"Samozřejmě bychom opět rádi bodovali. Na druhou stranu si uvědomuji, že to bude ještě složitější, protože v Argentině bude obsazení ještě silnější a pojede více místních borců, kteří tratě znají," říká jediný český pilot v Argentině.
"Znamená to jet rychle, vyvarovat se chyb a najít dobré nastavení, což tam není vůbec jednoduché."
Do Argentiny se Vojtěch s Ernstem vydávají opět po roce. Na loňské vystoupení ovšem nemají nejlepší vzpomínky, protože na rozbitých tratích museli odstoupit ze závodu.
"Hned první den jsme na jednom velkém skoku poškodili chladič, který nešel opravit a neustále jsme museli dolévat vodu, já jsem se navíc popálil a musel se nechat ošetřit v nemocnici," vrací se pilot k loňské utrápené rallye.
Na start čtvrteční "superspeciálky" se postaví opět s Mitsubishi Lancer EVO IX, tedy stejným vozem jako před měsícem v Mexiku.
Právě nově zařazená úvodní vložka v Buenos Aires je asi nejviditelnější novinkou letošní Argentinské rallye. Divácká supererzeta se pojede na fotbalovém stadionu místního fotbalového klubu River Plate.
"Fanoušci v Argentině jsou naprosto úžasní, podél trati je jich neuvěřitelné množství. Nejmarkantnější to je právě v Buenos Aires," rozplývá se Vojtěch.
Zajímavé souboje může opět nabídnout poměření Štěpána s americkou legendou freestyle motokrosu Travisem Pastranou. Už v Mexiku se oba hodně hecovali.
Ze souboje vyšel nakonec vítězně Američan, který dokončil soutěž o příčku před českou posádkou: "Rozbité argentinské cesty zavánějící motokrosem mu budou určitě vyhovovat. Rozhodně se ale nenecháme předjet od nějakého motorkáře," slibuje s úsměvem liberecký pilot.
Favority na prvenství v kategorii P-WRC vidí Štěpán Vojtěch hned dva: "Osobně tipuji, že by vítězem mohl být Argentinec Pozzo či Kristian Sohlberg. Náročné tratě ovšem mohou s pořadím zamíchat."
Argentinská rallye startuje ve čtvrtek 3. května v Buenos Aires. V následujících třech dnech čeká na jezdce zbylých 21 měřených úseků na téměř 350 kilometrech.