- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Ctenari zatim ani nepochopili, ze tech systemu mnoho a vubec nevi o kterem vlastne mluvi. Nejstarsi je ten s turbinou (americky), potom je ten se 2 spojkami a prevodkami (VW) a potom ten plynuly s variatorem a remenem (holandsky).
Nez tedy zacnete neco placat, tak aspon uvedte o cem vlastne mluvite
Automat má jedinou podstatnou výhodu. Obě ruce jsou na volantu v případě vypjatější situace. Co mi vadí, je zbytečné řazení, když bych tu situaci zvládl na jeden stupeň, protože třeba nepotřebuji akcelerovat tolik, nebo vím, že za dvě sekundy budu dávat nohu z plynu a už nemá cenu cokoli s převodovkou dělat. Třeba ve městě je takových situací hodně, a pochopitelně to má vliv na opotřebení převodovky. Jistě, jde tomu přizpůsobit styl jízdy, ale neměl by řidič být ten, co určuje tempo? A přepnutí na manuální režim to neřeší, není to stejné jako manuální převodovka.
Dnes se dost používají bezestupňové převodovky, které vámi uvedený nedostatek řeší.
Dobry clanek o profesi, nad kterou clovek (alespon ten s manualem) bezne nepremysli, ale i tak je zajimava.
Četl jsem i horší reklamní články, celkem mi to osvětlilo nastavování automatických převodovek, takže díky za to! :)
No a pak prijde "vario" na me Nissan Versa a to uz jen vzuci jako elektrika. :)
Ano, před podřazením, třeba když do kopce předjíždím kamion, si převodovka musí sama ohlídat, abych náhodou nepřekročil emisní normu. A navíc se o tom podřazení dozví, až když šlápnu na plyn. A to je jeden z důvodů, proč se budu držet manuálních převodovek, dokud to půjde.
Mně teda přijde, že když šlápnu na plyn, tak to prostě podřadí a jede. Pokud si potřebuju podřadit, tak pádlem podřadím.
Nějak jsem nepochopil, proč je díky jiné maximálce nutné posunout shiftpointy .. to jako budu najednou na čtyřku jezdit o 500 otáček výš? To bylo asi nějak moc zjednodušené vysvětlení ne?
Prostě když není potřeba zajistit, aby se motor při 240km/h nepřetočil, dá se celé řazení zkrátit.
To vypadá jak náborový článek
Vzhledem k tomu, že cestou od Uralu na východ v Rusku člověk stále častěji potkává japonská auta s levostranným řízením, tak velký rozdíl v řazení tam asi nebude...
nouze uživatelů příliš neladí s podobnými vychytávkami
Hybridni a elektricka auta prevodovky nemaji. Jak se to "ladi" u nich?