Turisticky atraktivní Kroměříž má ještě více zviditelnit nový web.

Turisticky atraktivní Kroměříž má ještě více zviditelnit nový web. | foto: Jan Karásek, MAFRA

Kam zajít a kde zdarma zaparkovat? Turisty vábí do Kroměříže nový web

  • 6
Přitáhnout do Kroměříže více turistů a přimět je zůstat déle než jeden den. To mají za úkol nové městské webové stránky. Zatím zdaleka neobsahují kompletní informace, ale postupně se budou zdokonalovat.

"Chceme tím podpořit jak turisty, tak i naše podnikatele," řekl mluvčí radnice Pavel Zrna. Web totiž nabízí kompletní servis, tedy i různé možnosti ubytování nebo rady, kde se najíst. Nechybí ani poměrně unikátní informace, kde zadarmo zaparkovat.

Prohlédněte si nový web

"Nápad je to dobrý, ale nefunguje správně," upozornil Michal Novosad z Brna, kterého jako turistu MF DNES požádala, aby web zhodnotil. Když chtěl parkoviště pro osobní auta, nabídly se mu pouze dvě možnosti. Na dotaz, kde zaparkovat zdarma, pak jen jediná. Ve městě jich přitom je daleko víc.

Podle Zrny se na prezentaci stále pracuje, v nejbližších dnech přibude i anglický překlad. Dnes jej mají jen základní odkazy, pod nimi se ale objevuje český text.

"Drobné chyby se budou vychytávat ještě nějakou dobu. Bude se s tím pracovat, doplňovat, aby to nebyla jen vývěska se seznamem akcí," tvrdí mluvčí.

Web má návštěvníkovi pomoci naplánovat si pobyt se vším všudy a nevynechat přitom nic, co by ho mohlo zajímat. Na stránkách jsou informace o kulturních akcích, prohlídkách Arcibiskupského zámku, ale i cyklotrasy nebo místa pro inline bruslaře. "Jsou dobře popsané, včetně toho, kolik času zaberou a jestli si s sebou vzít svačinu a pití nebo je na trase restaurace," pochválil Novosad.

Časem má web nabízet rovněž hotové balíčky pro turisty, které budou cíleně zaměřené na aktivní návštěvníky, rodiny s dětmi nebo třeba seniory.

Momentálně láká na několik jednodenních tras, kterými je možné město projít a poznat, nebo třídenní pobyt pro skupinu přátel. Ten obsahuje návštěvu Arcibiskupského zámku, ale i pivovaru nebo arcibiskupských vinných sklepů. Web zatím město provozuje samo, později má přejít pod správu informačního centra. Vyšel zhruba na 120 tisíc korun.