V okolí Zlína chce o víkendu smazat pětibodový náskok druhého v pořadí mistrovství Václava Pecha mladšího.
Barumku téměř nezná
Emil Triner má za sebou bezpočet startů v automobilových soutěžích na všech možných koncích planety. O zlínské Barum Rallye ale říká, že k tomu, aby spočítal kolikrát ji jel, mu snad stačí prsty jedné ruky. "Když jsem s automobilovými soutěžemi začínal, tak pro mě znamenala Barumka téměř nedostupnou záležitost. Jet ji bylo totiž velmi drahé. Později, když jsem působil v továrním týmu, tak týmové plány start ve Zlíně většinou nezahrnovaly," uvádí Emil Triner.
Ten si vzpomíná jen dva poslední starty. Vloni rallye nedokončil kvůli poruše převodovky extovárního speciálu Nissan Pulsar GTI-R plzeňské stáje ROTO Motorsport a porouchaný hnací hřídel kitové felicie jej vyřadil v polovině devadesátých let, kdy jel v továrních barvách škodovky. Přesto mu rychlostní zkoušky Barum Rallye nejsou zcela neznámé. "Řadu jich pochopitelně znám z Valašské Rallye. Je to většinou soutěžácká klasika, kterou mám docela v oblibě," říká Triner.
Sekačka mu málem utrhla prsty
Pár dnů po zisku druhého místa v Rallye Bohemia se příbramský závodník dal do domácích prací. Ovšem ty se mu staly osudnými. Při sekání trávy se mu rozbila sekačka. "Když jsem ji opravil, tak se mně zdálo, že stále nejde. Sáhl jsem do ní, abych se přesvědčil, jak to je doopravdy a ona běžela. Málem mně utrhala tři prsty. Musel jsem rychle do nemocnice, lékař měl co šít. Nejhůře dopadl prsteník na levé ruce. Teprve koncem minulého týdne mně lékař vyndal stehy a ruka je v pořádku," vysvětluje soutěžák, který v Barum Rallye nastoupí v klatovském týmu Proracing International.
Italové jsou příliš horkokrevní
Ovšem poraněná ruka nezabránila bývalému jezdci továrního týmu Škoda v cestě do Itálie, kde se na přelomu července a srpna zúčastnil podniku italského soutěžního šampionátu Rally della Lana zhruba sto kilometrů severně od Milána. Ovšem ne coby jezdec. Působil tady v roli poradce italského pilota Marca Cavigioliho, který v rallye startoval se Škodou Octavia WRC, s níž startuje v Česku Triner.
"Italské rallye byly vždycky vyhlášené kvalitou. Ale teď si dovolím tvrdit, že české mistrovství je nejméně stejně kvalitní. Možná, že je ještě lepší. Italové jsou totiž příliš horkokrevní. Vozů kategorie WRC bylo na startu asi sedm. Ovšem už po třech rychlostních zkouškám jely jen tři. Další měly urážená kola či byly jinak havarované," říká Triner.
Jeho octavia dorazila do cíle na začátku druhé desítky. "Ital bral start s octavií jako vyloženě zkušební. Auto dojelo do cíle bez škrábanců, jen v závěru nefungoval posilovač řízení a posádka se proto propadla do druhé desítky."
Bral by bronz
Emilu Trinerovi se v poslední dvou podnicích tuzemského šampionátu dařilo. V Českém Krumlovu vyhrál, v Bohemii obsadil druhé místo. Ve Zlíně jej ale čeká podstatně větší konkurence, ve startovní listině je tucet vozu WRC. "Bral bych třetí místo, ale především musí mladý Pech skončit až za mnou. Chtěl bych smazat jeho pětibodový náskok. Na Krestu asi jen tak někdo mít nebude a pokud Barumku vyhraje, tak už má prakticky titul v kapse. Pech je v tuto chvíli mým největším konkurentem v souboji o konečné druhé místo v mistrovství. Ovšem ve Zlíně bude zájemců o stupně vítězů více, kromě Kresty určitě Kulig a Baumschlager," uvažuje příbramský jezdec.
Ten ale nechce od úvodní rychlostní zkoušky jet úplně naplno. "Soutěž je poměrně dlouhá a pojedu především hlavou. Nemá cenu riskovat a prorazit třeba pneumatiky, jak se to v posledních podnicích stalo Thirymu, Hrdinkovi či v Pačejově Pechovi v závěrečných kilometrech poslední rychlostní zkoušky."