"Na ulici člověk potká hezčí holky, nechápu, kdo to vybírá!" píšou čtenáři v diskusích pod fotogaleriemi dívek ze světových autosalonů. Těmhle třem byste to ale do očí neřekli. Všechny mluví česky a mlsných pohledů si v Ženevě užívaly víc než dost.
České modelky byly na stánku pouze první dva dny, když se na auta vrhli novináři a odborná veřejnost. A na stáncích italských značek byl kolem dívek v autech pořádný rozruch, jako ostatně vždycky.
V pózování u aut se střídají, chvíli sedí v autě, pak stojí a pózují u jiného. V práci jsou prý až jedenáct hodin. "Když nás bolí nohy, můžeme si sednout," prozrazuje brunetka Jana.
"O autech nic nevíme. Často se nás ptají, ale neumíme odpovídat," říká o italské novince, kterou je kabriolet odvozený od malého Fiatu 500.
Casting, v němž si modelky Fiat vybral, probíhal v České republice. "Italové mají rádi blondýnky, tak vyrazili do Čech," říká plavovláska Taťána, která přešlapuje na polstrovaných sedačkách pětistovky bosa.
"Do Česka jezdí Italové lovit modelky pravidelně," říká další usměvavá a upovídaná blondýnka, která se na návštěvníky zubí skrze otevřenou střechu pětistovky a nechce nám prozradit své jméno.
"Je nás tu deset Češek a čtyři Italky," doplňuje. Moc to nesedí s obvyklým holedbáním se Italů, že nejkrásnější holky mají u nich doma pod Vesuvem. Češtinu bylo slyšet nejen na stánku Fiatu, ale také u Alfy Romeo a Lancie. A jedna Češka prý jezdí i s Lamborghini.
"Známe se mezi sebou, jsme tu vlastně od jedné agentury," prozrazuje jedna z nich.
"S Italkami si moc nepovídáme, neumějí anglicky," říká Jana. "Česky tu nikdo nerozumí, takže se s návštěvníky domlouváme anglicky," doplňuje "bezejmenná" blondýnka.
Řidičák prý bude mít za dva měsíce. Fiátek s otevírací střechou se jí líbí: "Ale je moc malý. Mám radši větší auta."
Souhlasí s ní i Taťána: "Pro mě moc komfortní není, potřebovala bych trochu větší auto, nevejdou se mi sem nohy," vysvětluje.