Pro mladého Brita to bylo poprvé, co se dostal na stupně vítězů. V průběžném hodnocení MS vede Schumacher před svým stájovým kolegou Barrichellem, na něhož už jen bod ztrácí třetí Montoya.
O vzruch se postaral ještě před startem Kimi Räikkönen, který dostal smyk v zaváděcím kole. Fin ale zůstal na trati, takže o místo na startovním roštu nepřišel. Z boxů musel do závodu vyrazil Giorgio Pantano z Jordanu.
Úvod grand prix se nejlépe vyvedl Ferrari, za vedoucího Michaela Schumachera se zařadil Rubens Barrichello, třetí byl Juan Pablo Montoya. Barrichello ale druhou příčku dlouho neudržel, postupně se propadl za Montoyu i Kimi Räikkönena s McLarenem.
Start naopak vůbec nevyšel druhému muži kvalifikace Marku Webberovi, jenž se postupně propadl až na osmé místo, Poté musel se zcela zdemolovanou pneumatikou do depa a naděje na dobrý výsledek tak pro něj skončily.
Ohlasy na Velkou cenu Malajsie:
Ferrari: Nic ještě není jisté, říká Schumi
Renault: Jezdci Renaultu: Konec dobrý, všechno dobré
Williams: Williams byl konečné na pódiu
B.A.R.: Button slavil svůj velký den
FOTOGALERIE
Michael Schumacher si kontroloval čelo závodu a na Montoyu získal až deset vteřin. V sedmém kole se odehrála první malá tragédie Takumy Sata, Japonec ve služnách B.A.R. dostal smyk a byl rázem až šestnáctý.
V desátém kole se do vedení dostal Montoya, protože lídr závodu jel do boxů, vedení mu vydrželo jen tři kola, než do depa zamířil i on.
Pilot Renaultu Jarno Trulli se začal dotahovat na Räikkonena a úžasnou stíhací jízdu předvedl i Alonso, jenž se z poslední příčky už v sedmém kole probojoval na sedmé místo.
Po první výměně pneumatik se Michaelu Schumacherovi nedařilo zahřát jeho Bridgestony na optimální teplotu, takže Montoya vycítil svoji šanci a dařilo se mu lídrův náskok stáhnout až na 3,4 vteřiny.
To si však světový šampion nenechal líbit a protože mu do ruku hrála i relativně nízká teplota okruhu (oproti kvalifikaci o deset stupňů Celsia nižší) začal svému pronásledovateli opět unikat.
Velká cena Malajsie byl zajímá tím, že při ní bylo zaznamenáno jen minimum odpadlíků, tím prvním byl trápící se Mark Webber. Australan dostal ve 26. okruhu smyk a zamířil si to se svým Jaguarem do ochranné štěrkové zóny.
M. Schumacher a Montoya společně zamířili do boxů, takže se několik kol mohl z vedení radovat Barrichello, než si i on zajel pro nové pneumatiky a další dávku paliva.
Dvě kola po Webberovi přišla velká cena o dalšího účastníka, z motoru Ralfa Schumachera, který se v té době držel na hranici bodované osmičky, se zakouřilo a Němec byl nucený svůj Williams odstavit na trávu.
Po druhé zastávce v boxech začal Rubens Barrichello spanilou stíhající jízdu s cílem pokořit v té době třetího Kimi Räikkönena. K rozhodujícímu střetu ale nedošlo, neboť se mu ve 41. okruhu odporoučel agregát McLarenu. Fin tak kvůli mechanické závadě nedokončil ani druhý podnik letošní sezony.
Při třetích zastávkách v boxech vsadilo Ferrari na taktiku. Barrichello zůstal na trati o něco déle, takže zbržděný Montoya neměl čas se pokusit stáhnou náskok vedoucího jezdec, který v té chvíli narostl na deset vteřin.
Tragikomickou situaci zažil ve 47. okruhu Olivier Panis z Toyoty. Jezdec zajel do boxů, ale mechanici na něj nebyli připraveni, takže Francouzovi nezbylo nic jiného než jim zlostně zahrozit pěstí a boxy jen projet. Ke vší smůle nedodržel minimální povolenou rychlost, takže dostal trest v podobě průjezdu depem.
Druhá tragédie postihla Sata, jenž musel z osmé příčky odstoupit poté, co se mu z motoru vyvalil obrovský oblak dýmu. K bodované příčce tak trochu zadarmo přišel Felipe Massa ze Sauberu.
Michael Schumacher si jistil spolehlivou profesorskou jízdou první příčku a Montoyovi dokonce začal mírně ujíždět. Stejně marná byla snaha Barrichella připravit pilota B. A.R. Jensona Buttona o jeho vůbec první umístění na stupních vítězů. Týmu se tak vyplatila strategie se dvěma zastávkami v boxech.
V cíli mohl Schumacher oslavit 72. vítězství v kariéře, druhého v této sezoně. Asi největší radost měl na stupních vítězů "nováček" Button.
Zatímco Ferrari dojely do cíle obě, musejí motoráři od BMW (Williams) a Mercedesu (McLaren) přemýšlet, proč z jejich agregátů vydržel pouze jeden.
Závod jsme sledovali on-line ZDE
VÝSLEDKY ZÁVODU
|
Nejrychlejší kolo: Juan Pablo Montoya - 1:34.223
Pořadí jezdců
|
Podrobné výsledky jezdců
Pořadí týmů
|
Podrobné výsledky týmů
Juan Pablo Montoya dojel se svým Williamsem v Sepangu druhý. |
Kimi Räikkönnen do cíle Velké ceny Malajsie nedojel, zradil ho motor. |
Christian Klien s Jaguarem jede před Giancarlem Fisichellou se Sauberem. |
Michael Schumacher vede Velkou cenu Malajsie před Juanem Pablem Montoyou. |
Michael Schumacher s monopostem Ferrari vede po startu Velké ceny Malajsie. |
Michael Schumacher v depu při Velké ceně Malajsie. |
Jezdec Jaguaru Mark Webber jede s poškozenou zadní pneumatikou. Za ním je Felipe Massa se Sauberem. |
Britský jezdec formule jedna Jenson Button si plnými doušky vychutnává první umístění na stupních vítězů - v Malajsii 2004 dojel třetí. |
Jenson Button z týmu BAR skropený šampaňským. |
Nejlepší v Malajsii 2004 - zleva druhý Juan Pablo Montoya z Williamsu, první Michael Schumacher z Ferrari a třetí Jenson Button z BAR. |
Vítěz Michael Schumacher (vpravo) a druhý Juan Pablo Montoya kropí šampaňským britského pilota Jensona Buttona, který v Sepangu třetím místem vybojoval první umístění na stupních vítězů v kariéře. |
Michael Schumacher vyhrál v Sepangu. |
Michael Schumacher skáče radostí po triumfu v Sepangu. |
Mechanici Ferrari vítají v cíli Velké ceny Malajsie vítěze Michaela Schumachera. |
Do Velké ceny Malajsie odstartoval nejlépe Michael Schumacher s Ferrari. Vítěz kvalifikace s přehledem vyhrál celý závod. |