbě tunelu centrem asi hrozit nebude a i z tohoto pohledu by stavba mohla být hotova podstatně dříve. A naposledy, mimoto že by přivaděč kolem památníku ukousl nemalý kus zeleně v centru města, dovedu si živě představit, jak zrovna tento úsek bude vypadat v zimě. Podívejte se, jak kolikrát kolabuje doprava na JS, když trochu nasněží, a to tam není tak prudké stoupání, jako pod památníkem.

2 0
možnosti
AZ

Jenže tunel se má budovat odbagrováním ve stopě 1/49, čili se zatáčkou v podzemí. Dovedete si představit budování nových inženýrských sítí a zarážení 2 km desetimetrových larzenů? Nebo návaznost Dlouhé a Gahurovy na tunel?

A co tak v Prštném přidat jeden mostový prefabrikát, aby směr Louky - Prštné - Jižní Svahy objížděl semafor?

Samozřejmě je škoda každého stromu. Ale jinak to nejde, buď budou spaliny inhalovat obyvatelé, nebo veverky.

Céčko není moje varianta . Zatím se jenom jmenuje po navrhovateli. Může se stejně tak jmenovat po realizátorovi. Navíc bych si přál, aby se našlo další progresivnější řešení.

0 0
možnosti
PC

Tunel se zatáčkami je naprosto běžná věc, zvláště u dlouhých tunelů. Způsob výstavby bych ponechal na odbornících. Návaznost tunelu na Dlouhou a Gahurovu nebude žádná (v tunelu žádné odbočky nebudou - pokud budete mířit tímto směrem, nebudete zajíždět do tunelu), čili tímto se skutečně trápit nemusíte ;-).

Rozšířit v Prštném most na stávajících pilířích nelze, maximálně postavit vedle nový. Ale není to trochu zbytečné s ohledem na plánovanou výstavbu Prštenské příčky? A ta se musí udělat, protože současná křižovatka (ul. Přímá a Tř. T. Bati) nevyhovuje současným normám (odstup přejezdu od křižovatky), takže by po modernizaci trati nešel tento přejezd zkolaudovat.

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Mladý sparťan utrpěl v druhé lize vážný úraz hlavy, klub podal protest na sudího

6. května 2024  16:25

Fotbalový talent Roman Horák, jeden z nejnadanějších současných sparťanů, leží po operaci s vážným...

Kolem Zlína se může pohybovat medvěd. Strážníci vyzývají k opatrnosti

11. května 2024  14:37

Městská policie ve Zlíně vydala bezpečnostní upozornění kvůli medvědovi, kterého spatřil muž v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

V okolí Zlína se pohybuje medvěd, potvrdili policisté. Našly se jeho stopy

12. května 2024  11:06

Pohyb medvěda v okrajové části Zlína, který ohlásil v sobotu před polednem náhodný svědek,...

Kvůli fraktuře lebky disciplinárka koná, viníkovi hrozí trest až na rok a půl

9. května 2024  17:25

Disciplinární komise zahájila řízení s kroměřížským fotbalistou Tomášem Matouškem, jenž v...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Chlapec havaroval v lese na Vsetínsku, zachraňoval jej vrtulník s jeřábem

6. května 2024  9:26

Komplikovaný zásah v těžkém terénu za sebou mají členové záchranné služby. Ti vyrazili na pomoc...

Čápi hnízdí na sloupu nízkého napětí. Je to velké riziko, varují energetici

13. května 2024  16:57

Mladý čapí pár se usadil na stožáru nízkého napětí v centru zlínské části Štípa. Ačkoliv je...

Ředitelka Klubu kultury v Napajedlích skončila. Mluvili jí politici do práce?

13. května 2024  12:15

Kulturní dění v Napajedlích měla na starosti s mateřskou přestávkou od roku 2013. Šéfka tamějšího...

Firma nemá ani po deseti letech odškodnění za poškozené dřevo ve Vlachovicích

13. května 2024  8:57

Skoro všechny pozemky v areálu muničních skladů ve Vlachovicích na Zlínsku už vlastní stát. Původní...

Bývalý reprezentant Kadlec ukončí kariéru. Děkuju všem, hlavně tátovi, řekl

12. května 2024  20:43

Proslov měl precizně připravený, v kulisách stadionu na Slovácku pak adresoval fanouškům jasný...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!