Berdych se tak dostal do "týmu" s fotbalovým manekýnem Davidem Beckhamem nebo zpěvačkou Beyoncé. "Mám radost, že jsem prvním a jediným tenisovým ambasadorem H&M," řekl nejlepší český hráč, jenž nebyl spokojený s novou nabídkou od Nike.
Dal proto na radu bývalého soupeře Ljubičiče a začal vyjednávat s firmou, jež dosud žádnou tenisovou kolekci nevyráběla. Na přelomu roku se podobných přestupů zrodí víc. O dost nenápadnější byl podzimní přestup Lucie Hradecké od značky Alea k Nike. Aspoň to teď tenistce na kurtu lépe ladí s její deblovou parťačkou Andreou Hlaváčkovou, kterou sponzoruje tatáž firma.
Daleko větší pozornost upoutal nový kontrakt sličné Němky Julie Görgesové – nově ji obléká Fila, jež ztratila svou tenisovou tvář, když loni ukončila kariéru bývalá šampionka Kim Clijstersová. "Tuhle značku proslavila spousta legend, doufám, že půjdu v jejich stopách," prohlásila Görgesová, zatím 18. žena na světě.
Do nové sezony nastoupili v novém ohozu také Francouz Gael Monfils (Asics) a Kanaďan Milos Raonic (New Balance). "Vyrobili mi boty, které dokonale sednou na má dlouhá a úzká chodidla," pochvaloval si Monfils.
Firmy vycházejí vstříc zvláštním požadavkům tenistů, ale lákají je samozřejmě hlavně na peníze. Podmínky v kontraktech jsou zpravidla přísně tajné. Často zahrnují různé prémie za úspěchy. Například pakt s H&M Berdychovi může odhadem vynést stovky tisíc dolarů, čili miliony korun ročně.
Protože námluvy s novým partnerem odstartovaly nedávno, Berdychův úbor na Australian Open zatím není opatřený logem. To se objeví až na dalším turnaji. Berdychovi se líbí, že se mu H&M hodlá věnovat individuálně, že ho chce vtáhnout do dění: "Nike se stará hlavně o ty nejlepší - Nadala a Federera. Nás ostatní už tolik neřešila. Nestěžuju si, to je fakt."
Berdych by mohl mluvit do barev, navrhovat střihy. O změně se bavil i se svou přítelkyní a modelkou Ester. Nejen kvůli ní se zajímá o trendy a styly v oblečení a hodlá v tom pokračovat. "Tohle spojení mi přinese víc než jen triko na kurt," tvrdí. "Má to být dlouhodobá spolupráce. Nemusí končit tím, až přestanu mlátit do žlutýho nesmyslu."
Čeká ho víc reklamních povinností, ale s tím počítá: "Když si chce člověk budovat svoji značku a jméno, tak to něco stojí a něco tomu musí obětovat."