Pro vzlet dobře poslouží téměř jakýkoli kopec, kde je místo na krátký rozběh a vzlet. | foto: Archiv, Magazín Speed

Ikarovi následovníci. Létání s rogalem vás nemusí přijít draho

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Věřte nebo ne, první zmínky o závěsných kluzácích se objevují už v šestém století našeho letopočtu v Číně, kde již byli schopni postavit kluzák, který unesl hmotnost středně velkého člověka. Větší pozornosti se ovšem tomuto typu létání dostalo až ve druhé polovině 19. století, a to především díky tomu, že lidé lépe porozuměli aerodynamice a dalším principům létání.

Začaly se objevovat první použitelné typy kluzáků, informace o nich nadšenci do létání mezi sebou sdíleli a na konci 19. století se na různých místech světa objevili průkopníci, kteří s větším či menším úspěchem létali. V historických análech tak najdete jména jako Lawrence Hargrave (Austrálie), Percy Pilcher (Velká Británie) nebo John Joseph Montgomery (USA), nad nimi ovšem vyčníval Němec Otto Lilienthal. 

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se