Travaglia je z rallye nadšený

Zlín - V první rychlostní zkoušce ztratil osm desetin vteřiny. Ve druhé byl pomalejší o sekundu. Přesto italský jezdec Renato Travaglia vede po první etapě klasifikaci automobilové soutěže Barum rallye Zlín. V závěrečné páteční rychlostní zkoušce, která měřila více než dvacet kilometrů, porazil továrního jezdce Škody Romana Krestu o necelé tři sekundy a posunul se na první místo. „Od začátku se nasadilo obrovské tempo, proto jsem v Pohořelicích trošku zvolnil, abych neudělal zbytečnou chybu,“ poznamenal Roman Kresta, jenž po první etapě ztrácel 1,1 vteřiny.

"Travaglia to dokonale využil a dostal se na první místo. Do cíle je ještě daleko, ve zbylých dvou etapách nás čeká tvrdý boj,“ dodal Kresta.

Letošní italský mistr Travaglia přijel do cíle první etapy potěšen, že zvládl nepříjemné testy úvodní etapy. Výsledek však nepřeceňuje. Do cíle je ještě daleko. Klíčová bude zejména sobota. Na jezdce čeká devět rychlostních zkoušek, nejdelší z nich měří více než 25 kilometrů. Rallye vyvrcholí zítra závěrečnými šesti měřenými testy.

„Od Romana nás dělí pouze sekunda, to je nějakých třicet metrů. Čeká nás velká bitva, protože i třetí Kulig a čtvrtý Kuzaj jsou velice rychlí,“ poznamenal Renato Travaglia v servisní zóně v Otrokovicích poté, co předal svůj Peugeot 206 WRC do péče mechaniků týmu Racing Lions. Ti okamžitě začali upravovat podvozek vozu. „Nejde o nic mimořádného, nastavení měním v každém servisu. Doufám, že má volba bude správná a peugeot bude zítra rychlejší.“

Rozhovor s Renatem Travagliou:
Po první etapě jste první, v týmu určitě panuje spokojenost, že?
Ano. Snažil jsem se podat co nejlepší výkon, abych byl nejrychlejší. Rychlostní zkoušky byly fantastické. Musím však znovu konstatovat, že omezení seznamovacích jízd na tři průjezdy je pro nás příliš málo. Nikdy jsme tady nebyli. V sobotu by to mělo být lepší, protože se jede po širší trati.

Roman Kresta tvrdil, že všichni favorité od začátku nasadili ostré tempo. Souhlasíte s ním?
Určitě. Roman jede velice rychle, stejně jako Kulig nebo Kuzaj. Ten měl v pátek zdravotní problémy, takže ve druhé etapě bude ještě rychlejší.

Co může rozhodnout o vítězi?
Důležité bude nemít žádné problémy s vozem ani s pneumatikami. Defekt vás může výrazně zbrzdit, přitom hrozí velice často. A taky bude záležet na počasí. Pokud se nezmění, bude to dobré. Ovšem jestliže bude proměnlivé nebo začne pršet, může to být katastrofa.

Rychlostní zkoušky první etapa měřily pouhých 43 kilometrů. Nebyl pro vás první den závodu příliš krátký?
Ani ne. Možná by bylo lepší absolvovat pouze dvě etapy místo tří, ale to je nepodstatný problém.

Rychlostní zkoušky lemují obrovské davy diváků. Co říkáte atmosféře  závodu?
Podél trati stojí víc fandů než v Itálii. Tam se tak velký počet lidí sejde jen při významných závodech. Je to tady fantastické. Líbí se mi, že můžu řídit auto mezi špalíry diváků. Ovšem musím dodat, že někteří z nich stojí na nebezpečných místech.

Do Barum rallye startuje Renato Travaglia


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž