"Měl jsem štěstí. Kdyby Pavel Valoušek neměl defekt, porazil by mne," ocenil soupeře. "Ve druhé etapě jsme s ním sice zajížděli vyrovnané časy, ale v první na vodě byl lepší."
Tlusťák, který s navigátorem Vlastimilem Dědicem závodí ve voze Citroën Saxo Kit Car, podruhé za sebou pronikl do elitní desítky domácího šampionátu. VMladé Boleslavi navázal na sedmé místo z předchozí soutěže v Českém Krumlově.
"Oba výsledky kladu na stejnou úroveň," srovnal. "V Krumlově jsem jel od začátku do konce naplno. Tady byla větší konkurence a taky jsem vsadil na opatrnější jízdu. S citroënem jsem na vodě závodil poprvé," upozornil.
Opatrně jel také kvůli nepříjemnosti, která ho potkala na nedávném sprintu v Kopné. V domácím prostředí ho o fantastický výsledek připravila havárie, po níž skončil na střeše.
"Vůbec jsem na to nemyslel, ale věděl jsem, že by bylo špatné rozbít auto dvakrát po sobě," přiznal Tlusťák, který mladoboleslavskou soutěž zvládl bez jediného technického problému.
"Mechanici po Kopné odvedli skvělou práci, auto fungovala perfektně."
Starosti mu nadělali spíš pořadatelé. Ne však tím, že trať byla mimořádně těžká. S tím počítal. Vadil mu velký počet kilometrů, které od sebe dělily návštěvy servisních zón. K mechanikům se vracel s téměř prázdnou nádrží a obavami, zda nebude muset auto tlačit.
"Bylo to nepříjemné na psychiku. Nevěděl jsem, jestli to vyjde," podotkl.
"Cestou z kopce jsem musel jet bez motoru, jinak bychom odstoupili. Když jsem se objevil v servisu, v nádrži byly pouhé dva litry benzinu."
V nejbližších týdnech ho čekají rychlé sprinty v Pačejově a Blovicích a zároveň myslí na vrchol sezony, zlínskou Barum rally. V domácím prostředí by rád do třetice útočil na elitní desítku.
"Ovšem konkurence asi bude skvělá, takže úspěchem bude i dvacáté místo," tvrdí s respektem k soupeřům.