Zdál se to být jasný plán: po devátém titulu mistra světa, který Sébastien Loeb dobyl v neděli v rodné Francii, příští rok ovládne šampionát v rallye podesáté v řadě a s tímto jubileem přijde i oznámení o konci kariéry. Jenže vše je jinak a Loeb mizí ze scény už teď.
Ne tedy úplně, ale rvát se o další titul v RALLYE už nechce. A je nutné použít slovo "rallye", neboť už brzy může svou sbírku zaokrouhlit v jiném odvětví! Takže jak to s ním příští rok bude? "Pojedu jen pár rallyeových soutěží. Vyberu si ty, které mám rád," řekl. "Nevím, kolik jich přesně bude, ale ideální počet by byl kolem čtyř pěti."
Jasné je, že se objeví hned v prvním závodě nové sezony, v lednu na slavném Monte Carlu, a jen těžko vynechá Francouzskou rallye, která se jede za "humny" jeho domu. Mezitím bude s Citroënem připravovat nový vůz pro mistrovství světa cestovních vozů (WTCC), do kterého by Loeb chtěl naskočit v roce 2014!
"Jít do jiné, pro mne nové disciplíny považuji za výzvu. Myslím, že pokud chcete dělat v životě něco jiného, nemusíte čekat do padesáti." Ačkoliv se to nemusí zdát, je to v jeho 38 letech logický krok. V rallye nemá od roku 2004 konkurenci, šampionát proměnil v one-man show, ve Francii přidal své 75. vítězství.
Jenže zároveň se nikdy netajil láskou pro závody na okruzích. Dvakrát si vyzkoušel slavnou čtyřiadvacetihodinovku v Le Mans, založil dokonce vlastní tým v seriálu Porsche Carrera Cup, kde mimochodem letos při krátkém "hostování" vyhrál dva závody. To jen ukazuje, že kroutit volantem umí nejen mezi stromy.
Toužil i po formuli 1, před třemi lety měl i nabídku jet za Toro Rosso jednu z Velkých cen, jenže po testování mu sportovní komisaři neudělili superlicenci, která je pro start v F1 nutná. Teď však před ním stojí nabídka, které nešlo odolat.
Citroën, s nímž spojil svou kariéru, chce v roce 2014 zkusit šampionát WTCC a Loeb je pro něj ideální volbou. Má jméno, které přitáhne pozornost, špičkového pilota, který v případě konkurenceschopného auta rozhodně v seriálu není bez šance, a především Loeba jako jezdce neztratí, což by se v případě rallyeového odchodu do penze stalo.
Navíc Francouzi potřebují být vidět, neboť koncern PSA Peugeot Citroën v červenci oznámil, že během dvou let propustí osm tisíc zaměstnanců. V ekonomické krizi se mu nedaří, nebylo ani jasné, zda tým, který Loeba dovedl devětkrát za sebou k titulu, bude v rallye pokračovat.
Nakonec sehnal partnera v podobě bohatého emirátu Abú Zabí, díky čemuž nasadí příští rok v šampionátu tři vozy. Ten jeden bude patřit "svátečnímu" jezdci Loebovi, druhý Mikku Hirvonenovi, který zároveň povýší do role týmové jedničky, a třetí pilotovi ze Spojených arabských emirátů Chalídu Al-Qassimovi.