Po třetím a čtvrtém místě v letech 1999 a 2000 mu v předchozí ročnících štěstí nepřálo - loni se s neopravitelnou závadou poroučel z průběžného prvního místa a nedojel, letos porucha hřídele těsně před koncem znamenala znovu téměř vyřazení a propad z druhého místa.
"Nevyplatilo se nám odlehčování vozu, neměli jsme naloženu náhradní hřídel," připomněl Tomeček. Hned upozornil, že rezervní padesátikilová součástka, kterou minule neměli k dispozici a kvůli tomu ztratili naděje na úspěch, už je letos v autě. Pro úspěch, což podle Tomečka představuje umístění na stupních vítězů, prý letos ale udělala posádka maximum ve všech směrech.
Vůz prošel mimo jiné dvěma ostrými testy na Slovensku, s úspěchem tam vyzkoušel největší novinku na kamiónu, vzduchové pérování. "Dodalo vozu novou dimenzi, je to kultura," pochvaloval si Tomeček komfortnější jízdu v terénu.
"Myslím, že letos prorazíme," věří pilot, jehož krédem pro pouštní dobrodružství je "dojet ve zdraví". I proto prý nechce v Africe zbytečně riskovat a pouštět se do bezhlavého závodění s ruskými Kamazy. Rusy jako každoročně považuje za největší soupeře. "Spolu s Holanďany a Karlem Lopraisem. Mám z nich všech velký respekt," přiznal Tomeček.
Nová rallye podle něj slibuje jízdy ve větších rychlostech, trať by neměla být kamenitá a rozbitá, naopak převládat má písek. "Předpokládám, že to bude střelba, jakou jsem zažil na Dakaru snad jen jednou," poznamenal Tomeček. Jeho mechanik vzhledem k profilu trati favorizuje ruské Kamazy, kterým rychlý průběh bude vyhovovat. "Nemá cenu se s nimi honit, protože když jim to jede, nejsou k poražení," dodal Martinec.
- úterý 17. prosince 2002
- 1