„Nový model jsme vyzkoušeli na testu ve Vysokém Mýtě i během dvoudenního testování na Sardinii a žádný technický problém jsme nezaznamenali,“ pokračoval Kopecký.
Jeho syn už měl s vozem Škoda Fabia WRC problémy v první etapě, kdy musel řešit porouchanou převodovku. Tým však využil pravidla Superally a nastoupil do druhé etapy.
V první polovině sobotní etapy dala posádka Kopecký, Schovánek částečně zapomenout na páteční smolnou etapu, neboť dosáhla v úvodních třech rychlostních zkouškách dne dvanáctého, desátého a osmého času.
Český jezdec postupně získával jistotu na italské šotolině a především ve druhých průjezdech rychlostních testů chtěl dosáhnout alespoň dílčích úspěchů v Rallye Sardinia.
„Bohužel na přejezdu ke startu desáté rychlostní zkoušky přestalo řízení reagovat na otáčení volantem a po telefonické konzultaci s týmem jsme se rozhodli ze soutěže odstoupit,“ uvedl Jan Kopecký.
„Honza do druhé etapy vstoupil kvalitními časy. Ačkoliv je Rallye Sardinia hodně nešetrná k technice, neměli jsme v servisní zóně signály, že by měl vůz nějaký technický problém,“ konstatoval Josef Kopecký.
Svého syna ze závodu odvolal především kvůli bezpečnosti: „Řízení nereagovalo na otáčení volantu na levou ani pravou stranu, chvílemi naopak reagovalo okamžitě. Rozhodli jsme se neriskovat a přípravu budeme směřovat na Řeckou rallye.“