Adam Lacko a David Vršecký při testování tahačů buggyra v Mostě.

Adam Lacko a David Vršecký při testování tahačů buggyra v Mostě. | foto: Milan Bydžovský / BUGGYRA 2015

Ve Valencii o víkendu odstartuje mistrovství Evropy tahačů

  • 0
Netradičně ve Valencii odstartuje o víkendu nová sezona mistrovství Evropy tahačů. Ve startovní listině figurují stejně jako loni tři čeští jezdci, v úvodním podniku by ale měla závodit jen dvojice Adam Lacko a David Vršecký z Buggyry. Zkušený František Vojtíšek se zřejmě představí až v dalších dílech seriálu.

Český závodník naposledy skončil v celkovém pořadí šampionátu na medailové příčce v roce 2012, kdy Lacko ještě v barvách své dřívější stáje MKR Technology obsadil třetí místo. Buggyra čeká na stupně vítězů v individuální kategorii ještě déle. Vloni skončil Lacko čtvrtý a Vršecký pátý.

„Letošním cílem je dostat našeho jezdce poprvé od roku 2009 na celkové stupně vítězů a uspět v Poháru konstruktérů. Vzhledem k loňskému druhému místu asi nemá cenu příliš rozvádět, co se skrývá pod pojmem uspět,“ uvedl v tiskové zprávě manažer Buggyry Jan Kalivoda.

Program ME

25. - 26. dubna: Valencie (Šp.)
16. - 17. května: Spielberg (Rak.)
23. - 24. května: Misano (It.)
20. - 21. června: Nogaro (Fr.)
27. - 28. června: Nürburgring (Něm.)
29. - 30. srpna: Most (ČR)
5. - 6. září: Budapešť (Maď.)
19. - 20. září: Zolder (Belg.)
3. - 4. října: Jarama (Šp.)
10. - 11. října: Le Mans (Fr.)

Je možné, že Vršecký neodjede všechny závody, protože se stal šéfem pilotů roudnické stáje. „Z hlediska termínů tvoří šampionát nesourodý celek a Davida bohužel nelze naklonovat. Kromě práce s jezdci totiž spadá do jeho ‚jurisdikce‘ také vývoj závodních kamiónů pro Rallye Dakar a další aktivity s tímto spojené. A nemá cenu zastírat, že v tomto okamžiku pro nás začíná být Rallye Dakar vzhledem k vývoji událostí prioritou,“ řekl Kalivoda.

Sezona má celkem deset podniků. Na konci srpna jsou tradičně na programu závody v Mostě, seriál vyvrcholí v říjnu v Le Mans. Letošní ročník je poznamenán odchodem automobilek, takže žádný tým nebude mít tovární podporu.

„Přestože se továrna MAN ze závodů oficiálně stáhla, bude to hodně těžké, neboť máme informace o tom, že do té doby tovární jezdci se dokázali patřičně předzásobit,“ podotkl Kalivoda.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž