Poprvé se soutěžní kolona vydá na téměř 20kilometrový úsek krátce po půl desáté.
„Je to zřejmě nejtěžší test celé soutěže,“ upozornil italský pilot Giandomenico Basso po seznamovacích jízdách. „Trať je uskákaná a leží na ní šotolina,“ vysvětlil.
Také českým pilotům, kteří zkoušky dobře znají, je jasné, že na úvod je nečeká žádná idylka. „Bude to tvrdé,“ tuší zlínský jezdec Miroslav Jandík. „Takový začátek udělá soutěž těžší než obvykle,“ přidal se Miroslav Cais, další z východomoravských nadějí.
Přes Pindulu jezdci projedou hned 3x. Podruhé se předvedou krátce po poledni, naposled o půl páté. Soutěžní ekipa navíc 3x absolvuje zkoušku ve Slušovicích a dvakrát nejdelší „erzetu“ soutěže Troják. Zítra ji ve dvojnásobném balení čekají Halenkovice, Kudlovice a Komárov.
Už úvod na Pinduli naznačí, jestli domácí posádky budou stačit evropské elitě. O titul bojují kromě Bassa úřadující šampion Simon Jean-Joseph z Martiniku a mistr z roku 2002 Renato Travaglia z Itálie. „Hlavně Kopecký může jet rychle,“ upozornil Jandík.
Co na to úřadující mistr, který v týdnu testoval na Německou rallye e? „Zahraniční soupeře vůbec neřeším. Barumka je jako dělaná pro vozy kategorie Super 1600, s nimiž jedou,“ upozornil Jan Kopecký, který se představí s produkčním mitsubishi.
Mezi nejlepší by se měl prosadit i lídr domácího šampionátu Václav Pech, který rovněž sedlá mitsubishi. „Ale na auto jsem si ještě nezvykl, takže nedokážu odhadnout své šance,“ upozornil Pech.
Zajímavý bude i boj o nejlepší místní posádku. Jednička Roman Kresta nestartuje, šanci dostanou další piloti. Prosadit se můžou Jandík, Cais, Valoušek, Tlusťák či Odložilík.
Nebo překvapí někdo další? „Konkurence je obrovská, přesto bych rád získal nějaký bod do mistrovství Evropy,“ naznačil Jandík, že chce být mezi nejlepšími osmi.
„Když dojedu a budu do třicátého místa, bude to dobré,“ skepticky hodnotí své šance Antonín Tlusťák, který přitom letos už dvakrát pronikl do elitní desítky v českém mistrovství.