- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Člověk a především děti se učí nápodobou, proto je nesmírně důležité na děti mluvit již od narození, číst jim apod. Přestože ještě nejsou schopné rozumět smyslu vět, rozvíjí se jim díky přijímaným slovům mozek, vnímají intonaci atd.
A i přesto že to člověk dělá není rozhodně jistota, že vadu řeči mít nebudou.
Máme 5letá dvojčata a jsou opožděná. Ale rozhodně to nebylo způsobené tím, že by byla zavalená technikou nebo že by neměla dostatečnou péči. Prostě jim to trvalo déle. Za půl roku jim bude 6 a už mluví skoro normálně. Každé dítě je jednoduše jiné. Do některého to můžete hrnout pod tlakem, stavět se na hlavu a nic a pak najednou, když to vzdáte, tak to začne dělat úplně samo. Jsou děti, které hezky mluví ve 2,5 letech. Podle mého názoru je dnes spíše větší tlak na výkon dnes, kdy každý potřebuje mít doma malého génia, který umí v 4 letech číst.
Děti se mohou začít učit číst klidně ve 2 letech.
Rodiče jim nečtou. A děti mají problémy i s psaním, vrcholem bylo zavedení písma Comenius od vyžírky Lencové, Komenský by jí zneužití svého jména a pověsti omlátil o hlavu.
Tak zrovna co se týče psaní rukou, to mi přijde skoro zbytečné. Já píšu jako dospělý rukou výhradně hůlkovým a psací písmo jsem nepoužil už ROKY. Podpis je klikyhák, ne psací písmo. Jemnou motoriku lze trénovat i jinak.