Dvojici hrozí za krácení daně, poplatků a podobné dávky až osm let vězení. Oba vinu popírají. Stíháni jsou na svobodě.
Z Andersových policejních výslechů vyplývá, že plnil roli "bílého koně" a Gargulák ho využíval. Anders vypověděl, že měl finanční problémy. Dlužil partnerům 300.000 korun, a proto se prostřednictvím náhodného známého, na jehož jméno si prý nevzpomíná, seznámil s Gargulákem. Gargulák mu nabídl, že jej zapojí do obchodu s motorovou naftou a za každý vagón získá 30.000 korun.
Všechny doklady a obchody byly uzavřeny na Andersovo jméno. Anders ale tvrdí, že o ničem nevěděl, protože vše podle něj domlouval a organizoval Gargulák. Z žaloby vyplývá, že dvojice od dubna do července 1994 dovezla z Maďarska do Česka 5924 tun motorové nafty. Při jednání s celníky Anders předložil 13 celních deklarací, které byly nepravdivě vyplněny.
Hodonínský podnikatel přiznal, že na obchodech vydělal 2,5 miliónu korun, splatil dluhy, jel s rodinou na dovolenou a koupil si nový vůz. "Já jsem se k tomu dostal nevinně. Nic jsem nevypisoval, protože to dělal Gargulák, který na mně vydělával. Žádné obchody jsem nedomlouval," uvedl Anders.
Tvrdí, že byl před dovozem nafty v tak svízelné finanční situaci, že Gargulákovi předal všechny osobní údaje a vystavil mu i plnou moc, aby jej mohl v jednáních zastupovat. Anders dostával podle své výpovědi od komplice částky, jimiž měl za dovezené zboží hradit celní poplatky i maďarskému dodavateli. Nyní si ale nevzpomíná, komu do Maďarska peníze posílal.
Gargulák pro obvinění nemá vysvětlení. Proces pokračuje v pátek, patrně ale ještě nebude uzavřen. Gargulák patří mezi nejúspěšnější české automobilové závodníky posledních let, největší úspěchy získal s vozem Mitsubishi Lancer skupiny N. V letech 1997 až 1999 získal třikrát titul mistra republiky a prosadil se i na mezinárodním poli. Jeho bývalý spolujezdec Leoš Sovják je za podvody s oleji ve vězení.
- středa 4. prosince 2002
- 10