NA ŠOTOLINĚ. Český jezdec Martin Prokop s fordem při Portugalské rallye

NA ŠOTOLINĚ. Český jezdec Martin Prokop s fordem při Portugalské rallye | foto: Profimedia.cz

Předchozí zkušenosti z německé rallye jsou mi k ničemu, říká jezdec Prokop

  • 0
Čeští fanoušci, kteří chtějí na vlastní oči vidět umění jediného českého jezdce v elitní kategorii seriálu mistrovství světa v automobilových soutěžích, mají o víkendu ideální příležitost.

Seriál světového šampionátu se totiž přesouvá do Německa. A na startu nebude chybět ani "vysočinská" posádka Czech Ford National týmu Martin Prokop – Zdeněk Hrůza s Fordem Fiesta WRC.

"I když je to z Česka hodně daleko, na druhé straně Německa, tak Čechů vždy přijedou mraky," těší Prokopa. "Takže se na diváckou kulisu moc těším, až nás zase lidé poženou kupředu." Pro jihlavského jezdce bude závod v okolí Trieru specifický v tom, že poprvé s WRC pojede na asfaltu.

"Bude to pro nás další nová neznámá. Na pořádném čistém asfaltu jsme s ním ještě nejeli. Ale těším se na to," usmívá se.

Při jubilejním desátém ročníku Německé rallye nebude moct využít zkušeností z předchozích ročníků. "Pořadatelé zřejmě chtěli začít novou éru. Takže jediná erzeta není stejná jako v minulosti," krčí rameny. "V podstatě veškeré zkušenosti jsou nám k ničemu, protože se jede jinudy." To však neznamená, že by jezdci přišli o tradiční boje ve vinicích či vojenském prostoru. "Ale nelze použít paměť. Musí se jet podle rozpisu," vysvětluje.

Ani jeho příprava, na které se podílel spolujezdec z Telče Zdeněk Hrůza, nebyla jednoduchá. "Při tréninku tu byly extrémní podmínky, co se týče teplot," popisuje tropická vedra Prokop. "A navíc je trať složitě poskládaná." Pořadatelé se totiž snažili o vymýcení rovinek. "Na dvaceti kilometrech rychlostní zkoušky je třeba sedmdesát odboček," líčí Prokop.

"A na nejdelší erzetě, která má 46 kilometrů, je jich 170. To je strašný extrém," vysvětluje. Zejména vinice jsou tak hodně nepřehledné. "Trať je záludná. Není vidět, kde se odbočuje a kde trať mizí za horizontem. Je vidět, že si s tím někdo pohrál," uznává.

Bezpečnost jezdců by však ohrožená být neměla. "Čím méně je rovinek, tím pomaleji se jede," popisuje Prokop přímou úměru. "Úzká trať mezi vinicemi vyvolává pocit strachu. Ale rychlosti nejsou nijak extrémní."

Pokud by si Prokop mohl vybrat počasí, preferoval by tropické vedro před hlášenými dešti. "Vodu nemám hodně, hodně rád. Jet první asfaltový závod na vodě jsem si nepřál. Ale zatím to tak vypadá," dodává Prokop.


Sport v roce 2024

4. - 26. 5. Cyklistické Giro d´Italia
10. - 26. 5. MS v hokeji, Praha a Ostrava
26. 5. - 8. 6. Tenisové Roland Garros, Paříž