Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Aktivista žene spor o dálnici D49 do Bruselu. Je zbytečná, stěžuje si

Evropská komise řeší stížnost ekologického aktivisty Miroslava Macha, který u ní napadl stavbu dálnice D49. Zároveň k ní zamířila i reakce opačného tábora. Ředitelství silnic a dálnic mezitím míří k získání stavebního povolení.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JS

docela mě děsí, kolik lidí tady píše či schvaluje taková hesla jako aktivista=terorista, přitom z naší nedávné minulosti víme, že aktivisté často varovali před problémy, který potom skutečně nastaly - namátkově před 10 lety na D8, že je trasa nevhodná a svah se může sesunout a pak se skutečně sesunul, v lednu 2002 Greenpace varovali, že v neratovické Spolaně nejsou jedy zabezpečené proti velké vodě a ještě ten samý rok se to při povodních bohužel potvrdilo

společnost neposouvá dopředu stádo tupých ovcí ani hlasatelé tupých hesel, ale ti, kdo se nebojí upozornit na to, co ostatní jako problém nevidí a nevnímají

1 1
možnosti
MK

Nic nového pod sluncem. Nejvtipnější na tom je, že tisamí lidé co sabotují jakoukoli akci, zejména proto, protože můžou, nakonec by ještě chtěli žalovat stát za liknavý rozvoj.

2 0
možnosti
MP

Nejsmutnější na tom je, že v tom zhovadělákově může klidně uspět.

2 0
možnosti
DV

Všichni co tu mluví o nepotřebnosti D49 ví o problémech v dopravě žalostně málo. Štve mě, že neudělali těch pár set metrů na D55 kolem Otrokovic, to by opravdu pomohlo situaci v Otrokovicích. O obchvatu Přerova se neřeba vyjadřovat, kdo tudy jezdí ví své. Pokud by byl, všichni co jedou na Ostravu by jeli z Vyškova na Kroměříž. D49 je potřebná, kdo někdy jel ve špičce přes Zlín to chápe. Tomu ňoumovi co podal žalobu do Bruselu bych zrušil D55. By prskal jak ten křeček v polu.

2 1
možnosti
DV

Omlouvám se, stížnost.

0 0
možnosti
JH

Aha aktivista, no jo no, co dodat.....RvRvRv

3 0
možnosti
PH

P10e36t27r 84H81o47r50á66k

14. 9. 2016 12:39

K potřebnosti D49, o níž nepochybuju (jasný význam pro napojení na slovensko a dál na východ) je třeba zdůraznit, že je součástí evropské dálniční sítě TEN-T, která je prosazovaná evropskou unií, a toto samo o sobě jasně určuje její význam z hlediska mezinárodní dopravy. Více není potřeba o její potřebnosti diskutovat. Určitě se nestaví jenom kvůli napojení zlína.

2 1
možnosti
Foto

Dnes je otázkou zda a v jaké podobě EU bude existovat.

Napojení na Slovensko je dostatečné

0 9
možnosti
JR

J83i51r17i 10R90u71s32n94o84k

14. 9. 2016 12:07

Nemyslim si, ze by Zlin potreboval dalsi dalnici. Od sjezdu z D1 na Olomouc je ta zlinska soucasna dalnice prazdna. A to myslim doslova. Ve spicce pred sebou mate jedno auto na obzoru a druhe za sebou na obzoru.

Nova dalnice by byly vyhozene penize.

1 2
možnosti
RM

To proto, že zatím nikam nevede

3 0
možnosti
AZ

Dálnice D49 bude bezpodmínečně nutná v době, kdy se podaří MD to, na čem pracuje a to je pokračování výstavby dálnic Valmez - Vsetín Lyský PRŮSMYK Slovensko. Podle analytické části Generelu dopravy města Zlína činí tranzit městem 8%. Z těchto 8% ukousne D49 2-3%, ale zato výstavbou po Fryšták zotročí natažením další dopravy východní Zlín a celou nedokončenou trasu. Což lze eliminovat OKAMŽITÝM?? pokračováním výstavby D49 směrem na Slovensko. Z toho také plyne, že Zlínu to ZATÍM nepomůže. 70 % tranzit a vnější doprava, která začíná a končí ve Zlíně stejně nutně vyžadují obchvat. Vzpomínám to proto, že analytická část generelu uvedla neskonale důležitou věc, že kapacita dopravního skeletu města je vyčerpána, přestože roční nárust dopravy činí cca 2%.

3 0
možnosti
PJ

Jen pro představu co se děje v některých obcích.

Přestože obec má znalecké posudky, že na jednom pozemku není vhodné stavět, obec ten pozemek nechá opakovaně zakreslit do návrhu nového územního plánu pro výstavbu.

Na základě tohoto návrhu, který ale byl již zamítnut, ale nezveřejněn, si zájemce koupí tento pozemek a požádá podle starého plánu (pozemek je tam delší dobu, znalecký posudek byl vyvolán později) o výstavbu. Jenže obec s odvoláním na posudky nechce dát povolení.

A je předvídatelné, že pokud obec souhlas přesto dá, občané z okolí využijí všech možností, aby se stavba zastavila.

Kde je chyba - bude u občanů, kteří budou hájit nezastavitelnost pozemku, která je doporučena minimálně dvěmi odbornými pracovišti a nebo je chyba u těch, kteří nepředali veřejnosti důležité informace, které využití pozemku značně omezují. Máme požadovat odpovědnost od těch, kteří doporučení nerespektovali a stavebníka uvedli v omyl. A nebo to následně svedeme na aktivní občany.

Mám za to, že musíme se naučit posuzovat případ od případu, a právo veřejnosti chránit si zákonnými postupy své prostředí nezhoršovat.

Na druhou stranu, obstrukce by měly být omezeny.

1 0
možnosti
JK

Já tedy nevím, Vy všichni to tu plivete na Macha, koukali jste na mapu nebo vám stačí k ukamenování jen pojmenování ekologický aktivista? Podle mne dokut nebude domluvené se Slovenskou stranou dálniční propojení v této oblasti je tato dálnice fakt k ničemu. Co když řeknou Slováci, že jenom přes Velké Karlovice nebo Starý Ronenkov?

A ta http://www.infrastrukturamorava.cz/stranky/o-nas

Prostě starosta prosadil zájmy stavební loby (nejspíš byl u nich placený ještě než k nim pak přešel).A jim se tam daří dlouhodobé, jak jinak vysvětlit ten nedokončený (plánuje se dokončit) nesmyslný dálniční čtverec mezi Hulínem a Olomoucí (pravděpodobně okruh kolem Tavačova o kterým si může Praha nechat jen zdát).

1 0
možnosti
PD

P32e55t36r 12D49r58a86p94a57l

14. 9. 2016 12:03

součástí toho čtverce je D46, což je dálnice pouze papírově

0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Koncert za veřejné peníze? Půlmilionový honorář nechám v kraji, navrhl Mareš

24. dubna 2024  10:32,  aktualizováno  11:22

Zpěvák a moderátor Leoš Mareš nabídl, že svůj honorář za vystoupení na zářijovém Dnu Zlínského...

Kraj dá za koncert Mareše půl milionu, za stejnou sumu loni hrály tři kapely

23. dubna 2024  16:37

Vedení Zlínského kraje chce šetřit, přesto vyplatí bezmála půl milionu korun za vystoupení Leoše...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

POHLED: Formát, co postrádá smysl. Má vůbec cenu sledovat hokejovou baráž?

23. dubna 2024

Premium Z triumfu v první hokejové lize se ani nestihl radovat. Místo oslav musel věnovat pozornost...

Plzeň - Zlín 3:0, dominance a klidný postup do finále. Dvakrát pálil Chorý

24. dubna 2024  17:15,  aktualizováno  21:02

Od začátku zápasu si šli pro vítězství a svému soupeři nedali žádnou šanci. Plzeňští fotbalisté...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

POHLED: Návrat do extraligy? Pro hokejisty Vsetína i Zlína pouze chiméra

24. dubna 2024  13:31

Loni si extraligovou baráž proti Kladnu vyzkoušel Zlín, letos Vsetín. Výsledek byl stejný – 0:4 na...

Vražda ve Slopném: soud vyslýchal žalobce, který zatajil novou DNA z místa činu

30. dubna 2024  17:13

Téměř pět hodin dnes u soudu vypovídal Leo Foltýn, někdejší žalobce z případu vraždy seniora ve...

Trautenberk ze Zlína Prachař musel dřít, aby se odnaučil moravské nářečí

30. dubna 2024

Premium Před sto lety se ve Zlíně narodil Ilja Prachař a na své rodné město nikdy nedal dopustit. Pracoval...

Vláda chce z ČR udělat ostrov pracujících důchodců, řekla ve Zlíně Schillerová

30. dubna 2024  11:14,  aktualizováno 

Téměř všichni stínoví ministři z hnutí ANO v čele s Andrejem Babišem dorazili do Zlínského kraje. V...

Trenér Dávid si vytvořil k Zubří pevné pouto. Odchází vděčný a dojatý

30. dubna 2024  8:58

Jsou slzy, za které se nestydí ani tvrdý slovenský chlap jako on. V sobotu se leskly v očích Petera...

Advantage Consulting, s.r.o.
MANAŽER TECHNICKÉHO SERVISU (45-65.000 Kč)

Advantage Consulting, s.r.o.
Zlínský kraj
nabízený plat: 45 000 - 65 000 Kč