Lewis Hamilton na chvíli na první místě Velké ceny Itálie stíhán Kimi...

Lewis Hamilton na chvíli na první místě Velké ceny Itálie stíhán Kimi Raikkonenem. | foto: Reuters

Skvělý Räikkönen, váhavé Ferrari a povedený podfuk Mercedesu

  • 25
Je to více než pět let, co se radoval z vítězství ve formuli 1. V letošní Velké ceně Itálie k němu chybělo veteránovi seriálu Kimimu Räikkönenovi pouhých osm kol. Ale nejen proto byl tak smutný. Jeho Ferrari totiž mělo první zářijovou neděli roku 2018 na italské Monze dost výkonu, aby dokázalo vyhrát.

Räikkönen byl v sobotu na vrcholu blaha. Ovládl kvalifikaci, když skvělým závěrečným okruhem odsunul za sebe jak Lewise Hamiltona, tak týmového kolegu Sebastiana Vettela. V neděli potřeboval jediné - udržet první místo až do cíle.

Na startu se mu to podařilo - zatímco jeho týmový kolega Vettel bezmyšlenkovitě vrazil do mercedesu Hamiltona, který už byl před ním, a urazil si přední křídlo, Räikkönen za volantem zbytečně nebláznil. Nevjel do cesty Hamiltonovi, když ho na začátku čtvrtého kola předjížděl, počkal si na svou šanci a ještě v tom samém kole se vrátil do vedení.

Jak byl Räikkönen skvělý, tak byl jeho tým opět strategicky váhavý - inženýři Ferrari se nechali vybláznit kolegy od Mercedesu, kteří vyběhli s koly ven před garáž a povolali finského pilota do boxů. V mistrovské stáji dobře věděli, proč takto blafovali - 31 kol na žluté směsi pneumatik na okruhu, kde kvůli rychlým levotočivým zatáčkám levá zadní guma extrémně trpí, to nemůže vydržet ani Räikkönen.

A byla to pravda. Zatímco Fin zpomaloval a postupně auto sotva držel na dráze, Hamilton letěl vpřed. Sedm kol před cílem potom pro něj nebyl problém předjet svého soupeře a jel si pro vítězství.

Výsledky závodu najdete ZDE

„Měli jsme dost rychlosti, abychom vyhráli. Ale pneumatika odešla a na levém zadním kole mi už nezbyla žádná přilnavost,“ uvedl Kimi Räikkönen po závodě. „Není snadné to přijmout. Ale musíme to udělat. Dnes jsme odvedli maximum možného. Ale nestačilo to.“

Mercedesu se strategie skutečně vyvedla. Räikkönen potvrzuje, že jízda těsně za Bottasem přispěla ke špatnému stavu jeho pneumatik ke konci závodu. „V takové situaci vám jízda za jiným autem vůbec nepomáhá. Naopak se vám přiblíží jiná auta. V závodě nebyl jediný moment, kdy bych mohl zvolnit a šetřit auto i gumy. Stále se jelo naplno.“

Nejstarší jezdec mistrovství světa F1 potvrdil, že existovalo reálné nebezpečí nedokončení závodu. „Pozitivem je, že pneumatika vydržela do konce závodu. Výsledek není katastrofou, ale ani tím, co bychom chtěli,“ doplnil.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž