Na Novém Zélandu havaroval na zkušebním testu tak vážně, že mechanici nestihli vůz Ford Focus WRC včas opravit. Nedávno v Řecku zase jeho snaha skončila po pouhých 3 kilometrech v příkopu.
"Ve druhé polovině sezony chci získat víc bodů než dosud," naznačuje Kresta, který v osmi podnicích vybojoval 10 bodů. Jeho nejlepšími výsledky byla šestá místa ze Sardinie a Kypru.
Seriál je v polovině. Jak byste zhodnotil své dosavadní výkony?
Vždycky to může být lepší. Udělal jsem dvě chyby - na Novém Zélandu a v Řecku, v Mexiku jsem odstoupil z perfektního šestého místa kvůli technické závadě. Ve všech zbývajících podnicích jsem bodoval. Svým způsobem jsem proto spokojený. Ale neznamená to, že bych radostí vyskakoval. Mistrovství světa je v tuto chvíli tak tvrdé a vyrovnané, že přežijí jen ti nejsilnější. Proto je potřeba, abychom ve druhé polovině sezony dosáhli lepších výsledků.
Kterou soutěž považujete za nejvydařenější?
Doufal jsem, že nejlepší bude Řecko, ale dopadlo to špatně. Nedojeli jsme do cíle, neodjeli jsme ani jednu rychlostní zkoušku. Nejlepší bylo Švédsko, špatné nebyly ani výkony v Turecku nebo na Kypru.
Šéf stáje Ford Malcolm Wilson před Rallye Akropolis prohlásil, že nejbližší 3 soutěže rozhodnou o vaší budoucnosti. Vám se však v Řecku vůbec nedařilo. Zhoršilo se kvůli tomu vaše postavení v týmu?
Není to tak, že tři závody v polovině sezony rozhodnou, kdo bude příští rok jezdcem Fordu. Malcolm je profesionál, který sleduje lidi od počátku. Všímá si, jak kdo vystupuje, jak jedná, jaký je jezdec, jak testuje, jak se připravuje a samozřejmě jaké má výsledky. Ano, může se na nás v nejbližších třech závodech zaměřit, ale on sleduje všechny jezdce celou sezonu.
Ovšem chyba, kterou jste v Řecku vyrobil, vám na sebedůvěře asi nepřidá.
Určitě ne. Chtěl jsem, aby závod dopadl velmi dobře, ale on skončil obráceně. Navíc v době, kdy potřebuji prodat zkušenosti, a v soutěži, která měla být jednodušší, protože v Řecku už jsem startoval. Ale Akropolis mi bohužel nesvědčí, ještě nikdy jsem ji nedojel. (Kresta letos startoval v Řecku počtvrté - pozn. aut.) Teď je před námi Argentina a Finsko, kde jsem pro změnu nikdy nezávodil. Takže situace je samozřejmě složitější.
Ale pak byste mohl zaujmout v Německu, které vám svědčí. S peugeotem jste tam dokázat vyhrát rychlostní zkoušku.
A pak je Anglie a dva asfalty. Je spousta závodů, na kterých se dá získat. Ale jak už jsem řekl, šéf, jako je Wilson, sleduje jezdce celou sezonu. Není to o tom, jestli na jednom závodě zazáříš. Můžeš zaujmout, ale potřebuješ to potvrdit.
Jak odhadujete své šance na prodloužení angažmá u Fordu?'
Nedokážu říct, všechno je otevřené. Bude záležet na hodně věcech. Jezdců, kteří se hlásí do Fordu nebo do třeba Subaru je strašně moc a přežijí jen ti nejsilnější a nejlepší. Teprve teď začne boj.
Po osmi podnicích jste devátý, na šestého Fina Rovanperäho z týmu Mitsubishi ztrácíte jen 6 bodů. Dal jste si za úkol přeskočit ho ve výsledkové listině?
Byl bych rád, kdybych se mu přiblížil nebo byl před ním. Ale Rovanperä taky neměl moc štěstí. Většinou odpadl z dobrého výsledku. To se může stát. Je spousta jezdců, kteří byli přede mnou a taky udělali chyby.