Ale nikdo v týmu Citroën se na něj za to nezlobil. Drobný Francouz si užívá výjimečné postavení, současná rallye nemá větší hvězdu. Loeb navíc prožil další úžasný rok.
Popáté v kariéře se stal šampionem, což nikdo jiný nedokázal. Výhra v Británii, kde triumfoval poprvé, byla jedenáctá v sezoně - další rekord. Loeb tak dokázal zvítězit na 19 různých soutěžích - znovu rekord.
Aby toho nebylo málo, pomohl Citroënu k vítězství v hodnocení značek.
"Lepší sezonu jsme nemohli prožít. Vyhráli jsme všechno, byl to náš cíl," usmíval se Loeb.
Před startem sezony málokdo pochyboval o tom, že obhájíte titul. Prognózy jste potvrdil jedenácti výhrami z patnácti soutěží. Skoro to vypadá, že snadnější to pro vás být nemohlo.
Žádné vítězství není snadné, i když vám to tak může připadat. Vyhrát jedenáct závodů z patnácti je opravdu hodně, ale tvrdě jsme o to bojovali. Častokrát jsem vyhrál rychlostní zkoušku o jedinou vteřinu, přitom měřila aspoň pětadvacet kilometrů. A kolikrát byl rozdíl ještě menší. Musel jsem se hodně snažit, abych zajel takové časy. Soupeři z Fordu na mě tlačili. Mikko (Hirvonen) měl dobrou sezonu, Jari-Matti (Latvala) rovněž často útočil. Opravdu to nebyla snadná sezona.
Rok jste zakončil stylově, o své výhře ve Walesu jste rozhodl v předposlední zkoušce. Plánoval jsem to tak?
Přijeli jsme si pro značkový titul, ten byl prioritou. V náročných podmínkách nebylo snadné udržet se na cestě, přesto jsme stále byli v kontaktu s Latvalou. Před poslední etapou figuroval Dani Sordo (dvojka Citroënu) za námi, se značkovým titulem to vypadalo dobře. Tak jsme si řekli, že uděláme všechno pro to, abychom tady vyhráli.
Po předposledním testu jste dostal penalizaci 10 vteřin za předčasný start, kterou vám pořadatelé posléze smazali. Zaskočila vás hodně?
Věděl jsem, že jsem odstartoval v pořádku. Ale dokud trest svítí na výsledkové tabuli, nemáte úplnou jistotu, že zmizí. Bylo možné, že zůstane v platnosti. Před závěrečným testem jsem ztrácel 2,7 vteřiny a věděl jsem, že to můžu stáhnout. Trošku jsme zariskovali, ale vyhráli jsme. To je hlavní.
Zpestřením soutěže byl start motocyklového šampiona Valentina Rossiho, který dojel dvanáctý. Co říkáte jeho výkonu?
Je těžké přesednout z motorky do auta a jet mistrovství světa. Kdybych měl zítra závodit v MotoGP, byl bych daleko vzadu. Není jednoduché zvládnout soutěž, zvlášť když v tréninku máte povolené jen dva průjezdy. Musíte hodně věřit svému rozpisu. Pro Valentina je důležité, že je v cíli a že se neustále zlepšoval.
Sezona skončila, ta nová začne koncem ledna 2009 v Irsku. Budete usilovat o šestý titul mistra světa?
Samozřejmě. Mám pět titulů a zkusím získat šestý. Čekám, že to bude zase tvrdý boj. Ale neodpustím si jednu poznámku. Věřím, že změní pravidla ohledně pneumatik. Tady ve Walesu jsme neměli nic na výběr, museli jsme použít jediný možný vzorek. Kromě toho nemůžeme využít ani šotolinové špiony, takže jsme nevěděli, co nás čeká na trati. A to je příliš nebezpečné. Zvláště v tak složitých podmínkách, které tady vládly. Souhlasím s tím, že se musí snižovat náklady, ale ne tímto směrem. Vemte si třeba těžkou nehodu Atkinsona. Kdyby měl správné obutí a špiony, nestalo by se to. Takhle totálně zničil auto, náklady na opravu budou obrovské. Špioni by určitě tolik nestáli. Neustále mluvíme o bezpečnosti a přitom jdeme špatným směrem.