Utéct baráži? Asi už ne, říká manažer plošinářů

Pardubice - Na stupně vítězů chodili téměř automaticky. Čtyři mistrovské tituly od roku 1999 je pasovaly na nejúspěšnější český tým přelomu tisíciletí. Letošní realita je ale mnohem smutnější. "Nevychází vůbec nic," pronesl Josef Laštovka, manažer plošinářů pardubické Zlaté přilby.

Ve třech z pěti extraligových závodů skončili poslední. A se čtyřbodovou ztrátou uzavírají tabulku.

Na domácí dráze jste se chtěli odrazit od dna. Místo zlomu ale přišla další poslední příčka.
Počítal jsem s druhým místem. I v sestavě, v níž jsme nastoupili, jsme na to měli. Mohl to být důležitý krok k záchraně. Bohužel se nám nepovedl.

Naopak jste se přiblížili k baráži o udržení. Půjde ještě odvrátit?
Spíše ne. Je to hodně těžké. Olymp má o čtyři body víc než my. Ve zbývajících třech závodech bychom museli být vždy před ním. Jednou aspoň o dvě místa. Pokud nám nevyjde další závod v Plzni, už budeme muset na baráž myslet.

Budete se tedy snažit posílit na další závod některým špičkovým cizincem, kterých máte na soupisce víc než dost? Nebo budete zbrojit spíše až na baráž?
Musíme to hodně zvážit, protože cizinci něco stojí. Ale samozřejmě je nám jasné, že dva jezdci tým neutáhnou. Potřebujeme dvě posily. Pan Erban (pozn. předseda klubu) jede nyní na Grand Prix do Daugavpilsu. Uvidíme, s čím se vrátí.

Boj o odvrácení baráže tedy ještě nevzdáváte, když jste nevyloučil možnost angažování posil.
Musí to ale být radikální řešení. Buď budeme mít dvě posily na všechny tři závody, nebo to nemá cenu. Bez nich se to nedá vyválčit. A musí to být jezdci z Grand Prix. Spoléhat třeba na Poláky Burzu nebo Pietrzyka nemůžeme. Výsledky nám nezvrátí. Jsou na úrovni Jirouta či Suchánka, když se jim daří.

Už vám třeba některý zvučný jezdec účast v extralize přislíbil?
Na pardubický závod byl na 100 procent vyjednán Australan Adams. Jenže nakonec nemohl přijet, protože neměl pas. Na poslední chvíli si totiž zajišťoval vízum do Lotyšska na Grand Prix. Pak je těžké shánět náhradu. U Adamse je výhoda, že má motorky v Polsku. Ale třeba Dán Andersen ne. A po úterní lize ve Švédsku není schopen si je dopravit na další den k nám. Víc budeme vědět po Daugavpilsu. Ve hře jsou třeba Švéd Lindbäck nebo Dán Bjerre.

Baráž se jede těsně před Zlatou přilbou. Může to být pro vás výhoda, pokud budete muset bojovat o udržení?
Závodníci, kteří pojedou Zlatou přilbu, by mohli dorazit o den dříve. Mohla by to být výhoda. Ovšem záleží i na tom, koho si na baráž nasmlouvá Mšeno. Každopádně je jasné jedno. Pokud baráž pojedeme, nebude to pro nás závod roku. Bude to závod desetiletí.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž