Beseda naplánovaná na hodinu se spontánně protáhla téměř na dvojnásobek času. Agostini, který debutoval v závodech Grand Prix už v roce 1963 zavzpomínal i na starý brněnský okruh, který vedl přes místní části Lískovec a Pisárky. „Byla to velmi nebezpečná trať, ale krásná. Bývalo tam sto tisíc diváků,“ připomněl.
V dalším závodním období pak důvěrně poznal i brněnský Masarykův okruh, na němž v 70. letech doslova exceloval. A do Brna se opakovaně vrací i nyní, naposledy minulý týden.
Motocyklová legenda na skok v Brně: Další Ago tady neběhá, žertuje |
Při srovnání tehdejších podmínek se současnými pobavil 81letý Ital informací, že jeho závodní kombinéza vážila kilogram, zatímco ty současné váží devítinásobek a mají integrovaný airbag. „A ti kluci mají mašiny, které jim kombinézu do deseti minut vysuší. Já, když jsem zmokl, byl jsem mokrý,“ smál se. „A týmy, které dnes mají kolem sebe? Vždyť můj první mechanik byl vlastně pekař a moc motorkám nerozuměl. Ale nic bych neměnil,“ dodal.
Doprovodil jej někdejší soupeř a celoživotní přítel Peter Baláž, desetinásobný mistr Československa. Společně přidali historku o tom, jak se během jednoho z mnoha společných závodů potkali na trati bok po boku. „Ago byl překvapený a po závodě se mě ptal, jestli jsem skutečně jel vedle něj. Jel, protože mi ujel o celé kolo,“ připustil Baláž a rozesmál zaplněné hlediště v areálu výstaviště.
Následně se u obou mužů vytvořila dlouhá fronta zájemců o autogram, někteří drželi v rukou životopisnou knihu o Agostinim, jiní velkoformátové fotografie, ale i vlastní motocyklové přilby.