Původně se měl stát otcem už v průběhu soutěže, ale nakonec se tak nestalo. "Počkala na tatínka," usmíval se dvaatřicetiletý jezdec. Na start pouštního dobrodružství se postavil podeváté v kariéře, popáté však jako pilot česko-brazilského týmu. "Oproti předešlým dvěma letům, kdy jsme vždy po návratu popisovali naše problémy, byl letošní ročník pohodový. K Dakaru to sice moc nesedí, ale my jsme opravdu žádné velké problémy neměli," podotkl Tomeček.
Největší komplikace byly s defekty pneumatik. "Jsou totiž konstruované na devadesátikilometrovou rychlost a my jsme jezdili až 150," upozornil vedoucí mechanik týmu Petr Vodák. Tyto problémy potkaly tým třikrát, pouze jednou však musela posádka měnit pneumatiku přímo v rychlostní zkoušce.
Právě vysoké rychlosti ve spojení s nepřehledným terénem přiměly Tomečka zamyslet se nad další budoucností dakarské rallye. Letošní ročník byl totiž i mezi kamiony poznamenán vážnými nehodami Karla Lopraise a Gerarduse de Rooye z Nizozemska.
"Pořadatelé budou určitě chtít rallye zpomalit. Jezdí se na hranici rizika a často za ní. Pneumatiky na tyto rychlosti nejsou konstruovány a jde o život. Když se vám totiž roztančí deset tun, tak to není, jako když zastavujete jeep," poznamenal Tomeček.
Zpomalení soutěže by pilot uvítal i s ohledem na skutečnost, že jeho Tatra není momentálně schopná konkurovat výkonem motoru DAFu či Kamazu. "Na rovinkách jsme s nimi nemohli závodit. Když jsme ale přijeli na nerovný terén, do děr, tak jsme je díky výbornému podvozku dojeli," hodnotil jízdní vlastnosti své tatry.
V případě, že by se ale i za rok jelo za podobných podmínek, plánuje zvýšit výkon stávajícího motoru. "Tak o sto koní. Máme již nějaký nápad, tak to udělat, ale nechceme to zatím zveřejňovat," dodal Tomeček.
- pondělí 27. ledna 2003