"Rozdíly nejsou velké. Poslední závody se navíc jedou na našich oblíbených tratích. Petr určitě zabojuje a věřím, že to bude stačit na medaili," plánuje Petr Trnka starší, trenér a otec nadějného závodníka.
Třída Rotax Max se vyznačuje velkou vyrovnaností, protože všichni jezdci startují s identickými motory, během závodů se používá shodné palivo, olej, pneumatiky i svíčky.
"Z těchto důvodů je nesmírně důležité nastavení karburátoru a podvozku," přibližuje zákonitosti motokárových závodů trenér šternberského závodníka. "Velký vliv na konečné umístnění má pochopitelně také umění samotného jezdce."
V letošní sezoně si Petr Trnka vybral svoji porci smůly v závodě mistrovství středoevropské zóny, kde jej během závodů sestřelil Rakušan Sandro Lukovič. Vážné poškození podvozku mělo vliv na další závody českého šampionátu. "Motokára už je ale v pořádku, proto věříme, že útok na stupně vítězů bude úspěšný," předpokládá Trnka.
Dosavadním největším úspěchem regionální kartingové naděje bylo loňské druhé místo v seriálu mistrovství Slovenska. To by Trnka junior chtěl potvrdit úspěchem z českého mistrovství. Již v předstihu však mladý jezdec společně se svým týmem plánuje příští sezonu.
"V příští sezoně bychom chtěli být vybaveni meteorologickým zařízením Max-Jet, které umožňuje optimální nastavení karburátoru. To by nám mohlo pomoci k útoku na domácí titul," plánuje vedoucí šternberského týmu Trnka starší.
"Zisk domácího titulu je důležitý, protože zajišťuje start na světovém finále třídy Rotax Max za účasti nejlepších jezdců. Tuto nominaci bychom si chtěli v příštím roce vybojovat," poznamenal motokárový trenér.