Škoda nasadí opět tři Octavie WRC

Trier - Po Finské rallye, kde Škoda Motorsport nasadila prvně jen dva vozy, se stáj vydává do Německa, kde bude mít o příštím víkendu na startu opět tři Octavie WRC. Vedle stálých jezdců, Švéda Kennetha Erikssona a Fina Toniho Gardemeistera se v bílozelených barvách představí také domácí hvězda Matthias Kahle. Třiatřicetiletý německý šampión, který pilotuje Octavii WRC v německém mistrovství, se může pochlubit pátým místem v loňské Německé rallye, která letos povýšila na světovou soutěž.Vše o Finské rallye - ZDE

Kahle říká: „Toto je největší příležitost v mé dosavadní kariéře. Startovat za tovární tým je snem každého jezdce. Moc se těším na soutěž s novou Octavií WRC, která je ve všech směrech lepší než vůz, který mám k dispozici v domácím mistrovství. Pokud jde o zkušenosti v Rallye Deutschland, určitě jich není málo. Ovšem tratě této soutěže se každým rokem výrazně mění, takže uvidíme na konci. Už nyní cítím velký tlak a  jsem nervózní, ale při rallye se budu snažit na to nemyslet. Rád bych jel na úrovni Kennetha s Tonim. Jestli se mi to podaří, budu spokojený.“   

Německé klání se v mistrovství světa objevuje vůbec poprvé. Rallye Deutschland je v podstatě spojením dvou bývalých podniků německého šampionátu, což znamená, že každá z jejích etap má odlišný charakter. 

Soutěž startuje ve vinařské oblasti, produkující nejznámější německé víno. Rychlostní zkoušky tvoří převážně rovné a dlouhé cesty jen s několika ostrými zatáčkami. Poté se rallye přesune do vojenské oblasti Baumholder. Protože byl tento kraj v minulosti využíván k testování tanků, jsou tamní cesty plné vyjetých, širokých kolejí. Ty mohou jezdcům způsobit nemalé problémy.  

Srpnové počasí v Německu je vždy nevyzpytatelné. Proto se betonový povrch tratí v Baumholderu může bez problémů stát pěkně zrádným.
 
„Myslím, že to bude velmi náročná soutěž,“ řekl Toni Gardemeister. „Několik tratí v okolí Baumholderu připomíná spíš rallye na šotolině a když zaprší, budou hodně kluzké. Naopak cesty mezi vinicemi se soutěži na asfaltu podobají mnohem více. Ovšem i tam jsou místa, která budou velmi zajímavá. Mám radost, že naše nová Octavia WRC disponuje mnohem silnějším motorem. Ten se nám bude na asfaltu určitě hodit.“

Nadějí na dobrý výsledek v nové a neznámé soutěži kalendáře mistrovství světa je povzbuzen také Kenneth Eriksson. Zkušený Švéd po testu před Rallye Deutschland několikrát prohlásil, že je s novou verzí Octavie WRC velmi spokojen. Ovšem také se nechal slyšet, že v Německu bude opět velká konkurence.        

„Německá soutěž je velkou neznámou pro všechny jezdce, takže šanci má tentokrát téměř každý,“ říká Kenneth Eriksson. „Rychlostní zkoušky vyžadují silné auto a my víme, že takové máme. Rallye Deutschland však bude plná jiných nástrah a neznámého, takže je těžké předpovědět, co se bude dít.“

Vedoucí týmu Škoda Motorsport Pavel Janeba říká: „Ve Finsku jsme mohli vidět, že naše nová Octavia WRC je skutečně mnohem silnější. Doufáme, že se v Německu naše tvrdá práce již výrazněji promítne do výsledků. Jsme plni optimismu a věříme si, takže uvidíme.“

Rallye Deutschland je situována do okolí města Trier, které se nachází nedaleko hranice s Lucemburskem. Soutěž zahájí večer 22.srpna slavnostní start v Trieru. V jejím průběhu pak na jezdce čeká 23 rychlostních zkoušek o celkové délce přes 400 km.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž