Bartoš i Hájek se svorně stali evropskými vicemistry, ale ještě hodně dlouho je bude mrzet smolný závěr šampionátu kategorie Open, respektive Hájkovy třídy KZ2.
Příběh motokáristy je ještě více nešťastný než stříbrnéhomotokrosaře. Zatímco devětadvacetiletý Bartoš si za vše může sám, když se mu nepovedl dánský závod na písku, naděje předloňského vítěze světového finále třídy shifter pohřbil pouhé tři zatáčky před cílem soupeř.
Ale popořádku. Hájek dorazil do německého Wackersdorfu s nejlepší výchozí pozicí pro velké finále mistrovství Evropy.
Pilot Orionu dokázal vyhrát obě předchozí bodované jízdy a titul měl na dosah. To se promítlo také v zákulisí, když Hájek přijal nabídku italské profesionální stáje Tony Kart, aby v posledním závodě startoval s její tovární podporou a po boku společně se zkušenými parťáky Angelem Lombardem, Marcem Ardigem a Gary Cattem.
Nastavení podvozku sice komplikovalo proměnlivé počasí, ale Hájek neměl problémy. Jezdil časy, které ho řadily do elitní pětice, v kvalifikaci zajel čtvrtý nejrychlejší čas se ztrátou 15 setin vteřiny na Pexe z Nizozemska a s přehledem zvládl i pět bodovaných rozjížděk.
Do dvou finálových jízd šel ze třetí příčky za týmovým kolegou Lombardem z Itálie a Angličanem Hawksworthem. Start se mu sice nepovedl podle představ, ale čtvrté místo bohatě stačilo na titul. Vše se ale zkazilo tři zatáčky před cílem.
Před Hájkem jedoucí Hawksworth a De Luchi po souboji výrazně zpomalili, Hájek se je rozhodl objet vnějším obloukem... A prásk! Anglický jezdec do něj zezadu narazil, Hájkovu motokáru přeletěl, skončil mimo trať a vyřadil ze závodu i borce Orion Racing Teamu.
Do druhé jízdy Hájek startoval z poslední příčky, skončil na 13. místě a získal tak evropské stříbro.