Oba se už několikátou sezonu scházejí jako soupeři v divizi I tzv. plechových aut, oba si před víkendovým startem šampionátu v Portugalsku plánují, že se budou rvát o nejvyšší příčky.
ME v autokrosu 2010
Václav Fejfar Začínal v divizi III do 1600 ccm, kde se stal v letech 2000 a 2001 mistrem Evropy. Poté přestoupil do divize III do 4000 ccm, kde také patřil k evropské špičce. V posledních dvou sezonách jezdil v divizi I. Je jediným autokrosařem, který ve všech třech třídách vyhrál závod mistrovství Evropy. Ladislav Brožek Dvaapadesátiletý borec z Hradce Králové, který se autokrosu, konkrétně divizi I, věnuje od první poloviny 90. let. Po celou dobu patří ke špičce. |
"Rád bych stejně jako loni získal medaili, ale lhal bych, kdybych tvrdil, že chci skončit ještě lépe než loni," říká jednapadesátiletý Fejfar, jezdec z Lužan u Jičína, který v minulé sezoně skončil třetí. A dlouho udržoval naději, že bude druhý.
V posledním závodě seriálu byl totiž kvůli nedovolené technické úpravě svého vozu diskvalifikován, což ho připravilo o stříbrnou medaili.
Letos by ji už rád získal: "Ale bude to těžké, konkurence se v této třídě zvýšila, bude jezdit víc aut a víc jich může myslet na titul, případně na medaili." Jedním z nich by měl být o rok starší Brožek. Druhý z dvojice zkušených borců z kraje, kteří se v evropském šampionátu pohybují už dvacet let, skončil loni pátý.
"Chtěl bych být lepší," hlásil včera cestou do Portugalska, kam se vypravil na úvodní podnik šampionátu. Zatímco Fejfar, který se k divizi I dostal před obě třídy autokrosových speciálů, kde rovněž patřil k evropské špičce, je Brožek stále věrný plechovým vozům. V posledních letech závodí s Ford Focus. "Máme auto z loňska, které jsme celé repasovali. Vypadá dobře, jsme bojovně naladěni," uvedl jezdec z Hradce Králové.
Podobně postupoval také Fejfar se svojí Škodou Fabia. "Stejné jako loni, doděláváme auto a vyrážíme," říkal včera. Fejfar vyrazil na jih Evropy na poslední chvíli a i loni pak tam první závod vyhrál.
Oba zkušení borci jsou přesvědčeni, že letošní závody v této divizi budou hodně vyrovnané. Titul sice nebude obhajovat Rus Makarov, který přešel k rallyecrossu, ale jeho vítězná Škoda Fabia ve hře bude.
"Koupil ji Maďar Karai a s tím, jaké má navíc finanční zázemí, bude velkým favoritem," tvrdí Fejfar. Brožek souhlasí: "Konkurovat mu budou další tři, čtyři lidi, Vašek určitě, já snad také."
Diskvalifikaci jsem ještě neskousl, netají obhájce evropského bronzu
Jenomže pořadatelé Fejfara diskvalifikovali, žádné body mu nepřiznali, a druhý tak v divizi I nakonec skončil Maďar Karai. Důvod? Fejfar přijel na start jedné z kvalifikačních jízd s nepovolenou úpravou chlazení. "Měli jsme s chlazením problémy, tak jsme to vyřešili způsobem, který prý ale řády nepovolují," vysvětluje Fejfar, "byla to naše hloupost." Ačkoliv po zásahu pořadatelů úpravu ihned odstranil a vůbec s ní tak do závodu nevyjel, pořadatelé ho po vyhraném finále diskvalifikovali. "Ale já jsem na trati žádnou výhodu neměl," hájí se dodnes jezdec z Lužan u Jičína. V Maggioře tak pořadatelé nakonec ani nevyhlásili celkové pořadí této divize, Fejfar se dokonce se svým protestem dostal až k italskému odvolacímu soudu. "Vypadalo to nadějně, dali mi zapravdu, ale ke změně výsledků už nedošlo," vypravuje Fejfar, jenž konečné rozhodnutí přijal s rozpaky, "stále jsem to ještě neskousl, takhle přijít o druhé místo." Už o víkendu ale začne pracovat na nápravě... |
Brožek: Smůla v Portugalsku? Snad ji konečně zlomím
Cítíte, že by to letos mohlo vyjít? Soupeři vás řadí k širšímu okruhu favoritů, počítáte s tím? Volný je dokonce i trůn šampiona, kdo ho podle vás obsadí? Ale nebude Rus Makarov, který loni kraloval. Ale v předloňské sezoně jste říkal něco jiného a díky jeho chování a způsobu jízdy jste mu nemohl přijít na jméno. |