Dnes hodlá společnost Intel spustit nevídanou a největší reklamní kampaň ve své historii. Intel sice neprozradil přesný rozpočet této reklamní akce, ale dá se předpokládat, že ještě nikdy žádný výrobce hardware neutratil za prezentaci svých myšlenek tolik, kolik hodlá během jedné akce - sice trvající tři roky - utratit Intel.
Kampaň odstartuje několikastránkovými inzeráty, které mají být ode dneška otištěny v prestižních periodikách s celosvětovým vlivem, mezi které Intel a najatá reklamní agentura, zařadily tiskoviny jako The Wall Street Journal, časopisy BusinessWeek, Fortune a CIO Magazine. Následovat bude marketingová masáž i na billboardech a jiných venkovních prostorách, ale samozřejmě i on-line reklama.
Název monstrózního reklamního projektu zní "The Yes" a Intel jím chce jednak posílit pozici své značky, která je v současné době oceněna na téměř 35 miliard dolarů, ale ze začátku chce také podpořit své serverové procesory. Může se to zdát jako pouhé vyhození peněz, nebo nošení dříví do lesa. Vždyť Intel patří mezi šest nejznámějších společností na světě a mimo Coca Coly, General Electric a Nokie jej z IT průmyslu předběhla jen IBM a Microsoft. Také na znalost serverových procesorů si Intel nemůže příliš stěžovat. Dle výzkumů je totiž procesory s logem Intel osazeno celosvětově více než 88% všech serverů.
Kdo však usíná na vavřínech, může se probudit do velice nepěkné skutečnosti. Intel již přeci jen nemá takovou pozici jako na začátku devadesátých let, kdy od něj všichni výrobci čipů pro PC opisovali. Pomalu se zrodila nová konkurence, která šlape tomuto procesorovému gigantu na paty.
Dalším důvodem pro spuštění nové kampaně je změna určitého životního stylu, na který musí Intel reagovat. Zatímco v předchozích letech bylo vlastnictví počítače s procesorem Intel otázkou prestiže, nyní již lidé začínají díky schopnější konkurenci více přemýšlet nad tím, proč mají kupovat komponenty nebo systémy označené logem Intel - ovšem také znatelně dražší než konkurenční produkty. I proto se v kampani objevují jak hesla, která se snaží těžit z minulosti, tak proklamace, které mají ukázat sílu Intelu v rozvoji nových technologií a zázemí, které dokáže neustále přinášet něco nového.
Propagace serverů a značky
Je zajímavé, že se společnost v kampani zaměřila zpočátku mimo celkové posilování značky na serverové procesory. Je to patrně dáno i tím, že běžné PC čipy typu Pentium 4 dostávají podporu prakticky neustále, ale pro procesory, které se mají objevit ve specializovaných systémech, jakými servery určitě jsou, se reklamní prostor hledá obtížněji. Také tím, že server je chápán jako určitý mozek počítačové sítě a procesor je jeho srdcem, chtěl možná Intel cosi naznačit. V neposlední řadě je třeba se zamyslet i nad nadcházejícím vývojem v oblasti IT. Stále více společností propaguje vizi elektronického domova, který je řízen právě takovým serverem, a Intel se možná snaží zbavit běžného uživatele strachu z těchto složitějších systémů. V dalších fázích kampně Intel podpoří celou škálu svých produktů, od procesorů do klasických PC po čipy určené pro mobilní zařízení.
Velké YES
Proč se kampaň nazývá The Yes? Důvod je prostý. Celá agitace je vedena formou řečnických dotazů, které se Intel na reklamních stránkách snaží přiblížit veřejnosti, a hned nabízí odpověď . A ta zní ANO (Yes). Ostatně podívejte se sami na kopie reklam, které se objeví v aktuálním vydání výše zmíněných periodik.