Diskuse k článku
Polské (ne)Pendolino testuje v Česku. Nemá naklápění do oblouků
Upozornění
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
![]() |
P94a55v12e57l 46V78l98a10s 4605903530984Poláci nakoupili Pendolina u nich použitelná, narozdíl od nás, kdy zakoupené a zaplacené jednotky se nedaly použít a musely být draze upravovány a výsledkem jsou nevzhledné bedny a kabely na střeše jednotkek, aby se daly použít na naší elektrifikaci. Nakoupili jsme je i když si nerozuměly s naším zabezpečovacím systemem, což si vyžádalo další úpravy a náklady. |
![]() |
K45a83r57e60l 25D15u68b 9725878971931Nemá naklápění, tak to není Pendolino. |
![]() |
J64i55r89k11a 43D60v79o18ř82á66k 4155140233838Pendolino to je, protože ho tak výrobce nazval. Znamená to ještě druhou věc - kyvadlovou dopravu, tj. že má řízení na obou stranách. |
![]() |
J26i72r76k62a 11D80v36o69ř30á14k 4965120933208V článku chybí dost podstatná věc. Poláci plánují 712 km tratí na 300 km/h. Už to protlačili i do seznamů Mezinárodní železniční unie. http://www.uic.org/IMG/pdf/20131101_high_speed_lines_in_the_world.pdf |
![]() |
P25e78t68r 64N96o61v47o11t55n77y 3659482799812Tak proc kupují vlaky na 250 km/h? |
![]() |
M69a42r39e78k 44H75r97u42b90y 6207862261678Mozna je to levnejsi, nez kupovat vlaky na 250 a mit trate na 160 |
![]() |
P94e34t85r 13M41a65r69š91o13u96n 5495178616466no tak to jsem si právě přečetl že dělají, kupují vlak na 250 ale modernizují též (jako my) jen na 160 |
![]() |
J24i27r98k96a 61D10v53o98ř87á73k 4275670283218Nechci mluvit za Poláky, ale existuje i model dopravy, ve kterém i když máte trať na 300 km/h, tak kromě VR vlaků 1. kategorie potřebujete nějaké VR vlaky II. kategorie na nižší rychlost, které budou jezdit zčásti po klasice a zčásti po VRT "zastávkově". Tak by to bylo asi i u nás. |
![]() |
J82i87r57k77a 79D93v52o75ř68á73k 4335820203888Na kupování vlaků na 300 km/h je samozřejmě ještě brzo. Koneckonců ještě není moc jasné, kdy to ti Poláci začnou stavět. |
![]() |
K66a44t88e71ř81i39n82a 25P91é23r34o26v23á 2940468227855no a kdo myslíš že by přikládal? |
![]() |
C72h47r57i19s25t49i71a36n 67M92o48r57g35e72n78s88t63e42r53n 5835556856874Probuh, co to je "dvoumuzna" obsluha? (popisek jeden fotky) |
![]() |
P38e66t94r 43N52o63v79o56t39n56y 3879602449622Překvapivě je to v tom popisku vysvětleno. |
![]() |
K79a51t93e27ř45i23n45a 44P67é65r50o55v36á 2580618917375no a kdo myslíš že by přikládal |
![]() |
J40i86r59k29a 51D29v15o28ř71á86k 4455180103478Poláci mají takový velice zastaralý předpis, že strojvedoucí nesmí být sám ale musí mít pomocníka. Je to především z důvodu bezpečnosti, pomocník by si všiml, že strojvedoucí omylem umřel nebo usnul. V normálních zemích to už dávno hlídá zabezpečovací zařízení (nepřesně řečeno). |
![]() |
P21e43t36r 83N90o59v65o19t71n51y 3929982399922Omylem umřel. :-D |
![]() |
P96a37v31e94l 47M28a57t73o84u43š37e31k 5880987738364V Polsku existovala trať na rychlost minimálně 160 km/h (CMK), spojující Varšavu s Katovicemi a Krakovem, již dávno za socialismu. Takový souvislý úsek u nás dodnes neexistuje a hned tak existovat nebude. Tudíž ty autorovy pochybnosti jsou trochu vedle. |
![]() |
P98e35t66r 28T38y21č98k73a 6705422719302Tak se podívej na mapu a terén Polska. Takový úsek u nás nemůže existovat už z principu toho, že Polsko je mnohem větší a rovnější než Česko. |
![]() |
P24a17v35e52l 89M22a30t43o65u50š70e81k 5890477588924Ale u nás se tak souvisle nejezdí ani v oblastech, kde je terén podobný polskému. |
![]() |
K56a68t69e66ř45i45n51a 66P42é20r63o85v37á 2560348147565on myslel placatý. a to tady mezi metropolema opravdu není. |
![]() |
L36u58k76á17š 83Š41l76e77h39o69f57e64r 1833389905629Navíc hustota zalidnění je v Polsku výrazně nižší, u nás je to samá vesnice a tak se musí pořád zatáčet... |
![]() |
K16a26t11e71ř14i84n78a 64P67é19r78o57v44á 2150198267665tady se spíš pořád zahejbá, a to i bez vesnic |
![]() |
V84o71j37t92ě88c15h 74H92u12b57k81a 6718335318398Klasika, utráceji za drahé vlaky, které nevyužijí.. |
![]() |
P32a41v52e51l 79M21a49t74o62u28š42e33k 5600417968584Za to my ta pendolina fakt využíváme! |
![]() |
P74e13t80r 31N54o73v77o25t78n14y 3709642609952A ne? |
![]() |
M85a21r83e78k 93H34r81u21b18y 6697452961748Jiste, hned od prvniho dne po nakupu |
![]() |
J74o55z80e23f 61D14u97h17a68c51e10k 7841580633360do vlakovej infrastruktury sa vrazaju hrozne prachy a pritom je to uplne naprd, dokial budem mat auto tak sa mi neoplati jazdit vlakom |
![]() |
M71a74r49t83i23n 65H42o31d49í80k 2475725758627Po celém světě jezdí lidé rychlovlaky na delší vzdálenosti (při klesajících cenách pak i létají) spíše než autem. O cenové výhodnosti asi není třeba vůbec mluvit. |
![]() |
J20o84z56e98f 13D68u97h89a19c60e61k 7871270683830vyhodnejsie oproti comu? chcel som ist vlakom z brna do benatok a vyslo to drahsie ako letecky! a o dost. to iste pariz, londyn.... (je pravda ze som pozeral nizkonakladove letecke spolocnosti) |
![]() |
P93a44v70e55l 49M42a29t61o83u18š42e34k 5410417248414Zkuste někdy zavítat například na německý vyhledávač spojení (Die Bahn), kde se nabízejí i ceny. Možná se budete divit, že lze dojet vlakem přes půl Evropy při včasném nákupu za 39 euro. Jistě, nesmíte přijít k české pokladně a říci, že chcete jízdenku do Benátek. Ta vás vyjde extrémně draho. V našich zemích ještě zřejmě nepochopili, že do vlaků nenalákají cestující na drahé jízdné, nýbrž na levné. Je paradoxní, že např. Němce vyjde cesta vlakem do ČR a zpět třeba i na polovinu toho, co zaplatíte v ČR za stejnou trasu opačným směrem. |
![]() |
M32a53r72e41k 24H37r59u59b66y 6727842401338Po zapadnich zemich to neni tak zle, od nas je problem, ze nejblizsi VRT je tusim v Norimberku - a tam musite autobusem |
![]() |
J60o76z25e61f 65D86u12h12a30c23e62k 7901330723890skusili som teraz na jun: vlak brno-vieden 2 osoby 1008 czk + 6474 czk za listok vieden - benatky na sedenie alebo 8669 czk za lezadla v 6 postelovom kupe. to je spolu 7482 alebo 9677 czk. benzin za auto cca 3100 czk + dialnicne poplatky. letenka s wizzairom praha - benatky 3,996.00 za dvoch. okaaa zase az taky vyrazny rozdiel to nieje |
![]() |
M69a44r66t57i93n 28N39o44v53o37t68n65ý 3846206871754Pokud jste to auto neukradl, tak musíte započítat ještě amortizaci auto - při té trase to dělá minimálně 5500,- Kč. To auto, na rozdíl od vlaku, jste musel koupit a máte s ním provozní náklady (oleje, pneumatiky, opravy, pojištění) takže to do ceny musíte také započítat. |
![]() |
O56n87d38ř33e40j 27Č71a74p54k22a 6381111403204Pokud se tím vlakem myslí něco jako TGV nebo ICE, tak se to vyplatí - do nějakých 1000 kilometrů je to na cestě z centra do centra časově srovnatelné s letadlem, na krátkých vzdálenostech i rychlejší. |
![]() |
J49i90ř64í 68Z89ý32k16a 9369453141300občas jedu Teplice-Ostrava a to se vyplatí jet vlakem. Nejenže nejsem utahaný z cesty, ale ještě se můžu při cestě pohodlně bavit. Ať s někým, nebo sám poslechem hudby, nebo surfováním po internetu. A to mám velmi pohodlné auto (Volvo). |
![]() |
K42a70t34e95ř31i26n91a 42P46é15r12o94v48á 2590528727905u nás dnes nějáké volvo nakládali na šroťáku. pravda, Volvo to asi nebylo |
![]() |
P13a81v88e38l 13V43e86t77e10š26n30í65k 7685298525337Přiznám se, že v Polsku jsem jel vlakem naposledy před několika lety a byla to pro mě tak trochu vzpomínka, jak se u nás jezdívalo v 70.-80. letech. Infrastrukturu potřebovali opravit jako sůl. Přesednout u Ostravy na koridorovou trať byl kvalitativní skok. Nevíte - opravdu začali ve velkém opravovat tratě? Už mají spravené nějaké významné procento tratí, že se jim tyhle vlaky vyplatí? Zvlášť při velikosti jejich země mi to připadá jako obrovský úkol. |
![]() |
J12i96ř55í 47K78o33c94u46r67e92k 6145474945258http://www.youtube.com/watch?v=wa8mnSDN1hQ A té trati na 200 km/h mají 220 km, což je o 220 km víc než v ČR. |
![]() |
V46á59c24l33a62v 24H90o39r37á46k 5272301101716Např. http://serwisy.gazetaprawna.pl/transport/galerie/702729,duze-zdjecie,1,mapa-wielkiej-modernizacji-na-kolei-10-lat-utrudnien-na-torach.html |
![]() |
J76a77n 84Č59e70k46a61l 7959345214794Pendolino je stavěno jako naklápěcí, tedy s menší vozovou skříní, a tedy uvnitř stídněnější. Nějak nechápu důvod pořizovat si Pendolino, když se naklápět nebude, ale přitom menší rozměry mu zůstanou... |
![]() |
J86a52n 69Č19e39k49a81l 7839175824164*stísněnější |
![]() |
J53a95r88o19s20l67a28v 11B60u12r93s74í90k 8259285874342To záleží na trati. Kde je málo oblouků, tam není naklápění absolutně potřeba. Například v ČR a to nemluvím o tom, že tu Pendolíno ani nejezdí maximální rychlostí. Souprava s ním je potom dražší a nákladnější na údržbu, i když je tam z hlediska komfortu zanedbatelný rozdíl... Takže cena bude asi ten důvod. |
![]() |
O78n56d49r34e13j 53K75a71l31m29a97n 1960456454922V tom případě se ale hodí koupit prostornější soupravu než tu ála pendolino ne? |
![]() |
J87i70r33k88a 69D61v35o92ř77á33k 4605760923778To platí o Pendolinu třetí ("naší") generace. Ve čtvrté generaci už je o vlastně jedno. |
![]() |
L78i93b20o60r 57M14o59u42č80k50a 1528237475882neni nazev Pendolino nahoudou nazvem toho systemu naklapeni? |
![]() |
D48a30v13i25d 66Č10e85r30n91o39h27o71r53s63k71ý 1116514756816spis odvozeno :-) Pendolino znamená kyvadélko :-) |
![]() |
J93a51n 35M86a45t86ú40š 5437540885816Tak to naklápěním skříně je jediná pozitivní věc na Pendolinu. Jinak ve Vinoboně v první třídě se cítím podstatně lépe. |
![]() |
D45a56v24i45d 54Š56a29f44r20á91n90e58k 5117794437843To naklápění je funkce, která se příliš neprosadila. Je to neuvěřitelně drahé a celkový časový přínos je naprosto minimální. Kupříkladu na dvou a půl hodinové trase Praha Brno je Pendolino jen o dvě minuty rychlejší, než D1 Expres. Velké problémy si vyrobila tak DB s naklápěcím ICE 3, kterému hrozilo praskání os, takže nejdřív je na rok stáhli a teď jezdí jen bez naklápění. |
![]() |
P60e95t70r 79G97r75i40v52a46l23s42k67ý 6372354669403Já si třeba nemyslím, že by to byla chyba technologie. Dnešní propustnost některých úseků kolem Prahy a Kolína je tristní, navíc koridory nejsou dodělané. Já myslím, že na hodnocení by jsme si měli počkat až to bude dokončené. |
![]() |
M40a20r92t70i57n 18H18o24u80b17a 6653891129928s naklapenim bylo slibovano zkraceni jizdnich dob na soucasnych tratich. kdyz se dokonci koridory a pendolino i klasicky vlak tam budou jezdit stejne rychle, tak se nic nenazene. |
![]() |
P16e11t11r 79G47r83i19v82a68l25s70k97ý 6412234609163ale problém je, že i na koridorech ne všude je dosažitelná stejná max. rychlost pro naklápěčky a bez naklápění. A to nemluvím o 160km/h, někde se i po optimalizaci dá jet třeba jen 140 s naklápěním. |
předchozí | 1 2 | další |