Martin Žerava na trati v Holicích.

Martin Žerava na trati v Holicích. | foto: Radek Kalhous, MAFRA

Vítězství nevzal Žeravovi ani pád

  • 0
Stačilo pár minut první rozjížďky a motokrosař Martin Žerava si musel začít myslet, že mu holická trať nosí smůlu. Loni, kdy se do Poběžovické kotliny domácí šampionát po dlouhých letech vrátil, tam vůbec nebodoval.

Definitivně tím tehdy ztratil možnost zasáhnout do boje o domácí titul ve třídě open, navíc z Holic odjel s bolavě zraněným kolenem.

A letos se k něčemu podobnému schylovalo hlavně v první jízdě také - Žerava v ní ale naštěstí zdárně ustál dva nepříjemné karamboly, dojel třetí a druhou jízdu suverénně vyhrál.

Tyto výsledky mu v Holicích zajistily celkové prvenství a vynesly ho do čela průběžného pořadí. Před posledním podnikem v Kramolíně vede před Čepelákem o jediný bod.

Právě s ním jste měl v Holicích první kolizi. Proč?
Protože jsme od startu jeli v kontaktu, asi třikrát jsme se předjeli a pak Jirka udělal menší chybu. Vyskočil do zatáčky, byl v ním moc rychlý a musel začít rychle brzdit. Rychle zastavil, zhasl mu motor a protože jsme byli blízko sebe, tak jsem mu najel do zadního kola.

. Martin Žerava v MČR třída open od roku 2003

2003 - 17. místo, 1. Bartoš
2004 - 1. místo, 2. Kučírek
2005 - 1. místo, 2. Čadek
2006 - 2. místo, 1. Zaremba
2007 - 5. místo, 1. Čepelák
2008 - před posledním závodem v Kramolíně 1. místo o jediný bod před Čepelákem a o osm bodů před Bartošem. V Kramolíně se pojede 5. října.

Nebál jste se, že je jízda ztracená?
Měl jsem sice problémy, abych to ustál, ale nespadl jsem a brzy jsem mohl pokračovat. Dojel mě však Michek, o pár zatáček dál mě dokonce předjel, ale záhy udělal podobnou chybu jako Čepelák. Vjel rychle do zatáčky, zadní kolo šlo do smyku, aby ho vyrovnal, tak se zasekl a já jsem zase nestačil dobrzdit. Když jsem do něj narazil, tak jsme oba lehli a on na mě. Přehnali se přes nás Bartoš a Masařík.

Ani to však nebyl konec.
Naštěstí jsem motorku rychle sebral, roztlačil jsem ji a opět jsem tolik neztratil. Ty dva už jsem sice nepředjel, ale třetí místo bylo dobré.

Nevzpomněl jste si při těch karambolech na loňský závod?
Ani ne, každý závod je jiný a člověk na to nesmí myslet. Před závodem jsem si jen říkal, že musím jet víc v klidu. Loni jsem do toho šel s ohromným nasazením. Po pádu jsem se dostal dozadu, musel jsem nejlepší dojíždět a v té rychlosti člověk udělal chybu. Letos se mi navíc povedly starty.

Ten druhý vás vynesl do vedení a už jste ho nepustil. Pohodové vítězství...
Start byl super a prvních deset minut také. Pak už to bylo horší.

Co se stalo?
V desáté minutě povolila gumová rukojeť na plynové straně řidítka a od té chvíle pomalu sjížděla. Musel jsem hodně dávat pozor, protože kdyby to v nějaké rychlejší zatáčce nebo na skoku sjelo, tak by z toho asi byl pořádný pád.

Dalo se s tím jet?
Dalo, ale musel jsem dávat pozor. Na pomalejších úsecích jsem se vždycky snažil gumu cpát zpátky a nasazovat ji. Pral jsem se s tím minimálně dvacet minut.

Výhru a posun do čela šampionátu vám to ale nevzalo. Jak vidíte své šance vedení v Kramolíně udržet?
Bude to hodně otevřené a bude záležet, jak komu ten závod sedne.

Jaká je šance, že sedne nejvíc vám?
Určitě je, i když musím přiznat, že Kramolín je pro mě zvláštní. Jednou se mi tam daří, podruhé ne. Asi bude dobré nemyslet na to, že vedu o jediný bod.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž